Tisdag

Hämtade ut mitt nya pass igår. Så skönt att ha det klart inför kommande resorna. 🙂 Nu är jag helt redo att lämna landet. Längtar verkligen till den 12:e när vi drar! 🙂

Pratade ganska länga med F på telefon igår kväll också. Nu var rätt länge sen vi hördes så det var trevligt att prata ikapp sig. Har blivit lite dålig på att höra av mig till folk det senaste har jag märkt. Tror att det är att det varit så mycket annat och svårt att få tid och ork till saker. Förhoppningsvis kan jag vända det och bli mer social under våren. April lär bli svårt dock för jag är iväg så himla mycket… men i maj när våren är här på riktigt! Då! 🙂

Smile1

Ny vecka

Den här veckan är det en kort arbetsvecka vilket är riktigt härligt! 🙂 Får en långhelg i och med att det är påsk och den kommer att spenderas tillsammans med mamma och pappa. Eller ja, från fredag till söndag iaf. Blir himla trevligt! Nu var det länge sen dom var här. Hoppas på fint väder så att vi kan vara utomhus mycket.

Vaknade imorse till rejält snöfall. Usch! Det var så varmt och soligt igår så man kände verkligen våren i luften. Så frustrerande då att det blir vinterkänsla igen. 😦 Förhoppningsvis var det bara ett tillfälligt bakslag. Vill inte ha mer snö!

Måndag – Hämta ut mitt nya pass på vägen hem från jobbet.
Tisdag – Till gymmet efter jobbet.
Onsdag – Till gymmet efter jobbet.
Torsdag – Jobbar halvdag. Städa hemma inför helgen!
Fredag – Mamma och pappa kommer! 🙂
Lördag – Häng med föräldrarna.
Söndag – Mamma och pappa åker hem igen.
Måndag – Ledig! Besök hos I för att träffa lilla T för första gången. 🙂

img_4813.jpgSynd att det inte syns hur mycket det snöade på bilden ovan… Det verkligen vräkte ner!

img_4814.jpg

Radisson Blu Royal Park Hotel

I helgen var jag, M, K och J iväg och sov på hotell. Det vi inte visste var att Chiles fotbollslandslag bodde på samma hotell i samband med matchen mot Sverige i lördags haha så det var massa vakter och avspärrningar utanför. Massa supportrar också som var där och hoppades på att få se spelarna. Himla spännande! 🙂 Vi såg bara några stycken av spelarna på söndagsförmiddagen men det var ju inte dom vi var där för. 😛

Riktigt trevligt hotell verkligen, Radisson Blu Royal Park Hotel. Vi inledde vistelsen med att bada i deras relaxavdelning och bada lite bastu. Sen gjorde vi oss iordning och gick till hotellets restaurang för middag. Sen drack vi lite vin tillsammans och pratade och hade det mysigt. 🙂 Jag och M åkte in till stan och var ute en sväng också vilket var väldigt roligt. Vi dansade loss en massa. 🙂 Sen igår var det lyxig hotellfrukost innan hemfärd. Perfekt helg helt enkelt med lite av allt. 🙂

Helg!

Sitter här hemma och njuter efter en riktigt bra dag. Biljetter till Ben är köpta och klara och jag är såååå nöjd över det att jag kan spricka! Konserten sålde slut på 10 minuter så man hade kunnat ha haft otur. Men icke! Dessutom gick mötet idag riktigt bra. Så nu kan man verkligen fira in helgen! 🙂

Det gör jag med ett glas rött, god kycklingsallad, tända ljus och så lite påskgodis på det. Perfekt! 🙂 Ska betala räkningarna också så att det är gjort. Imorn blir det hotell-lyx! 🙂

Fredag

Idag har vi ett viktigt möte som börjar vid lunch. Vi håller på att jobba med en employer branding-byrå för att ta fram ett kommunikations- och marknadsföringskoncept för hela fastighetsbranschen och detta ska vi nu gå igenom med representanter från vår styrelse. Himla roligt att jobba med det här projektet och det ska bli spännande att se vad styrelsen tycker om förslaget. Själv älskar jag det! 🙂 Vi får se lite hur lång tid mötet tar. Eventuellt åker jag direkt hem efteråt från Söder där vi ska vara, istället för att åka tillbaka till kontoret först.

Just nu sitter jag otåligt och väntar på att biljetterna till Ben Howards konsert i Stockholm i juni ska släppas. Kommer inte riktigt kunna slappna av och fokusera förrän jag har biljetter betalade och klara. Den här konserten finns inte att jag missar så jag MÅSTE få biljetter haha. Sitter och uppdaterar sidan hela tiden ifall att dom öppnar upp nån form av kö. Än så länge verkar det inte så dock. Håll tummarna för mig! 🙂

Ser verkligen fram emot helgen nu! Imorgon inleder jag dagen hos min frisör och får håret fint igen. Det behövs verkligen en uppfräschning nu! Har typ 7-8 cm utväxt…. Sen åker jag direkt till Radison Blu Royal Park Hotel för att möta upp M, J och K. Där ska vi bada/basta i deras relaxavdelning, äta god middag, dricka massa vin och sen på söndag äta lyxig frukostbuffé. Aaaaaah vad härligt det ska bli! 🙂

img_3994.jpegBild från hotellet som jag tog för några år sen när jag var där. Riktigt fina lokaler!

Ny resväska

Nu har jag gjort mitt cellprov (tar ju bara några få minuter, himla skönt!) plus varit inne i Haninge Centrum och köpt en ny resväska. När vi åker till Lissabon om några veckor så åker jag och M med bara handbagage och jag har ingen bra väska för det. Min lilla rullväska är så himla liten så det får inte plats med mer än för typ en natt i den, och min stora är toppen när man ska resa en vecka eller mer med incheckat bagage. Men nu behöver jag liksom en som är mittemellan så att jag får med mig ganska mycket utan att överstiga de tillåtna måtten på handbagage.

Hittade en perfekt med exakt rätt mått, den väger i princip ingenting och har plats för massor! Hela 38 liter får plats vilket är mer än i andra väskor i samma storlek. Är riktigt nöjd! 🙂 I denna kommer jag att få plats med allt man behöver för en långweekend. Skönt för mig som alltid har svårt att packa riktigt lätt… 😛 Men ja, den här väskan kommer bli grym på resan! 🙂

Jobbar hemma

Idag sitter jag hemma i mitt vardagsrum och jobbar. Älskar att jag kan göra så ibland; bara ta med datorn hem och slippa åka in till kontoret. Kunna sova ända till att man ska börja jobba och sitta i myskläder här hemma. Perfekt! 🙂

Just idag jobbar jag hemma för att jag ska göra nytt cellprov vid kl. 11. Har ett sjukhus här där jag bor med barnmorskeavdelning så det är dit som jag ska gå lite senare. Då känns det onödigt att åka in till stan efteråt. Mer effektivt att vara kvar hemma.

Det här med att göra cellprov är väl inte superroligt precis, men eftersom jag har haft cellförändringar som behövde opereras bort har jag gjort väldigt många. Ett om året i princip sen jag var 23 och gick första gången och fick veta att jag hade förändringar. Går hellre ofta så att man har koll på läget, än sällan bara för att själva undersökningen är mindre kul. Blir så lättad varje år när jag får beskedet att förändringarna inte har kommit tillbaka. Hoppas förstås på samma besked i år igen. 🙂 Oavsett så är det ju superviktigt att man går när man kallas så att man kan upptäcka eventuella förändringar i tid. Innan det blir något farligt utav det.

Ben Howard

Åh vilken bra dag det var igår! 🙂 Kände att jag svävade i ett enormt lyckorus hela eftermiddagen. Tränade till och med haha vilket jag inte haft energi till på ett tag. Riktigt härligt! 🙂 Tänk vad resebokning och konsertnyheter kan göra för ens humör. 😛

Känner att jag fortfarande är så där barnsligt lycklig bara jag tänker på att Ben kommer till Stockholm i juni. Iiiiiiiiiiiiih vad fantastiskt det kommer att bli!! 🙂 ❤ Längtar verkligen till att nya skivan släpps också. Är såååå spänd på vad för stil det blir på låtarna. Skiva ett och två, plus de olika EP:arna som han släppt hittills är ju otroligt olika varandra. Mycket spännande! 🙂 Lär ju falla handlöst för den oavsett dock haha. Precis som alltid. 🙂

Ben är ju en sån där som är bäst live. Sättet han spelar gitarr på, herregud! Bara att se hur snabbt fingrarna rör sig gör mig helt fascinerad. Och så rösten! Får sånna rysningar när han tar i och det lite hesa kommer fram. Och texterna! Och känslan! Och melodierna! Och hur låtarna byggs upp och växer! Aaaaaaaaaah!!! Ren och skär magi. ❤

För er som missat honom kommer här en drös Youtube-favoriter. Vill ju egentligen lista varenda låt hans någonsin har gjort haha men det kanske blir lite väl många… 🙂 Men, om ni inte blir kära av dessa helt underbara låtarna nedan är ni bortom räddning haha. 😛

Ben Howard – These waters

Ben Howard – Depth over distance

Ben Howard – To the city

Ben Howard – Only Love

Ben Howard – Soldiers

Ben Howard – I forget where we were

Ben Howard – Gracious

Ben Howard – End of the affair

Ben Howard – Black flies

Ben Howard – Further away

Bästa nyheten EVER!

Nu har i princip världens bästa nyhet precis släppts och jag skulle faan kunna explodera av excitement! 🙂 🙂 🙂 HAN KOMMER TILL SVERIGE I SOMMAR MED EN NY SKIVA!!!!!!!! *gör vågen och dansar runt av total lycka* 🙂 ❤ Och med HAN så menar jag förstås Ben Howard haha. Men det borde väl vara självklart för alla??!! 😛 Aaaaaaaah jag är så NÖJD över det här! Vill bara skrika rakt ut. 🙂

Den 4 juni kommer jag att stå på Cirkus och rysa av välbehag när denna man tar ton. Finns ingen bättre än Ben! Har väntat så sjukt otåligt sen senaste skivan och Stockholmsbesöket 2014 på både ny musik och nytt tillfälle att få njuta av honom live. Och nu händer det äntligen! Det här året blir bara bättre och bättre. 🙂 ❤

Biljetterna släpps på fredag och gissa vem som kommer ställa sig i kö så fort det bara är möjligt för att sno åt mig biljetter?! JAG, that’s who. Det här är inget jag tänker missa frivilligt. 🙂

Resa bokad!

Nu är vår weekend i Lissabon bokad, betald och klar! Wiiiiiiiii! 🙂 Jag och M åker den 12-15 april vilket ju är ganska snart faktiskt. Bara tre veckor bort! Hoppas på riktigt fint väder förstås, det kan vara runt 20 grader där i april. 🙂 Men vad som helst som är varmare och mer vår-/somrigt än här kommer att uppskattas haha. 😛

Ska kolla upp nu vad man inte får missa medan man är där. Vi kommer att bo riktigt centralt så att vi kan gå överallt. 🙂 Längtar sååå till uteserveringar, god mat, vackra omgivningar, klänningar, ballerinaskor och värmande sol i ansiktet. Ååååååh! 🙂

img_4753.jpg