Lugn dag

Har jag sagt att jag älskar att ha semester?? Haha det gör jag i vilket fall. 🙂 Vill alltid ha semester. Eller ja, mestadels av tiden iaf. 🙂

Idag var jag på promenad och hämtade ut ett paket. Sen har jag suttit i solen på balkongen. Mitt jädra soleksem är tillbaka efter dagarna i solen på Västkusten. Sååå frustrerande! Hela hakan och halsen är knottrig, kliig och som ett jädra kaos. 😦 Smörjer och smörjer i hopp om att det snabbt ska försvinna.

Det är skönt med sol dock. Mår bra av det. Imorgon ska jag på middag med vänner. Blir trevligt! 🙂

Ed <3

Är såå nöjd! Fick tag på biljetter till Ed Sheerans konsert på Friends arena nästa sommar till mig och M. De släpptes kl 11 imorse och jag visste det att det skulle vara högt tryck på dom. Placerades i kö och sist fick jag ju inga biljetter eftersom de sålde slut så fort. Men den här gången gick det vägen! 🙂

Blir tredje gången jag får nöjet av att se honom live. Bästa verkligen! Skulle kunna se honom live varje vecka utan att tröttna. 🙂 Ser sååå mycket fram emot 14/7 2018! ❤


 

Huvudstaden

Nu är jag tillbaka hemma i Stockholm igen efter riktigt härliga dagar hos familjen. Kom hem igår efter rejäla förseningar för tåget. Segt att behöva sitta fast på tåget så himla länge extra men inte så mycket att göra åt.

Har haft det toppen på Bästkusten iaf! Mina systerbarn är så jäkla härliga. 🙂 Världens finaste. Vi lekte utomhus hela onsdagen i solgasset. Lyckades förstås bränna mig trots att jag var insmord med hög SPF. Har verkligen sämsta pigmentet ever! Nu har det lagt sig dock men på torsdagen sen var jag helt illröd och öm i huden över axlarna. Typiskt alltså. En enda dag i solen och så blir det så där. 😦 Men kul hade vi det! Det är ändå viktigast. 🙂

På torsdagen sen var mamma och pappa där också. Trevligt att få hänga lite allihopa. 🙂 Sen igår var jag där till efter lunch och sen var det dags att påbörja resan hemåt. Var hemma sen vid 8-tiden typ. Vattnade blommorna och packade upp det första jag gjorde. Har flera orkidéer som har fått nya stänglar och knoppar. Plus att ett helt gäng tomater blivit röda på min tomatplanta. Kanske borde åka bort oftare hehe. 😛

Mot Göteborg

Snart är jag framme i Göteborg där jag ska spendera några dagar. Ska bli så jäkla härligt! 🙂 

Vattnade min körsbärstomatplanta lite extra innan jag åkte. Nu har vissa av tomaterna börjat bli röda. Ser fram emot att kunna äta dom så småningom. 🙂 Flyttade in den från balkongen också. Vågar inte lita på vädret riktigt och jag vill inte att den förstörs av regn eller så medan jag är borta.

Reseapotek

Gick runt i affärer idag efter min promenad. Det är ju rea lite överallt men jag hittade faktiskt ingenting. Så kan det vara ibland. Dock passade jag på att storhandla på apoteket. Eller det kändes så iaf haha. 🙂 

Köpte linsvätska, ansiktsrengöring, plåster av olika slag, ipren, bepanthen (fet kräm som är superbra när jag får mitt soleksem), resorb och så ytterligare mer solkräm. Nu är jag helt redo för mina utlandsresor om drygt två veckor. 🙂 

SEMESTER

Aaaaaah jag älskar att ha semester! Är så jävla nöjd just nu så ni kan inte ana. 🙂 Fem veckor av underbar ledighet, sommar (förhoppningsvis) och resor ligger framför mig. Herregud vad härligt! 🙂

Gick från jobbet redan lite efter kl. 15. Var klar med allting och det var liksom ingen vits att stanna längre då. Handlade present till L och så lite till mig själv hehe på vägen hem. 🙂 Bra start på semestern!

semester

Friyaaay!

Wooohooooooo nu har vi ääääntliiigeeeen nått min allra sista arbetsdag innan semestern. Som jag har längtat!!! 🙂 Har jobbat lite för mycket senaste månaderna och nu är jag mer än redo för ledighet. Ska njuta järnet i fem hela veckor. Sån jäkla lyx! 🙂

På tisdag åker jag hem till Bästkusten och sis med familj. Saknar dom innerligt! ❤ Ska köpa present till lille L idag efter jobbet. Missade ju hans 1-årsdag förra månaden så ska fira honom lite nu istället. 🙂

Dagen till ära har jag en skjortklänning på mig idag. Var länge sen jag hade klänning på jobbet nu. Den här är luftig och skön, perfekt för en fredag alltså. 🙂

The Border

Var med vänner på The Border på Söder igår och åt middag. Upptäckte det stället med L för några veckor sen, hade helt missat att det fanns innan. Riktigt trevligt ställe med sjukt god mat! Så ett bra tips om man vill gå till ett nice, avslappnat ställe samt gillar burgare och burritos. 🙂

Det var trevligt att träffa gänget igen. Några av tjejerna har jag inte sett på ett litet tag så vi hade lite att prata ikapp oss om. Träffar några av dom i helgen igen. Vänner kan man inte få för mycket av! 🙂

Pendelstrul

Igår tog det mig 3 timmar att komma hem från jobbet. Inte för att jag gjorde massa kul längs med vägen utan för att det var fullständigt stopp i tågtrafiken. Att dom inte kan göra så mycket åt att det brinner på Stockholm central eller det stora elfelet som gjorde att inga tåg kunde köra mellan Skogås och Västerhaninge, det förstår jag. Klart det blir problem och förseningar när sånt händer. Men varför kan man inte ge resenärerna information??! Det kommer jag aldrig förstå. SL är så jäääävla kassa på att informera när något händer och det är det som gör en så förbannad. Hade jag vetat att det varit strömavbrott hela eftermiddagen, ovanpå branden som orsakade fullständigt stopp i flera timmar, så hade jag tagit en taxi hem mycket tidigare än jag gjorde. Nu fick man veta det kvart i åtta på kvällen, i Skogås, att tåget inte kan gå längre. Efter att ha försökt ta sig hem sen lite efter kl. 17.

Under all kritik, minst sagt! Kl. 20.20 var jag hemma. Tack vare att jag åkte taxi från Skogås då. Hade jag väntat på bussen som typ tusen andra så hade det dröjt typ en timme till. Var heeelt slut och väldigt kall efter all väntetid utomhus. Ska skicka in mitt taxikvitto idag till SL så jag får tillbaka pengarna.

Från och med imorgon går inte pendeln längre än till Farsta Strand. Kul kul. Kommer ta en jävla evighet att komma till jobbet torsdag-fredag. Men det är bara att bita ihop och härda ut fram till semestern. Måste åka en del även i helgen, plus till och från mitt tåg på tisdag i nästa vecka men sen ska jag faan undvika både pendeln och stan haha. Iaf ett tag. Pallar inte mer nu! Senaste veckorna har det varit så jävla mycket strul alltså! Det är som att det klumpar ihop sig så att allt händer samtidigt. Riktigt jobbigt!

Tur att jag har så mycket kortare resväg från och med 14/8. Kommer göra sååå stor skillnad!

IMG_2423.JPG