Styrelsemöte

Idag ska vi ha styrelsemöte på jobbet efter lunch. Vi driver ett aktiebolag och det är styrelsen för det som ska träffas. Eftersom jag skriver protokollen så måste jag vara med. Har otroligt mycket annat att göra idag så hade gärna sluppit. Men men… Får hoppas att det kan klaras av ganska så snabbt.

I övrigt känner jag mig långsam idag. Det är som att huvudet inte riktigt vill fungera. Inget flyter på. Vet inte vad det beror på. Ska försöka ta mig till gymmet idag på vägen hem. Vet ju att jag skulle må sååå bra av det men det är som att hela kroppen bara skriker efter att bara få gå hem och vila. Vi får se hur det blir.

 

Ny vecka

Så har sista veckan i augusti inletts. Det är knappt att man hänger med! Snart är det höst på riktigt. Lite har hösten startat tycker jag, man känner en kylig underton i luften nu. Framför allt på mornarna är det riktigt kyligt. Men men, efter en så här varm sommar som vi haft i år är det svårt att klaga.

Den här veckan blir intensiv jobbmässigt, precis som vanligt. Vi har en stor lansering på fredag så jag har massor att förbereda inför det. Sen på lördag har jag och J vårt event med femkamp och middag. Kommer bli riktigt roligt! 🙂

Måndag – Köpa ljung till balkongen på vägen hem och fixa skärmen på min gamla mobil så att jag kan sälja den.
Tisdag – Träna efter jobbet.
Onsdag – Träna efter jobbet.
Torsdag – Vilodag.
Fredag – Handla det sista inför lördagen.
Lördag – Femkamp och middag hos J! 🙂
Söndag – Vilodag.

good-morning

Helgen

Gud vilken härlig helg det vart! Lugn och skön, precis vad jag behövde. 🙂 Träffade ju J i fredags efter jobbet för att planera inför kommande helgen då hon och jag ordnar lite festligheter för vänner. Vi möttes upp vid Odenplan och gick först och fikade, sen drack vi vin och så avslutade vi med lite mat och mer vin. Himla trevligt! 🙂

Sen i lördags tog jag det bara lugnt hemma. Fixade i ordning på balkongen och slängde de vissna växterna och tog in några som inte kommer att klara kylan under vintern. Ska köpa lite ljung att ha på balkongen nu under hösten, tycker att det är himla fint. Får göra det i veckan. 🙂

Sen igår åkte jag hem till I och P i Sköndal. De behövde lite egentid så jag fick njuta av deras lilla T på tu man hand. Herregud vad stor hon börjar bli! Sju månader snart. Det går alldeles för snabbt! Iaf så gick vi iväg på promenad och hon somnade nästan direkt. 🙂 Sen sov hon i en och en halv timme och var bara vaken sista kvarten när vi var på väg hem. Grät lite när hon vaknade men blev nöjd igen så fort hon fick komma upp i famnen. Så väldigt enkelt att vara barnvakt åt henne. 🙂 Vi gick runt sjön i Sköndal och det var himla vackert där i solen. Lånar gärna T fler gånger. 🙂

Fredagsdejt

Idag ska jag möta upp J för första gången sen innan sommaren. Hon och jag har båda varit bortresta massor så det har helt enkelt inte funnits tid att träffas. Men idag så! 🙂 Vi slutar samtidigt så vi ska hitta nånstans att äta.

Den 1/9 ska vi två ordna en fem-kamp med efterföljande kräftskiva/grillmiddag. Tror att det kommer bli riktigt skoj! 🙂 Men det kräver lite planering så vi ska ordna med det idag. Jag har lite tankar och idéer och det har säkert hon också. Så vi ska samordna oss och få struktur på allting. 🙂

Bara en timmes arbetstid kvar! 🙂 Ooooooh vad jag längtar efter helg nu.

img_1442.jpg

Trött, tröttare, tröttast

Var tvungen att jobba över igår (igen..) så det vart ingen träning då heller. Orkar inte om jag kommer hem för sent. Gick en promenad iaf dock så fick lite frisk luft i lungorna. Ibland får man nöja sig med det lilla…

Har haft svårt att somna på kvällarna den här veckan. Vet inte riktigt vad det beror på men kommer liksom inte riktigt till ro. Somnar närmar midnatt vilket resulterar i att jag inte är i närheten av utsövd när väckarklockan ringer kl 05.30. Känner mig därför sjukt trött och sliten idag samtidigt som jag har väääärldens mensvärk. Allt på en gång. 😦

Mycket klag och negativitet här just nu känner jag! Ja, alltså från mig då. 😛 Men jag kan liksom inte hjälpa det. Vet inte om det är nån postsemestersvacka eller bara att jag är stressad och trött i största allmänhet, men segt är det i vilket fall. Brukar dock inte hålla i sig superlänge när jag hamnar i sånna här faser så får väl bara vänta tills det vänder.

10653_1188932974

Valet 2018

Nu närmar sig årets val med stormsteg och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var oroad över hur det kommer att gå. Blir alldeles kall när jag tänker på hur SD och andra främlingsfientliga (plus förstås öppet rasistiska/nazistiska) krafter växer. Inte bara i Sverige förstås utan i hela Europa och Nordamerika. Förstår verkligen inte hur människor kan resonera så eller tycka att partier som uttrycker sånna åsikter är rimliga. För mig är det helt oacceptabelt och så otroligt långt från mina grundvärderingar. Tack och lov, i och för sig…

För min del handlar därför valet om två saker, att dels komma fram till vilket parti som bäst representerar vad jag tror på och de värderingar jag vill ska styra i Sverige och dels att hålla SD så långt borta från makt och inflytande som det bara går. Har än så länge inte helt bestämt mig för vart min röst kommer att hamna men vet vilka partier det står emellan.

Av ren nyfikenhet så gjorde jag en rad olika valkompasser igår kväll, för att se vad för resultat dom ger. Både vilket parti som jag står närmast men också för att kolla om de visar samma resultat eller om det skiljer sig åt beroende på vilket test man gör. Fick följande resultat:

img_0027.jpg img_0028.jpg img_0026.jpg img_0024.jpgIngen överraskning här hehe. Har alltid haft hjärtat tydligt till vänster. 🙂 Roligt dock att alla testen är rätt så överens i sina resultat. Inget som sticker ut liksom. Tycker dock att några av dom hade lite för få och vinklade frågor..? Klart dom väljer ut de tydliga profilfrågorna liksom, men vissa av testerna kändes lite tunna. Bra att dom finns dock så att folk kan testa sig och sen enkelt kan läsa vidare om de partierna som man hamnar nära. Sätta in sig ytterligare i sakfrågorna och vad som skiljer partierna åt.

Kommer bli otroligt nervöst och spänt att vänta in valresultatet. Och vad som händer efteråt… Vilka partier som väljer vilka samarbeten. Usch! Kan bli jobbiga 4 år till nästa val…

Hoppas verkligen att alla som får rösta tar chansen att göra det! Har man inte tid att gå till sin vallokal den 9/9 så kan man alltid förtidsrösta. Kom ihåg att din röst gör skillnad!

Glömsk

Lyckades förstås glömma träningsgrejerna på jobbet igår när jag skulle hem. Alltså, frustrationen när jag sitter på pendeln och inser det. Aaaaaaaaaah!! Så kass man är. Men det blev därför inget besök på gymmet igår, typiskt nog. Men jag gick en promenad när jag kom hem så fick lite motion iaf. Alltid nåt.

Idag ska jag dock träna! No more excuses! Ska be om kvitto också på det jag betalat hittills i år för gymkortet så att jag kan få tillbaka det i friskvårdbidrag. Inte för att jag faktiskt tränat speciellt mycket men ändå… Har man rätt till friskvårdsbidrag ska det utnyttjas!

Har förövrigt lämnat min period av att lyssna massor på rätt lugn akustisk musik och gått in i en så att säga mörkare fas. Blir bara hårdrock just nu och ju tyngre desto bättre. Säger kanske en del om sinnesstämning generellt… Intressant hur olika sorters musik fyller olika behov för en. Återupptäcker en massa band som jag älskat och lyssnat jättemycket på förut men lite glömt bort. Lite härligt ändå! 🙂

five-finger-death-punchFive Finger Death Punch är ett av banden som nu är tillbaka i mitt liv. Har fasen saknat dom! ❤ Och hårdrock generellt också för den delen. Så den här nygamla musikfasen får gärna hålla i sig ett tag. 🙂

Tisdag

Idag är planen att träna efter jobbet. Behöver röra på mig. Det är väldigt mycket på jobbet just nu och därför också massvis som snurrar i huvudet. Är trött också, hade svårt att somna igår, men ska ändå försöka träna en stund. Kommer vara skönt när det är klart.

Har jobbat över en del senaste tiden så ska försöka gå hem lite tidigare idag. Måste bli bättre att sätta gränser så att jag inte jobbar mer än jag ska. Märker av hur mycket tröttare jag blir av det. Har en otroligt intensiv höst framför mig arbetsmässigt så risken är stor att det blir ännu mer jobb framöver. Kommer inte bli hållbart om jag inte håller fast vid tiderna. Ett område att förbättra!

Ny vecka

Sov riktigt dåligt inatt av okänd anledning så idag är jag riktigt seg… Egentligen var planen att åka till Grönan efter jobbet och se 30 seconds to Mars men just nu vet jag faktiskt inte om jag pallar det… Får se hur jag gör.

I övrigt blir det här en lugn vecka. Känns skönt! Ska försöka träna, planen var att göra det förra veckan men så vart det så mycket annat att det aldrig orkades med. Nytt försök nu alltså!

Måndag – Kanske se 30 seconds to Mars på Grönan.
Tisdag – Träna efter jobbet.
Onsdag – Vilodag!
Torsdag – Träna efter jobbet.
Fredag – Träna efter jobbet.
Lördag – Har inget planerat så får se om det blir en lugn dag hemma eller om nåt dyker upp. 🙂
Söndag – Vilodag!

weights

TGIF

Idag känner jag verkligen Thank God It’s Friday! Veckan har varit lite turbulent rent mentalt och känslomässigt plus att det var väldigt långa intensiva dagar när vi var på konferens med jobbet. Resultatet är en helt slutkörd människa som känner sig halvt manglad typ… Ska bli skönt med helg!

Har flera möten idag så dagen lär gå snabbt. Hellre det än att det känns långsamt. Ska strax förbereda mig för första som början kl. 9.

large