God nyhet

En sak som gjorde mig riktigt glad och förväntansfull igår, mitt i nuvarande sjukdomsinferno, var att Ben Howard helt plötsligt vaknade till liv igen. Efter vad som känts som hundra år (nåja…) utan ett livstecken eller ny musik (av hans egna då, räknar ej A Blaze of Feather) så dök nedanstående bild upp på instagram. Det måste ju rimligtvis betyda att något nytt är på gång??!!!! Han har ju aldrig synt så mycket på sociala medier utan det har alltid varit kopplat till musiksläpp eller turnéer. Jag hoppas för mitt liv att det kommer en ny skiva inom kort och att resten av året består av en turné där Stockholm finns med som ett stopp. Aaaaaaah LYCKAN om det blir så!!! 🙂

Nu kan jag knappt bärga mig tills jag får veta mer! Vill ha hundra skivor på ett bräde för jag har sån Ben-abstinens så att jag nästan dör. Men jag kan nöja mig med en också haha. 😛 Älskar ju verkligen allt han skriver/sjunger/spelar så längtar så otroligt mycket efter nya låtar att bli beroende av. Förhoppningsvis får jag som jag önskar riktigt snart! 🙂

IMG_9771.JPGBen live i Stockholm, november 2014. ❤

Överkörd

Hade starka funderingar på att stanna hemma imorse eftersom det känns som om jag har blivit överkörd av en buss eller nåt. Är så sjukt trött med ett huvud som är på väg att explodera samtidigt som jag med jämna mellanrum hostar upp mina lungor. Känner mig hemskt fräsch och härlig… NOT.

Men har haft ett viktigt möte under förmiddagen och har ett till direkt efter lunch så det kändes lite som att jag var tvungen att jobba idag. Har ett viktigt möte imorgon förmiddag också så måste kanske vara här då med. Fasen alltså. Helst av allt vill jag bara bädda ner mig i en säng nånstans och sova i en vecka…

index

Sjuk

Skrev här om dagen att jag ville att den förkylning som jag har känt har varit på gång i kroppen i någon vecka skulle bryta ut nån gång så att den kan gå över sen. Jag tar tillbaka det!! För usch vad risigt jag mår nu… 😦 Förkylningen har blivit värre i rasande fart sen igår. Ville egentligen inte gå upp ur sängen imorse alls men har ett möte vid kl 10 så kände att jag behövde vara på jobbet. Men jag mår sämre för varje sekund som går känns det som. Blääää! 😦 Har dock viktiga möten hela dagen imorgon så känner liksom inte att jag kan sjukskriva mig just nu. Jaja, bara att härda ut!

sjuk

Trattorian

Var igår på Trattorian vid Norr Mälarstrand och åt middag. Det är ju korgveckan just nu så man får bra erbjudanden om middagar på en hel massa restauranger runt om i Stockholm. Himla trevligt! 🙂 Just Trattorian har jag varit på förut och jag gillar verkligen det stället. Så mysigt, bra service och riktigt god mat. Igår var inget undantag! 🙂

Trevligt också att träffa A, A och J igen. Vi pratade ikapp oss om allt som hänt för alla sen sist. Lite kul också att J är från samma del av Göteborg som jag, vilket gör att jag alltid får väääärldens göteborgska när vi ses haha. Hennes dialekt lockar fram min egna som sällan hörs i vanliga fall. 🙂

Trattorian ligger så himla fint vid vattnet! Var tvungen att fota lite på vägen in. Tänkte att jag skulle fota maten också men kom bara ihåg att göra det med förrätten haha. När min Carbonara kom in började jag äta direkt så den får ni tyvärr inte se. 😛 Men Carpaccion var riktigt bra så ni får hålla till godo med bild på den. 🙂

img_4651.jpgimg_4652.jpg

Dagens låt

Nu blir det en Dagens låt igen! 🙂 Visst har ni saknat länkar till liveklipp med Dermots grymma musik?! Hehe 🙂 Den här gången får ni en helt ny låt som kommer att släppas snart och som bara är helt fantastisk. Hörde den förstås live på konserten för någon vecka sen. Fick rejäla rysningar av den här! Trycket den har och känslan. Aaaaaaaah magi! ❤

Dagens låt
Artist: Dermot Kennedy
Låt: Young and free

Hearts where never meant for this

Ny vecka

Måndag och ny vecka! Har så sjukt ont i halsen, och har haft i en vecka eller så, men det verkar aldrig vilja bryta ut..? Så jobbigt. 😦 Hellre att det blir en riktigt förkylning så att det kan gå över sen.

Efter jobbet idag blir det middag med några vänner iaf. Kanske att jag och L får tid att ses också under veckan. Sen får vi se om jag vågar ge mig på att träna eller om jag ska vänta lite med det…

Måndag – Middag med A, J och A på Trattorian.
Tisdag – Ev. till gymmet efter jobbet.
Onsdag – Ev. till gymmet efter jobbet.
Torsdag – Ev. till gymmet efter jobbet.
Fredag – Handla och förbereda inför lördagens knytismiddag.
Lördag – Knytismiddag med vännerna hos K.
Söndag – Vilodag!

napi-kaveadag-29113

Helgen

I lördags ordnade jag ju en middag hemma hos mig för några vänner. Tyvärr blev både K och L sjuka men jag, K och M hade trevligt. Lagade Palak paneer, vilket är en vegetarisk indisk gryta med halloumi. Riktigt gott! Och enkelt att göra. Kommer definitivt göra det receptet fler gånger. 🙂 Glädjande nog blev det mat över till tre hela matlådor så ska njuta av det till lunch idag. På det sättet är det bra att ha middagar hemma hos sig; man får förhoppningsvis goda rester. 🙂

Även efterrätten blev fantastiskt god! Vi gjorde samma som på nyår eftersom det var så himla gott. 🙂 Salt kolapannacotta med chokladmousse, kaksmulor och färska hallon. Har några sånna kvar hemma också så ska äta en ikväll när jag kommer hem. Mmmmmm 🙂

Det blev en väldigt trevlig helg iaf! Igår tog jag det rätt lugnt, diskade allting och fixade lite efter middagen bara. Alltid skönt med avslappnade söndagar! 🙂

img_4645.jpgLördagens efterrätt! 🙂

Middag

Ikväll kommer K, L och M hit för att käka middag. Andra K skulle också ha varit med men hon blev tyvärr magsjuk igår kväll så hon stannar hemma. Tråkigt! Eventuellt kommer I lite senare ikväll när hon slutat jobbet. Hoppas! Var väldigt länge sen jag såg henne nu.

Jag har förberett här hemma. Igår efter jobbet handlade jag all mat (vi ska äta Palak paneer, en vegetarisk indisk gryta), dammsög här hemma samt våttorkade alla golv plus att jag tvättade och bäddade rent i sängen. Kände mig hemskt duktig! 🙂 Idag har jag förberett efterrätten (den salta kolapannacottan behöver stå kallt i minst 4 timmar) och dukat. Så nu känner jag mig väl förberedd! 🙂

Ändrade planer

Eftersom det blivit fullständigt snökaos uppe i Hälsingland lagom till vår weekend så valde vi igår kväll att ställa in vår resa. 😦 Känns riktigt tråkigt för jag hade verkligen sett fram emot den här resan och att få lämna stan några dagar. Men när skolor håller stängt, kollektivtrafiken är inställd och folk uppmanas att stanna inomhus känns det som en dålig idé att ge sig iväg i hyrbil på småvägarna långt ute i skogen där Ks familjs hus ligger. Om plogbilarna inte hinner med inne i de större samhällena lär det vara desto mer svårframkomligt ute i skogarna…

Bättre att ta det säkra före det osäkra alltså eftersom det hade varit sådär kul att köra fast nånstans. Vi får åka upp en helg längre fram i vår istället. Då slipper vi förhoppningsvis extremväder och klass-2-varningar. Alltid trevligare!

Istället ska vi ses hos mig på lördag för en middag tillsammans. Ska handla idag på vägen hem plus städa hemma. Har behövt dammsuga i flera veckor men inte pallat… Nu får jag en bra anledning att faktiskt ta tag i det haha. 🙂 Sen har jag tvättid ikväll också. Skönt att få allting rent! Ska tvätta lakan och allt tänker jag. Älskar att krypa ner mellan nytvättade sängkläder. 🙂

img_4533.jpgDen här efterrätten, som vi gjorde på nyår, ska vi äta imorgon! Det är typ den godaste desserten jag ätit. ❤ Det är salt kolapanacotta med chokladmousse, kaksmulor och hallon. Mmmmmmm 🙂 Till huvudrätt blir det en vegetarisk indisk gryta med halloumi. Gott! 🙂

Torsdag

Imorgon åker vi ju upp till Hälsingland och snökaoset dom tydligen har däruppe. Det är visst redan rejält med snö och mer ska komma nu idag och imorgon så blir att köra lugnt och försiktigt. Men det ska bli riktigt härligt med miljöombyte och en riktigt skön och mysig helg. Vi ska mest gå promenader, spela spel, laga mat och äta. 🙂 Ska ta med mig boken Omgiven av idioter som jag länge tänkt att jag ska läsa. Verkar så spännande med alla olika personlighetsdrag! 🙂

Efter jobbet idag ska jag packa. Behöver ta med sängkläder och handduk, vilket tar en del plats i väskan. I övrigt blir det mest mysbyxor och stickade, varma tröjor. 🙂 Insåg dock här om dagen att jag verkligen har dåligt med vintergrejer hemma. Har en riktigt varm, skön vinterjacka men det är typ det enda. Går i samma boots höst/vinter/vår och äger inga varmare kängor. Inte heller några termobyxor eller underställ. Har å andra sidan en väldig massa vår/sommar skor och kläder, så det är uppenbarligen dit mina pengar går hehe. 😛 Vinter är INTE min grej! Men ja, det kan vara så att jag får frysa lite om fötter och ben under helgen. Ska tydligen vara runt 7 minus lördag-söndag, men det är ju ändå inte superfarligt. Förhoppningsvis innebär kylan att det blir soligt och fint! 🙂