Föreläsningsdag igår

Igår var jag iväg på en branschträff för studie- och yrkesvägledare. Jag höll två föredrag för dom om branschen, yrkesroller och utbildningsvägar. Riktigt roligt! Fick också lyssna på representanter från både utbildningsanordnare och företag vilket var intressant. Plus fick frågor och synpunkter från SYV:arna förstås. Väldigt givande att vara ute så där och träffa folk.

Idag har vi styrelsemöten hela dagen i princip. Lär inte hinna så mycket annat.

Bon Iver

Är så himla glad just nu! Köpte biljetter till Bon Iver i Globen den 31/10 imorse när dom släpptes. Har velat se honom live så jäkla många år men har aldrig haft chansen. Men nu i höst så händer det! 🙂 Iiiiiiiiiiiih vad härligt!!

Älskar nämligen Bon Iver. Helt fantastiska låtar! Och sån känsla. Verkligen roligt att ha det här att se fram emot i höst! 🙂

Ny vecka

Har haft en bra helg! Var på barnkalas för lille B i lördags vilket var himla trevligt. Massor med barn och vuxna trängde ihop sig hemma hos R och T. Intensivt men härligt! 🙂 Barnen hade sååå roligt! Alltid kul att se när dom leker loss. 🙂 Sen på kvällen kom vännerna hem till mig. Alltid lika trevligt! 🙂

Igår hade jag som vanligt en lugn söndag. Det är verkligen min pausdag i veckan. Välbehövt att bara få vara hemma utan några planer. Städade lite efter lördagskvällen men tog det bara lugnt i övrigt. Underbart! 🙂

Både den här veckan och nästa blir riktigt intensiva veckor på jobbet. Har därför bestämt mig för att göra ingenting i helgen. Bara vila och ta hand om mig själv. Mmmmm längtar nästan efter det! 🙂

Måndag – Middag med M efter jobbet.
Tisdag – Håller föreläsningar för SYV:are hela dagen. Sen träna efter jobbet!
Onsdag – Styrelsemöten på jobbet hela dagen. Träna efter jobbet!
Torsdag – Träna efter jobbet.
Fredag – Vilodag!
Lördag – Långpromenad i naturreservatet.
Söndag – Vilodag!

Fredag!

Det snöar inte idag! Alltså, förstår ni LYCKAN??!!! 🙂 Man vet ju aldrig om det kommer igång senare, men jag hoppas inte. Har kommit tillräckligt som det är nu. Utöver bristen på ytterligare snö så är det ju fredag idag. Wiiiiiii! Bästa dagen! 🙂 Snart är det helg vilket jag är väldigt glad för.

På vägen hem idag behöver jag handla det sista inför imorgon och dammsuga hemma. Kommer inte hinna nåt imorgon eftersom jag åker till R och T ganska tidigt för barnkalaset. Ska hjälpa dom fixa i ordning innan de andra gästerna kommer. 🙂

img_1442.jpg

Mars

Det känns faktiskt riktigt bra att lämna februari efter sig. Snöovädret och den rejäla kylan utanför fönstret får våren att kännas väldigt avlägsen men egentligen så är den ju inte det. Om bara en månad så kan det bli vår i luften om man har lite tur. April brukar ju i och för sig vara ganska opålitlig vädermässigt så att man slungas mellan hopp och förtvivlan men det brukar ändå vara tydligt då att man är på rätt väg. Har sånna enorma cravings efter sol, värme, blommor som slår ut och gröna blad på träden. Ååååh vad jag längtar!

Känner mig allmänt vissen just nu. Energilös, trött och tålamodslös. Jag vill mest bara gå i ide tills den här årstiden har passerat. Så känner jag dock varje år vid den här tiden så ingen fara på taket direkt. Vid minsta lilla tecken på bättre väder och vår kommer livsglädjen att komma tillbaka. Våren kommer liksom med LIVET varje år. Lite så känns det.

Idag skulle jag ha träffat R efter jobbet men hon behövde tiden till att fixa inför lördagens barnkalas. Eftersom jag träffar henne då istället så gör det inget att dagens middag inte blir av. Istället är det faktiskt ganska skönt att kunna åka hem direkt efter jobbet. Snön har skapat en jäkla massa förseningar för pendeln så det tar mycket längre tid än vanligt till och från jobbet. Då är det bra om man kan påbörja resan hem så tidigt som möjligt. Behöver handla en del inför lördag också då jag själv får hem vänner på kvällen. Tur i oturen alltså med inställd middag!

img_0371.jpgDet här längtar jag efter; att körsbärsträden i Kungsträdgården blommar.
Såååå mycket vår- och lyckokänslor kopplat till det! ❤

Snökaos

Ojojoj vad vintern bara har smällt till den här veckan! Verkar aldrig vilja sluta snöa. Bara inatt hade det kommit säkert 2 dm hemma. Känns som att det är lite mindre snö inne i stan dock, eller så är det bara att det är mer trafik och skottning så att man inte märker höjderna på snön lika tydligt här. Kul med snön kanske för alla sportlovsfirare, mindre kul för oss som behöver ta pendeln till jobbet. Tog mig en timme mer än vanligt att komma in till stan. Usch! Vi får se hur det går att ta sig hem sen…

Ska möta upp F efter jobbet för en middag. Vi har inte setts på länge nu så det blir trevligt! Kommer dock hålla ett öga på pendeltågstrafiken. Blir det riktigt struligt kanske vi får skjuta på middagen så att jag kommer hem…

Synd att det inte syns hur mycket det snöar. Alltid svårt fota så att man får med det. Men jag har rätt fin utsikt över taken från mitt kontor iaf!

Tisdag

Var inne på BR Leksaker igår på vägen hem från jobbet och köpte en present till B inför lördag. Skönt att ha det klart! 🙂 Gick runt planlöst ett tag i affären utan att veta vad tusan jag skulle köpa, men hittade nåt tillslut. Hoppas att det blir bra, men det tror jag. 🙂

Fick tag på en tvättid i eftermiddag så tänker att jag går lite tidigare från jobbet idag för att hinna hem i tid. Har inte tvättat på ett litet tag så min tvättkorg är väldigt full hemma. Skönt att få det gjort! 🙂

Idag är det vitt och ljusblått som gäller. Är så jäkla kallt och snöigt ute så flera lager känns bra. 🙂

Ny vecka

Det är rätt fullt upp den här veckan. Mycket som händer! Allt är trevliga saker dock så jag klagar inte. 🙂 På lördag ska jag hem till R och T för deras B fyller 4 år. Herregud alltså, vart tar tiden vägen??! Hinner inte med. Sen på kvällen får jag hem massa vänner till mig så kan inte stanna så länge på kalaset. Men blir trevligt att vara där en sväng iaf. 🙂

Måndag – Till gymmet efter jobbet.
Tisdag – Handla födelsedagspresent till B inför helgen.
Onsdag – Träffa F efter jobbet.
Torsdag – Middag med R efter jobbet.
Fredag – Handla och förbereda hemma inför lördag kväll.
Lördag – Barnkalas för B först sen häng med vänner hemma på kvällen.
Söndag – Vilodag!

napi-kaveadag-29113

Redo för helg

Idag är jag trött. Höll på att somna om efter att väckarklockan ringt, vilket aldrig händer annars eftersom jag brukar gå upp direkt. Men jag fick liksom inte upp mig själv imorse, så blev lite försenad. Men men, hade ingen viktig tid att passa så det gjorde inte så mycket.

Blir riktigt skönt med helg nu snart! Vi har möte efter lunch som nog tar större delen av eftermiddagen. Då brukar tiden gå rätt snabbt också. Vi håller i en konferens 13-14 mars som vi behöver planera innehållet under. Det kommer att vara flera seminarier som vi håller i och dom måste förstås bli innehållsrika och givande för alla deltagarna.

Igår på vägen hem passade jag på att gå in i Hötorgshallen och köpa en inflyttningspresent till J. Skönt att ha det klart inför lördag! Eftersom hon inte läser här kan jag skriva vad det är också hehe. 🙂 Köpte en fin presentpåse med olika sorters choklad och praliner. Tänker att vem gillar inte choklad liksom..? 🙂 Förhoppningsvis blir hon glad.

Middagen igår

Träffade upp C och L igår efter jobbet och åt middag. Riktigt trevligt att träffas igen och prata ikapp sig! Eftersom det var ett tag sen vi sågs så hade vi rätt mycket att prata igenom. Tiden går ju så himla snabbt! Man hinner knappt med.

Höll förresten på att glömma bort att ge L hennes väldigt försenad födelsedagspresent. Den låg i väskan och tack och lov kom jag på det precis innan vi skulle gå. Så hon fick den trots allt! 🙂 Hade varit tråkigt att ta med den hem igen haha. Ritade ett kort till henne. Gillar ju att få vara lite pysslig och tycker att det här blev ganska fint. 🙂