Storstädning

Tog en träningspaus idag har istället lagt en hel massa tid på att storstäda lägenheten. Har verkligen behövt göra det länge nu men inte riktigt orkat. Men idag var det dags! Gick över alla hyllor och ytor med trasa och rengöringsmedel. Torkade också av/ur alla prylar överallt samt alla ramar till tavlorna. Vek den tvätt som var torr sen jag tvättade i tisdags och diskade all disk. Dammsög och våttorkade golven. Skrubbade badrummet och gjorde rent speglarna överallt. Aaaaaaah jag älskar känslan när allt är klart!! 🙂

Kanske får jag feeling imorn och gör rent alla fönstren. Det skulle egentligen behövas men pallar sällan göra det… Vi får se! Ska i vilket fall träna, lämna skräp till källsorteringen och handla lite mat på vägen hem. Sis och barnen kommer ju på måndag så ska börja handla lite inför det. Sen tar jag det sista på söndag. 🙂

När jag var klar med all städning så var jag helt genomsvettig! Så tog en kall dusch och passade på att lägga en hårinpackning i håret. Nu doftar det så himla gott! 🙂

Är sjukt nöjd! Nu mår man hörni! 🙂

Rudans naturreservat

Igår var jag ute och gick i naturreservatet här hemma i två timmar. Så jäkla härligt! 🙂 Det är nåt som händer med min andning när jag är där nere. Som att hela jag blir lugnare och andas djupt nere i magen. Älskar det! 🙂

Det var inte mycket folk där heller. Lite folk vid ena sjön men nästan ingen ute i motionsspåren. Gick i min egna lilla bubbla med hög musik i öronen och bara njöt av tillvaron. Finns inte ord som beskriver hur mycket jag älskar semester! Mår så bra igen nu. 🙂

På kvällen igår mötte jag upp M och K inne på Medis och såg matchen. Hejade lite grann på både Kroatien och England och hade egentligen varit nöjd oavsett vem som vunnit. Men lite roligt är det att Kroatien gick till final. 🙂 Vill inte att Frankrike vinner så nu hejar jag helhjärtat på Kroatien på söndag! 🙂

Sommarlunken

Älskar den rytm jag kommer in i under semestern. Brukar vara ungefär samma varje år under inledningen av semestern. Träning under förmiddagarna, mycket vegetarisk mat och så socialt häng in emellan. Mycket tid för vila och att bara landa efter en intensiv vår. Helt perfekt! Ska strax ut på långpromenad i naturreservatet. Har lite träningsvärk i kroppen så tror att promenad blir alldeles lagom idag. Lite sol och natur är aldrig fel! 🙂

I kväll blir det fotboll med K och M. Vi ska se matchen inne på Söder. Blir trevligt! 🙂 Jag hejar på Kroatien men tror att England tar det. Vill inte att Frankrike vinner så oavsett vilket lag som går vidare idag är det det jag hejar på i finalen. Tänk att VM snart är över för den här gången! Snabbt har det onekligen gått.

Längtar rejält till Lissabon nu också. Aaaaaah vill åka nu, nu, NU! 😛 Men nu är det bara en veckan kvar. 🙂 Först ska sis och barnen vara här vilket kommer bli så otroligt härligt! Saknar dom massor. ❤

img_4753.jpg

Vackra Lissabon! Snart ses vi igen! 🙂 

Semester

Fick gjort det sista av jobbet jag hade kvar efter Almedalen igår så nu är jag helt ledig fram till 8:e augusti. Underbara älskade semester!! ❤ Inledde veckan med sovmorgon och sen gick jag till gymmet för första gången på alldeles för länge. Sååå skönt att kunna träna när man är utsövd och har gott om tid. Älskar det! 🙂

Ska se till att träna ordentligt nu första halvan av semestern, innan mina resor. Lär bli mycket promenader och kanske lite simning i Grekland, men inte någon hårdare träning så tänker att jag ska passa på nu innan. Körde ett benpass idag och tänker att jag ska köra armar/axlar imorgon. Sen core ett pass och så mer helkropp ett pass. Kanske en rejäl långpromenad i naturreservatet en dag. Blir perfekt! 🙂

I lördags lånade K sina föräldrars lägenhet i Sickla Udde så vi var där och såg matchen och fixade middag. Utsikten från deras balkong är heeeelt magisk! Hade mer än gärna bott där. 🙂

Almedalen

Nu sitter jag på pendeln hem från Nynäshamn och har lämnat en oerhört intensiv vecka i Visby och Almedalen bakom mig. ÄNTLIGEN!! Jag har nämligen verkligen längtat efter att få åka hem igen. Det har varit roligt, givande, intressant, trevligt och verkligen toppen rent professionellt så det är inte så att jag har vantrivts. Men kass sömn, tidiga mornar, sena kvällar och att ständigt behöva vara på tårna och representera jobbet i alla sammanhang tar på krafterna. Vet inte om jag har varit riktigt så här trött förut. Känner det i hela kroppen.

Så det ska bli härligt att få landa hemma i min egna lägenhet. Inte behöva ta hänsyn till nån annan som bor i samma hus. Ingen trängsel och ljud och liv och rörelse överallt ögat når. Har lite jobb kvar att fixa i eftermiddag eller imorgon (ett nyhetsbrev som sammanfattar våren och Almedalen ska skickas ut) men sen har jag semester. Åååååh vad underbart det ska bli! 🙂 Har inget inbokat nästa vecka heller så kan verkligen njuta då. Ha långa sovmornar och avslappnat häng nere vid sjön. Inget flängande nånstans. Aaaaaaaaaah vad det ska bli gött! 🙂

Men jag gillade verkligen Visby! Otroligt fin och mysig stad med många vackra hus och byggnader. Igår åkte jag och min chef upp till Fårö en sväng också under eftermiddagen för att få andas lite. Vilka stränder!! Som att vara utomlands. 🙂

Åker gärna tillbaka till Gotland igen. Kanske blir det till Almedalen nästa år. Vi får se! 🙂

Fin i håret

Var hos min fantastiska frisör under förmiddagen. Älskar att få håret slingat och uppfräschat! 🙂 Nu är tonen kallare, jag slipper utväxten och det är större kontraster mellan de ljusa och mörka slingorna jag har i håret. Sååå nöjd!! 🙂

Enda jobbiga är hur sjuuuukt kort håret känns efter att det är klippt! Får som en chock varje gång haha… 😛 Det är ju inte speciellt kort dock, bara känns så jämfört med innan. 🙂

Nu är jag redo för Almedalen först och sen semestern! 🙂 Ska snart börja packa för Almedalen. Imorgon åker vi!

facetune_30-06-2018-13-27-32.jpgimg_5512.jpg

Fredag

Snart är det helg! Blir en väldigt kort helg för min del eftersom vi åker till Almedalen med jobbet på söndag. Jag behöver gå hemifrån kl 10 den förmiddagen så blir en lång arbetsdag då. Ska packa allting jag behöver ha med mig från jobbet innan jag går hem idag. Sen blir det att packa resten jag behöver ha med hemma imorgon.

Bävar lite inför nästa vecka faktiskt. Har fått så jäkla ont i halsen och känner att jag är på väg att bli sjuk. 😦 I Almedalen blir det ju så otroligt långa och intensiva dagar, samtidigt som vi bor i ett litet hus tillsammans med 8-9 andra. Inte läge att inte må på topp liksom… Vet att jag alltid sover kasst när man är iväg så där också, och har ganska stort behov av egen space, så är lite stressad över hur det här kommer att bli. Vi har vårat eget seminarium där vi alla ska prata på onsdag förmiddag och då vill man ju gärna vara någorlunda pigg och fokuserad. Får försöka gå undan en del ibland för att få andas lite in emellan. Försöka ha lite roligt också, trots att det blir intensivt jobbmässigt. Tänka att jag kan sova massor sen när jag är hemma igen.

Försöker peppa mig själv men det går så där… Vill mest bara sova just nu… Men jag kommer säkert vara supernöjd sen på torsdag när vi är på väg hem igen. Vi kommer få gjort en massa bra och viktigt för vår organisationen under dagarna där!

Älskade Lissabon

Är så himla nöjd och glad idag! Igår vann Sverige sin grupp i fotbolls VM och idag har jag och M bokat en resa tillbaka till vårt älskade Lissabon. Vi var där i april för en weekend och förr handlöst för stan. Vi har pratat om att åka tillbaka sen dess och nu är det alltså snart äntligen dags! 🙂

Vi åker på eftermiddagen den 19 juli och sen tillbaka igen den 27 juli. Så 8 nätter blir vi borta. Iiiiiiiiiiih vad underbart det här ska bli! 🙂 LÄNGTAR!

Sen blir det Grekland veckan efter. Blir en perfekt sommar, med andra ord! 🙂

img_4898.jpgimg_4958.jpgFantastiska Lissabon! ❤

img_4742.jpgimg_4739.jpgBilder från stället vi ska till på Zakynthos i Grekland! ❤

Lyckan!

Herregud vilken match det blev igår!!! Vart helt överraskad över hur jäkla bra vi spelade! Men ooh vad nöjda vi var haha. 🙂 Roligt att se att dom spelade med sånt självförtroende och verklige höll i matchen. Hela först halvlek kändes bara som en enda lång väntan på första målet för Sverige. Och sen kom det! Och ett till. Och så ett till. Aaaaaaaah lyckan!!!! 🙂

Så jäkla roligt också att Sydkorea går och skräller och VINNER mot Tyskland. Så oerhört otippat! Men inte mig emot hehe har aldrig gillat Tyskland i fotboll. 😛 För mig var resultaten igår helt perfekta! Sverige vann gruppen, Mexiko gick vidare och Tyskland kom sist haha. 🙂 Ibland bara saker liksom löser sig. 🙂

Hoppet lever!

Idag spelar Sverige sin sista match i gruppspelet i VM. Mot Mexico som imponerad stort i sin första match mot Tyskland. Kan verkligen bli ett tufft motstånd… Men än så länge är det inte helt kört för oss att gå vidare, det finns en teoretisk chans till avancemang ännu. Dock känns det ganska så otroligt faktiskt att det går vägen… Har alltså inte så där väldigt stora förhoppningar, men hoppet lever ändå liiiiite fram tills att slutsignalen har blåsts. Håller tummarna! 🙂

Går lite tidigare från jobbet idag för att möta upp vännerna i Gamla stan. Vi ska se matchen på The Liffey igen. Blir himla trevligt oavsett hur det slutar! 🙂 Förstås extra trevligt om vi går vidare dock haha. 😛

img_5501.jpgFotbollströjan är förstås med på jobbet idag, redo att åka på sen inför matchen! 🙂