Helt slut!

Hjälp vilken intensiv dag det har varit idag! Var först på ett informationsmöte i Kista som mitt jobb höll i tillsammans med Arbetsförmedlingen och Yrkesakademin. Sen tillbaka till kontoret och där var det bara fullt ös! Så himla mycket som händer på jobbet just nu och jag som inte riktigt greppar allting än får svårt att hänga med. Det ska produceras debattartiklar, pressmeddelanden, texter till en ny hemsida, inlägg på sociala medier, informationstexter till AF och andra samarbetspartners etcetera och allt på studs liksom. Måste på något sätt lyckas komma till ett läge då jag är framför jobbmassan. Så jag kan planera. Ha framförhållning. För det här att allt ska vara klart samtidigt med typ en timmes varsel är verkligen inte ett lyckat upplägg.

Så känner mig lite stressad. Vet inte hur jag ska hinna. Måste försöka vara suuuupereffektiv imorgon. Hinna ikapp mig lite. Men har möten hela förmiddagen så lär väl bli svårt att hinna så mycket som det skulle behövas…

Förresten så fick vi bilderna idag från fotografen som var här på jobbet och fotade alla för ett tag sen. Det var nog seriöst dom värsta bilderna på mig som jag sett i mitt liv! Herregud! Känns ju så där kul…

Känner i största allmänhet ett stort bläääää just nu haha. Det kanske hörs. Ska försöka ladda om inför imorgon.

Ny vecka

Har haft en riktigt bra helg! Först volontärande i lördags och sen häng med M. Mycket trevligt! 🙂 På fredag åker jag hem till Göteborg för att fira A:s födelsedag. Måste inhandla en present innan dess. Kan inte fatta att hon idag fyller 5 år. Helt galet hur fort det går! Systerbarnen blir så stora! ❤

Måndag – Till gymmet efter jobbet.
Tisdag – Till gymmet efter jobbet.
Onsdag – Handla present till A.
Torsdag – Packa inför hemresan.
Fredag – Till Göteborg efter jobbet!
Lördag – Fira A:s födelsedags.
Söndag – Åka tillbaka till Sthlm.

TGIF

Åååh äntligen fredag! Har verkligen längtat efter helg den här veckan. Vet inte varför egentligen för det har varit roliga saker på jobbet, mycket möten och jag har kunnat gå i tid utan att behöva jobba över nästa alla dagar hittills. Men man är väl kanske lite extra trött nu när det blivit kyligare och mörkare. Hösten är på gång på riktigt!

Imorgon ska jag volontära. Det blir riktigt, riktigt trevligt! 🙂 Är ju på Berättarministeriet och de har nu börjat igen för terminen sen nån vecka tillbaka. Har saknat mina ungar! 🙂 Efter det ska jag hem och handla för M kommer till mig på kvällen. Blir också väldigt härligt! Nu var det ett litet tag sen vi sågs.

Blir en bra helg det här med andra ord! 🙂 Men först blir det en intensiv fredag (har en hel del att få gjort idag på jobbet) plus ett träningspass på vägen hem. Måste dammsuga hemma också. Det märks att det var ett litet tag sen om man säger så… Alltid skönt att få det rent och fint hemma! 🙂

i-love-fridays

Onsdag

Idag är mina armar riktigt ömma efter gårdagens träningspass. Lite jobbigt förstås men skönt också att känna att man tränat ordentligt och verkligen använt musklerna. Älskar ju den känslan. Glömmer bara bort det varje gång jag tar paus från träningen hehe. 😛

Idag består halva dagen av möten. Först ett mindre möte över lunch och sen ett större som kommer täcka hela eftermiddagen. Måste alltså försöka jobba undan en del under förmiddagen.

Efter jobbet sen ska jag möta upp några vänner för middag. Vi ska äta tapas, vilket var väldigt länge sen för mig. Gott! 🙂 Och trevligt förstås. 🙂

Dagens låt – igen

Haha bara för att jag la ut en Dagens låt igår med världens bästa Ryan McMullan så har det förstås precis i dagarna släppts två inspelningar från hans turné. Här spelar han två nya låtar som snart kommer att släppas. Behöver jag ens säga att det här är magiskt bra och att jag ÄÄÄÄLSKAAAR dom??!! I think not. 🙂 ❤

Lyssna och njut, alla mina kära läsare! Det blir sällan bättre än så här. Kan verkligen inte bärga mig tills dessa ljuvliga låtar finns på Spotify.

Dagens låt 1
Artist: Ryan McMullan
Låt: Bowie on the radio

I’ll never forget the way she made me smile
I love that city in the morning light
I caught my flight but man did I cut it fine
Couldn’t help but wishing I could rewind

Dagens låt 2
Artist:
Fortfarande Ryan McMullan
Låt:
In a heartbeat

‘Cause it’s all I know
And since it’s been gone
I’ve craved it more
And I went too far, yes I know
And maybe I didn’t let you go
But how can’t you see I felt all alone
But letting this out
Helps me letting you go
And I scream it loud
But the truth is I already know
That I’d come running
I’d come running back again

Träningsdag

Igår på gymmet körde jag benstryka. Tänker därför att jag ska köra armar/axlar idag. Sen kondition på torsdag och kanske core på fredag. Lite beroende på hur det känns. Är ganska luststyrd när det gäller träningen, det är enda sättet att ha en chans att hålla i det över tid. Men det här är planen än så länge iaf. 🙂

imagesCA5OX54D

Dagens låt

Nu var det rätt länge sen jag hade en Dagens låt så tycker verkligen att det är dags! Snubblade över det här klippet i helgen och har lyssnat non-stopp sen dess. Kan inte tröttna på denna mannen, hans röst och låtar. Omöjligt! The man can do no wrong, liksom. Det här klippet är bara helt magiskt och han är fullständigt felfri live. Alltid ett kvalitetsbevis att någon är bättre live än på skiva. Ryser när jag lyssnar! Först kommer hans egna låt Ghost, som är helt vansinnigt bra, och efter det två covers. Lyssna på alltihopa vet ja, för det här är så bra så man nästa dör! ❤

Dagens låt
Artist: Ryan McMullan
Låt: Ghosts

You know I would do anything for you
It you just crossed the street and asked me to

Regnigt

Idag är det riktigt ruskväder ute. Det bara vräker ner regn och det är rätt kallt också. Usch och fy! Känns höstigt på riktigt. Men det är väl så det kommer att vara nu. Mörkare och kallare ju mer mot vintern vi tar oss.

Det här är inte min årstid. Allt känns tyngre när man vet att det är så väldigt många månader av höst/vinter framför en. Jag vill ha april/maj igen! Ge mig, ge mig, ge mig! Men tills dess får man väl försöka hålla ut och tänka positivt. Fast det är svårt.

dance-rain

Efter jobbet idag ska jag till gymmet. Gäller att hålla i det nu och verkligen fortsätta köra på. Har bestämt mig för att jag inte ska jobba över de här veckan heller. Får se hur det blir med den saken, men kanske blir det väldigt lite övertid iaf nu när jag bestämt mig. Hoppas det!

Fotografering

Idag ska jag bli fotad så att jag får bra (förhoppningsvis…) bilder att kunna använda på hemsidan osv. Blir bra. Men det är ju så himla fuktigt utomhus så mitt hår, som jag fixade iordning imorse, har ju helt förstörts. Kul med självfall och ett hår som lever sitt egna liv. NOT! Men det får väl bli bra ändå.

Igår var jag på gymmet enligt plan. Det vart kondition bara. Körde en timme på crosstrainern, ett sånt där pass som den kan bestämma åt en. Skönt att inte behöva tänka utan att den själv ändrar motstånd så att det blir lite variation. Svettigt men skönt! 🙂

Torsdag

Herregud det är redan torsdag! Fattar inte vart veckorna tar vägen?! Tempot på jobbet lär inte sakta ner någon gång de närmsta månaderna med tanke på hur mycket det är som ska hända framöver. Det är kul förstås men nu har jag jobbat över rätt mycket dessa 2,5 veckorna sen jag började, och det lär inte bli mindre av den varan som det ser ut nu. Det tar förstås lite på krafterna. Vet inte hur jag ska komma runt det dock för det finns inte en chans för mig att hinna det som måste hinnas på ordinarie arbetstid.

Men men, det är bara att jobba på. Idag ska jag gå när jag slutar dock. Det har jag bestämt. 🙂 Så att jag hinner och orkar träna efter jobbet. Blir bra.

Om vi går över till mer ytliga saker så har jag en ny blus på mig idag. Tycker att den är himla fin! 🙂 Är generellt dålig på att ha mer färgglatt och mönster på mig. Blir mycket svart eller blått och är det färg är det nästan alltid enfärgat. Men inte idag, minsann! 🙂