Valet

Har inte kommenterat valresultatet ännu. Mycket eftersom man ju inte vet någonting ännu om hur det kommer bli eller vilka som kommer att sitta i regeringen. Känns som att vad som helst fortfarande kan hända. En hel del röster ska ju räknas imorgon dessutom, bland annat utlandsröster, och man vet aldrig hur de kommer att påverka läget. När det är så jämt mellan blocken som det är nu gör varje röst stor skillnad.

Det som var lite lättande var att SD inte alls blev så stora som det verkade inför valet att de skulle bli. Min förhoppning är att de andra partierna börjar samarbeta mer och att det leder till att väljarnas förtroenden vinns tillbaka. Så att personer som lämnat ett annat parti för SD den här gången i nästa val går tillbaka och röstar annorlunda. Vill att det här ska vara det största dom blir och att dom framöver minskar och minskar tills de försvunnit under spärren igen, där dom hör hemma.

Ser verkligen fram emot att kunna fira deras uttåg ur riksdagen! Vilken glädjens dag det kommer att bli! 🙂

Ny vecka

Så var det en ny vecka igen! Måste hitta en bra present till R som firar sin födelsedag på lördag. Vet ej tusan vad jag ska ge henne! Får försöka fundera…

Eftersom jag nu inte får röra min skadade tumme blir det lugna dagar den här veckan. Ska hämta ut ett paket på vägen hem idag plus posta ett. Har fått sålt min gamla mobil så nu ska den iväg till en ny ägare. 🙂

Måndag – Hämta och posta paket.
Tisdag – Inga planer.
Onsdag – Middag med C och L efter jobbet.
Torsdag – Köpa present till R.
Fredag – Inga planer.
Lördag – Middag för att fira R!
Söndag – Vilodag!

Be strong

Skadad tumme

Har haft en underbar helg hemma på Bästkusten med familjen, precis som alltid.Vi firade lilla A i lördags med hela familjen och hon vart väldigt nöjd med alla presenterna. Kan inte fatta att hon redan är 6 år! Det går alldeles för snabbt!

Det enda negativa har varit att jag haft sjukt ont i min högra tumme och därför varit lite begränsad. Under HLR-kursen på jobbet i fredags så lyckades jag ramla till när jag skulle lägga mig på golvet för att öva på framstupa sidoläge. Satte ut handen bakom mig med tummen liksom utställd så tyngden hamnade på tummen. Kände hur det knäckte till i tummen och gjorde riktigt ont men ville inte göra en grej av det då för jag kände mig så klumpig. Tänkte att det skulle gå över rätt snabbt men blev bara värre sen under dagen. Har haft väldigt ont hela helgen och haft svårt att böja tummen, greppa om saker etcetera. Det är inte så värst svullet, bara lite precis runt ”knogen” på tummen, men väldigt jobbigt att inte kunna använda högerhanden när man är högerhänt.

Idag gick jag därför till Vårdcentralen på morgonen. Var där lite innan kl. 8 när dom öppnar för att liksom komma först in. Blev skickad från sjuksköterskan till läkaren som trodde att jag kunde ha en spricka i tummen. Fick gå bort till röntgen, ta massa bilder på handen i olika vinklar och sen tillbaka till läkaren. Tack och lov kunde dom inte se nåt på röntgenbilderna utan troligtvis är det istället nån rejäl stukning typ. Fick order om att inte röra tummen alls på några dagar då det kan förvärra inflammationen och skadan, men hur lätt är det när det är högertummen vi pratar om?? Men men, får göra så gott jag kan. Ska smörja med voltaren morgon och kväll också, så vi får se om det hjälper. Har det inte blivit bättre mot slutet av veckan ska jag gå tillbaka.

Hade en himla tur för allting på Vårdcentralen tog ungefär en timme. Med röntgen och allt. Var rädd att det skulle dra ut mycket mer på tiden men ibland ska man ha flyt. 🙂 Nu ska bara smärtan börja avta så att jag kan börja använda tummen igen… ”Håll tummarna” att det ger med sig! 😛

På väg hem

Hade en bra dag på jobbet fram till lunch. Vi hyr lokaler av en arbetsgivarorganisation och fick vara med på den utbildning dom tagit in i Hjärt- och Lungräddning. Såå himla bra och viktigt att få sig en rejäl genomgång av allting man ska tänka på. Riktigt bra instruktör dessutom. Blev tvungen att agera försöksperson också haha så fick ligga på golvet och agera medvetslös. Så visade instruktören hur man ska agera och göra för att lägga personen i framstupa sidoläge. Sen fick vi öva på varandra också. Man hoppas ju att man aldrig hamna i en situation där man behöver använda sina kunskaper inom HLR, men känns bra att ha koll ifall att.

Sen vid lunch gick jag från kontoret. Just nu sitter jag på tåget på väg hem till Göteborg. Längtar till familjen just nu. Ser verkligen fram emot att få komma bort en helg och bara njuta av systerbarnen. Behöver typ en paus från mitt vanliga liv, känns det som. Väldigt lägligt att lilla A fyller år i veckan så att hon ska firas imorgon. 🙂

Hoppas att vi slipper stora förseningar. Vill vara framme nu på en gång. Är väldigt otålig idag känner jag! 😛

img_5771.jpgHär skulle jag gärna vara just nu! I Lissabon! ❤ GE MIG!

Fastighetskvinnan

Igår var vi med jobbet på Fastighetskvinnan som hölls på Grand Hotel i Stockholm. Gud vad fint det är inne på Grand!! Har aldrig varit där förut och vart helt tagen av Spegelsalen där vi var hela dagen. Fantastiskt fint!

Själva Fastighetskvinnan är en seminariedag där massa föredragshållare pratar om olika delar av branschen samt paneldiskussioner om olika ämnen exempelvis hållbarhetsarbete och metoo. Riktigt intressant! Kändes jäkligt peppigt att ha så många kompetenta och smarta kvinnor samlade på ett och samma ställe, både på scen och i publiken. Kände mig allmänt inspirerad och stärkt när jag gick därifrån. 🙂

Tisdag

Är som vanligt helt sjukt trött. Går och lägger mig tidigt på kvällarna men tycker ändå inte att jag är utsövd när jag måste gå upp. Väldigt frustrerande!

Ska göra ett nytt försök att gå till gymmet på vägen hem idag. Skulle verkligen behöva träna. Får se om jag lyckas tvinga mig dit.

Imorgon ska vi på jobbet på en seminariedag på Grand Hotell. Blir himla spännande! Skönt med ett break från kontoret. Det heter Fastighetskvinnan och seminarierna har ett tydligt fokus på just jämställdhet med nästan bara kvinnliga talare. Ser fram emot att få vara där och lyssna! 🙂

imagesCA5OX54D

Ny vecka

Måndag igen då! Ser fram emot att åka hem till sis och barnen i Göteborg på fredag. Saknar dom!

Helgen vart inte riktigt som det var tänkt. Vi skulle varit 8-10 personer hos mig för middag så jag hade handlat mat utefter det. I slutändan vart vi bara 3 dock, fick massa återbud under eftermiddagen, så jag har hur mycket mat som helst kvar hemma. Lite skillnad på mängd som behövs för 10 respektive 3, så att säga… Måste frysa in i portioner så att det inte blir dåligt. Just nu är allting intryckt i kylen bara, orkade inte ordna igår. Städa och diska räckte liksom. Får göra det idag istället.

Måndag – Fixa med all mat hemma och frysa in.
Tisdag – Till gymmet efter jobbet.
Onsdag – Till gymmet efter jobbet.
Torsdag – Hem och packa inför helgens resa efter jobbet.
Fredag – Hem till Göteborg vid lunch!
Lördag – Fira A:s födelsedag med familjen.
Söndag – Hem till Stockholm igen.

img_0050.jpgLördagens buffé! Gott var det iaf vilket ju är huvudsaken. 🙂

Fullt upp

Ojoj vilken intensiv dag det har varit idag! Vi hade en stor lansering idag så hel förmiddagen gick åt till att sprida information om det i alla våra kanaler och skicka pressmeddelande till alla branschtidningar. Sen efter lunch satt jag, min kollega och min chef i möte hela eftermiddagen och planerade inför nästa år. Uppskattade hur budgeten behöver se ut för alla olika områden, vart fokuset i verksamheten ska ligga etcetera. Kommer bli ett packat år nästa år också men förhoppningsvis kan vi övertyga vår styrelse att vi behöver bli fler för att klara allting.

Sen på vägen hem handlade jag allt det sista inför morgondagens middag och festkväll här hos mig. Vi blir 8 eller 9 personer, himla trevligt! 🙂 När jag kom hem så städade jag lite grann och dukade bordet så att det är klart. Tycker om att bara behöva tänka på att fixa i ordning mig själv och laga maten själva dagen då man ska få gäster. Allt annat vill jag gärna ha färdigt.

Tycker att det blev rätt bra! Kul med lite färg i form av papperskonfetti mot de vita pappersdukarna. 🙂

Nu ska jag ta helg! Ha en fin fredagskväll, alla! 🙂

Ändrade planer

Enligt väderprognoserna ska det regna på lördag så vi har styrt om våra planer för fem-kamp och kräftskiva. Tanken var att vi skulle vara utomhus där J bor, men det är ju inte så himla lyckat om det ska regna och vara blött. Istället så ses vi hemma hos mig eftersom jag bor större än J och därför har bättre plats för alla.

Vi hoppar över fem-kampen och sparar den till en annan gång. Istället kör vi middag tillsammans som vi fixar och sen mer vanlig förfest med lite spel och lekar. Tror att det blir bra! Alltid trevligt att bara ses och hänga liksom. 🙂

Men därför ska jag handla inför det på vägen hem idag. Alltid skönt att ha så mycket som möjligt klart. Ska komma ihåg att hämta ut min inlämnade mobil på vägen hem också. Skärmen har bytts ut så att jag ska kunna sälja den. Tänker att jag ska lägga upp den ikväll.

img_2577.jpgBild från en annan middag hos mig. Tror allting kommer att hållas lite enklare den här gången dock, med plastmuggar exempelvis, så man slipper så himla mycket disk. Blir bra! 🙂

Laga mobil

För några veckor sen skaffade jag ny mobiltelefon. Min gamla iPhone 6S har en helt sprucken skärm och eftersom abonnemanget gått ut kunde jag få en ny iPhone 8 med betydligt mer minne och mer surf till en billigare månadskostnad än jag haft innan. Inte helt fel! 🙂 Älskar min nya!

Nu behöver jag dock lämna in den gamla nånstans och få skärmen lagad. Sen är planen att sälja den eftersom den fungerar helt som den ska och bara är 2 år gammal. Frågade i den affären som ligger hemma nära där jag bor men jag tyckte dom var lite dyra… Hittade nu en affär på Kungsgatan, alltså nära mitt jobb, som verkar billigare så ska dit efter jobbet. Vore skönt att få det klart!

img_0002.jpegGamla mobilen när den var ny. 🙂 Ser inte riktigt ut så där just nu dock haha… Skärmen är typ i en miljon små sprickor. 😛