Renskavsgryta

Nu när det är så kallt och ruskigt ute känns grytor som en väldigt bra grej att laga. Varmt, gott och det är lätt att använda säsongsgrönsaker. 🙂

Lagade till en renskavsgryta när jag kom hem från jobbet. Med gul blomkål, brytbönor, grön paprika, lök och så renskav förstås plus pasta till. Perfekt för matlådor! Ser fram emot morgondagens lunch redan! 🙂

Ny vecka

Så var det måndag igen! Ser fram emot helgen som kommer för då åker vi upp till Hälsingland för en weekend på K:s lantställe. Ska bli riktigt härligt att få lämna stan lite och bara mysa med vännerna. 🙂

Helgen som var blev lugn trots allt. R var fortfarande sjuk så vi sågs aldrig i fredags och F ställde in våra middagsplaner på lördagen. Istället åkte jag en sväng till R och T efter volontärandet och fikade nån timme med dom och deras små grabbar innan jag åkte hem och hade en lugn och skön eftermiddag hemma. Igår rensade jag en del i köket och var till sopsorteringen med skräp. Älskar att få sånt gjort! 🙂

Ibland ska man ha lite tur i oturen. Behövde verkligen den här tiden till att bara vila. Har läst en del, kollat lite på serier, varit på promenad och handlat. Riktigt härligt, trots regnet. 🙂 Enda dåliga är att jag fått väldigt ont i halsen under helgen. Attans alltså! Vill verkligen inte bli sjuk. 😦 Det sätter också käppar i hjulet för mina träningsplaner den här veckan. Får försöka kurera mig så att jag är piggare till nästa vecka och kan träna då.

Måndag – Köpa present till sis efter jobbet eftersom att hon snart fyller år.
Tisdag – Vila.
Onsdag – Packa inför helgen.
Torsdag – Träffa R (herregud vad många R det vart nu helt plötsligt?! Kanske får döpa dom R1, R2 och R3…)
Fredag – Åka till Hälsingland efter lunch.
Lördag – Häng uppe i norr med vännerna och badande i både bastu och badtunna. Mmmmmm 🙂
Söndag – Tillbaka till Stockholm.

Blir bra det här! 🙂

DSC00006Hihi fick bli en bild på mig och sis som små. Tänk att hon har tre egna barn nu och fyller 34 på onsdag?? Helt sjukt ju. Lika sjukt är det att jag fyller 32 i november. Känns helt surrealistiskt!

Frukostseminarium

Har precis avslutat ett frukostseminarium som jag höll i med några kollegor. Riktigt kul faktiskt! Gillar det där med att hålla i presentationer ändå, känna att man har nåt att komma med till andra. Lite pirrigt var det innan, för det här var första gången jag höll i något inför publik på detta jobbet, men det gick bra. Kände mig väldigt avslappnad när jag väl stod där och det är alltid skönt.

Idag är det fredag också! 🙂 Tackade nej till M:s firande ikväll trots att det gav mig dåligt samvete. Om det inte blir nåt med R efter jobbet så behöver jag bara få vara hemma. Ibland måste man vara lite egoistisk och tänka på sig själv. Får styra upp nåt med henne en annan dag!

Ska avnjuta världens godaste whiskey när jag kommer hem. 🙂 Tjuvstartade lite igår när jag äntligen kunde hämta ut den och få med den hem. Kunde liksom inte hålla mig. 😛 Herregud vad länge jag letat och försökt få köpt denna haha. NU ÄR DEN MIN! 🙂 Lyckan är förstås total. Så sjuuukt god! 🙂


 

Sömnbrist

Senaste nätterna har jag sovit riktigt, riktigt dåligt. För mycket snurrar i huvudet så jag kommer inte till ro. Väldigt frustrerande! Är ju trött även i vanliga fall just nu för det har varit så mycket det senaste men sömnbristen tar det till helt andra nivåer.

Idag har jag tvättid efter jobbet så ska bara åka raka vägen hem. Få tvätten gjord och sen bara vila. Ser faktiskt fram emot det! 🙂 Fast jag hade bestämt att jag inte skulle tillåta saker att bokas in den här veckan har det förstås blivit så ändå. Suck! Att jag aldrig lära mig. Det är trevliga saker, som alltid, men den där egentiden jag behöver försvinner fasen hela tiden. Måste skärpa mig när det gäller det alltså! Lära mig att säga nej. Få en bättre balans mellan lugn och aktiviteter.

Men ja, imorn ska jag eventuellt träffa R, men vi får se hur det blir med det. Det är just nu lite oklart om det blir av. Är dock inbjuden till M också för lite födelsedagsfirande och jag känner att jag förstås borde gå dit om jag inte har nåt annat inbokat. Helst vill jag dock bara åka hem… Så svårt sånt där! Får så dåligt samvete av att säga nej… 😦

Sen ringde F igår också. Behövde lite råd och stöd i sina kärleksbekymmer. Vi pratade i över 2 timmar och bestämde att vi skulle ses på lördag, efter att jag har volontärat, och äta middag. Prata mer. Blir trevligt, men hade ju egentligen tänkt att jag bara skulle vara hemma då. Igen, varför blir det alltid så här?! Men jag vill ju vara en sån där vän som finns där och ställer upp. Och det är så klart jävligt trevligt att hänga med folk. Så det är väl därför jag inte kan säga nej. Ska försöka att komma hem i tid den kvällen dock. Sova ut. Det behövs verkligen just nu!

Får försöka bättra mig nästa vecka. Men den är redan rätt fulltecknad ser jag nu haha. Typiskt! Jaja, nån dag ska jag få till det här med balans. 😛

Konferens

Har varit på konferens tisdag och onsdag med jobbet på Lejondals slott. Så otroligt fint ställe precis vid vattnet! Dom hade fantastisk mat och fika också, så det känns som att jag har ätit non-stopp hela dagarna haha. Men det är rätt gött att göra det ibland. 🙂

Vi har fått gjort massor med jobbet också. Planerat en massa inför nästa år, pratat strategier och fokusområden. Det är bra att få en rejäl genomkörare med sånt då och då. Kul också att spendera en del social tid med kollegorna och lära känna alla lite bättre. På tisdagskvällen spa-ade vi lite, drack gott vin och spelade biljard efter middagen. Riktigt trevligt! 🙂

Inte-lista

Jag äter inte
Alldeles för många saker haha. 😛 Är ju så där att om jag inte gillar någonting så kan jag bara inte äta det alls. Finns inga mellanting. Så några saker jag inte får i mig är skaldjur, broccoli, bönor, burkmajs och det mesta som är syrat.

Jag läser inte
Dåligt skrivna böcker. Språket är sjukt viktigt för mig så gillar jag inte det tappar jag intresset även för storyn och ger upp. 50 shades var det så med. Klarade knappt en tredjedel av första boken innan jag gav upp i ren ilska över hur kassa dom var!

Jag dricker inte
Jägermeister. Eller någon alkohol som smakar lakrits. Får kväljningar av bara lukten! Bläääääää!! Lakrits ska ej vara i flytande form.

Jag utmanar inte
Haha jooodå. Jag älskar utmaningar! 🙂 Men jag är ju väldigt mån om att vinna så kanske inte folk jag märker tydligt kommer att klå mig hehe. 😛

Jag går aldrig runt i
Väldigt gräliga färger. Det har jag svårt för. Eller i magtröjor. Tycker det är fint på andra men har väldigt svårt för att visa för mycket hud. Känner mig så naken!

Jag följer inte
Folk och konton som gör mig upprörd. Eller som smalhetsar. Det får man så mycket av ändå via media. Vill bara ha människor som gör mig glad, peppad och som lär mig viktiga grejer i mina flöden. ❤

Jag åker inte
Båt speciellt ofta. Trevligt när man väl gör det dock, förutsatt att man inte bli sjösjuk då…

Jag skrattar inte åt
När man gör sig rolig på någon annans bekostnad. Känns bara elakt, och jag får lite ont i magen av sånt.

Och så går jag inte på
Det mesta tror jag faktiskt. Är så jäkla misstänksam som grund haha så det krävs en del för att lura mig. Det är kanske tur dock! 🙂

Ny vecka

Det har varit en riktigt rolig helg! Intensiv men riktigt bra. 🙂 Var på Öl- och whiskeymässan i fredags vilket alltid är riktigt härligt. Kunde tyvärr inte köpa flaskor av min favoritwhiskey där men kunde beställa flaskor. Så snart, snart har jag bra whiskey hemma! 🙂 Wiiiiiiiiii!

I lördags var det pubcrawl-dags! Sååå roligt och riktigt lyckat. 🙂 Var som konsekvens trött som bara den igår och bara vilade hela dagen, men det var det värt. Den här veckan blir lite lugnare dock, vilket är bra. Behöver komma ikapp mig vilomässigt efter de energikrävande veckor som varit. Ska kanske träffa R en sväng så får se om det bokas in och så behöver jag hitta en tvättid. Men i övrigt ska jag försöka hålla schemat tomt så att jag hinner träna lite.

Måndag – Till gymmet efter jobbet.
Tisdag – Iväg på konferens med jobbet, inklusive övernattning.
Onsdag – Konferens först och sen tillbaka hem.
Torsdag – Till gymmet efter jobbet.
Fredag – Till gymmet efter jobbet.
Lördag – Volontära igen!
Söndag – Städ- och vilodag.

Bilder från mässan i fredags! Älskar Teelings whiskey och ja, irländsk whiskey överlag. Såååå goda! 🙂

Fredag

Så var vi framme vid fredagen och jag måste erkänna att jag går på fullständig tomgång idag. Det finns noll energi kvar i kroppen, eller i huvudet för den delen, men jag har massor att göra så försöker att inte känna efter. Bara köra på. Har faktiskt varit förvånansvärt effektiv hittills idag, vilket är skönt. Ska ta tag i att skriva minnesanteckningar från gårdagens konferens nu. Känner mig en aning irriterad över det där dock, för jag frågade min chef dagen innan konferensen om jag skulle skriva anteckningar under dom mötena också, precis som under styrelsemötet som var på eftermiddagen, och fick svaret att nej, det är endast styrelsemötet som behöver ett protokoll. Därför skrev jag inget under konferensen, bara under styrelsemötet.

Idag får jag då istället veta att jodå, självklart ska jag skriva en rapport med minnesanteckningar från konferensen till alla deltagarna. Det måste jag ha förstått att jag skulle, typ. Aaaaaaaaah blir så störd av detta!! Det hade ju sparat mig en jävla massa tid om jag kunnat göra det direkt under mötena och bara behövt läsa igenom och gjort korrigeringar idag. Nu måste jag istället skriva allting från början, från minnet för jag tog ju inte några anteckningar EFTERSOM HON SA ATT JAG INTE BEHÖVDE! Vill skrika rakt ut.

Men det är bara att bita ihop och börja skriva. Och att framöver ALLTID skriva protokoll oavsett vad någon säger. Ifall att. Så kasst dock detta när jag verkligen frågade särskilt om just det här. Faaan alltså!

I övrigt var det bra möten igår. Vi fick gjort massa viktigt. Bra stämning och god mat på kvällens middag också. Kraschade i säng där vid kl. 22.30 när jag kom hem. Kändes så där när väckarklockan ringde imorse men hade en tandläkartid jag inte kunde missa så det var bara att gå upp. Det var lika trevligt som vanligt med tandläkaren, som tur var. Får alltid bara beröm för mina felfria, fina tänder och kan gå igen inom 5-10 min. Riktigt skönt! 🙂

Efter jobbet blir det Öl- och Whiskeymässan och imorgon heldag + kväll som arrangör för vår pubcrawl, men sen på söndag då jävlar ska jag sova! Haha åååh jag riktigt längtar! 🙂

keep_your_head_up-73271

Mer egentid

Insåg för någon vecka sen att almanackan börjar bli väldigt full nu. Är uppbokad varje helg fram till december, plus en del på kvällar i veckorna, och jag fick faktiskt lite ångest över det igår. Det har varit lite för mycket jobb (övertid) på sista tiden så även saker som är roliga tar energi och känns för krävande.

Som den här veckan. Med något inbokat varje dag efter jobbet. Plus en del övertid. Plus en fulltecknad lördag. Det mesta som är inbokat är verkligen superroliga saker, som jag vill iväg på, men glädjen försvinner lite när man börjar fundera på hur tusan man ska orka. När man bara vill hem och krascha i säng vid kl. 16 varje dag, utan att kunna göra det.

Gillar inte när det blir så här. När man inte har ork för de bästa delarna av livet och när själva vetskapen om att mycket är inbokat ger en extra stress. Usch, så himla jobbig känsla! Måste försöka hålla nere mängden saker som bokas in framöver. Se till att det blir lugnare. Och självklart jobba mindre. Få mer tid för mig själv. Tack och lov ser nästa vecka lugnare ut! Ska hålla den så. Säga nej om saker dyker upp, fast det tar emot.

Har börjat fundera på att avboka saker som är inbokade framöver också. Sånt som jag faktiskt inte måste iväg på, trots att det hade varit roligt. Känner att jag behöver några helger här och där till att bara få vara. Utan tider att passa. Får se hur jag gör.

Ska försöka se till att vara i stunden nu den här veckan och kunna njuta lite. För det kommer ju bli roligt. Jag vet ju det. Det tar bara emot nåt enormt nu innan. För närvarande vill jag mest stänga in mig hemma och gå i ide tills det blir vår…

Ska försöka att inte komma hem för sent både imorgon och fredag dock. Får se hur det går med den saken. Imorgon har vi först konferens hela dagen, sen styrelsemöte och efter det middag allihopa. Dom känner ju inte mig än (styrelsen alltså) och därför vill man ju anstränga sig och vara trevlig. Men det blir en väldigt lång dag och jag hoppas att inte middagen drar ut på tiden för mycket… På fredag ska jag till Öl- och whiskeymässan och hade jag inte lovat min fd kollega att gå dit hade jag faktiskt ställt in det. Försöker tänka att det kommer bli supertrevligt när jag väl är där och att jag inte behöver stanna jättelänge. Vill mest köpa min favoritwhiskey och sen åka direkt igen. Får se när jag kan gå utan att känna mig för oartig. När jag väl sitter hemma sen och kan dricka den godaste whiskeyn kommer jag att vara nöjd att jag kom iväg dock haha. 🙂 Det kommer göra det värt det!

Det är ju verkligen lyxproblem det här. Det vet jag ju. Att ha för mycket roligt att göra så att man inte hinner med/orkar. Måste som sagt, se till att jag jobbar mindre framöver så att jag har mer energi över till dom bra grejerna. Då blir allt enklare. Jobba mindre, leva mer och se till att ha mer egentid inbokad in emellan. Ett mål att sträva efter! 🙂

CliffsHär vill jag vara!
Som alltid när jag är som mest trött och stressad drömmer jag mig bort till min favoritö. Alltså Irland, om någon inte känner igen Cliffs of Moher. Vill fly landet och stå här med hela denna maffighet framför mig. ❤

Trevlig middag

Träffade vännerna över en väldigt trevlig middag igår. Vi pratade igenom helgen vi lämnar stan för Hälsingland så att vi lite koll på läget. Vi behöver hyra en bil för resan men det gör vi när M vet vilken tid vi kan åka den fredagen. Ska bli riktigt roligt! 🙂 Se lite nya delar av Sverige. Har ju varit otroligt lite norr om Stockholm tyvärr, men nu får jag snart komma upp en liten bit iaf. 🙂

Idag blir det en lååång dag på jobbet och sen ska jag möta upp N för att äta och planera det sista inför lördagens pubcrawl. Blir bra! Mycket är redan färdigt men det är lite detaljer kvar som vi behöver fila på. Ser fram emot lördag! 🙂

img_2382.jpg