Queen B

Herregud vilken fantastisk konsert vi fick uppleva igår! Jag har aldrig varit ett superfan av Beyoncés musik egentligen, och det är många av de nya låtarna som jag har dålig koll på, men jävlar vilket überproffs hon är!! Coolaste bruden, på riktigt. Blev så sjukt imponerad! Inte nog med att hon sjunger som en jävla gud, hon kan dessutom dansa som en galning konserten igenom utan att det hörs minst lilla flås på rösten. Sån övermänniska, alltså! 🙂

Jay-Z är förstås också grym. Han har så sjukt skönt tryck i sina låtar. Men han når aldrig upp till sin frus nivå. Han är inte ens i närheten, faktiskt.

Men det var verkligen en sak att pricka av från min bucketlist. Att ha sett makalösa Beyoncé live! ❤

Ny vecka

Måndag igen och snart är juni slut! Helt sjukt vad fort det går! Tycker att jag skriver det varje vecka haha men då förstår ni hur mycket jag tycker att tiden går snabbt… 😛 På söndag åker vi till Almedalen med jobbet och vi ska vara där fram till torsdag. Blir intensivt som bara den men förhoppningsvis riktigt roligt också. 🙂 Vi håller i ett eget seminarium så ska förbereda mig inför det senare i veckan.

Ikväll är ingen vanlig kväll heller utan vi ska se Beyoncé på Friends!! 🙂 Aaaaah vad roligt det ska bli! Hon är ju så jäkla grym och har sånna storslagna shower. Kul att faktiskt få se henne live! 🙂

Måndag – Middag med vänner och sen Beyoncé (plus Jay-Z förstås)! 🙂
Tisdag – Boka resa till Lissabon. Iiiiiih! 🙂 Victor ska hämtas på kvällen också.
Onsdag – Fotboll med vännerna efter jobbet. Heja Sverige!
Torsdag – Träna efter jobbet.
Fredag – Träna efter jobbet.
Lördag – Till frisören på dagen. Packa inför Almedalen.
Söndag – Åker till Gotland och Almedalen!
Måndag – Almedalen!
Tisdag – Almedalen!
Onsdag – Almedalen!
Torsdag – Almedalen!
Fredag – Sista jobbdagen och sen SEMESTER!!! 🙂

img_5434.jpg

Midsommar och fotboll

Åh vilken härlig långhelg det blev! Massa tid med vännerna och så fotboll förstås. Helt perfekt och verkligen en midsommar i min smak. 🙂

Åkte så att jag var hos I och P kl. 11 i fredags. Övriga gäster kommer ganska så snabbt efter mig så vi pratade ikapp oss lite och sen hjälptes vi åt att ordna midsommarlunch. Alla ville se matcherna så vi pratade massa under tiden och tippade resultaten tillsammans. Sen åt vi en fantastiskt god tårta med hemmagjord marängbotten, limecurd, grädde, jordgubbar och pistagenötter. Sååååå gott! 🙂 Sen match igen och så grillning på kvällen med ytterligare jordgubbar som efterrätt. Lugnt och väldigt trevligt! 🙂

På lördagen sen tog jag en rejäl sovmorgon. Myste runt hemma under dagen och åkte sen in till Gamla stan och mötte upp vännerna kl. 19 inför Tyskland-Sverige. Vi såg matchen på The Liffey i Gamla stan vilket är ett riktigt trevligt ställe. Vi var rätt nöjda och glada fram till att Tyskland fick sitt andra mål där i slutsekunderna… Herregud vilket antiklimax! 😦 Ganska rättvist dock, eftersom dom verkligen hade övertaget hela matchen igenom.

Vi fortsatte ha trevligt dock och drog iväg och dansade ett par timmar. Igår städade jag lite hemma och så bara vilade inför en ny vecka. Victor, katten som jag passar, är så himla mysig! Vill hela tiden vara nära och bli klappad på. Får mig att verkligen sakna att ha katt hemma. Han stannar till på tisdag så jag får njuta lite extra fram tills dess. 🙂

Finbesök

Igår fick jag rycka in lite i sista sekunden och ställa upp som kattvakt åt A-Ks lille kisse medan hon är iväg på midsommarfirande. Känner A-K sen ganska långt tillbaka via M, men har aldrig träffat hennes katt förut. Tänkte att det nog ändå skulle gå bra eftersom jag är så van vid katter. Är bara fram till söndag han ska vara hos mig dessutom och det kommer ju gå snabbt. 🙂

Så igår kväll kom lille Victor, som han heter, hem till mig med alla sina saker. Han är en ganska försiktig men mysig kille. Han inledde med att gå runt och lukta överallt, och stannade extra länge på dom ställena där mina katter alltid brukade ligga så jag gissar att det fortfarande luktar en del från dom hemma. Lite mysigt faktiskt att ha katt i lägenheten igen. 🙂 Nu var det ju 2 år sen för min del… Herregud! Tänk vad tiden går snabbt…

Victor är en perser som utöver det väldigt speciella ansiktet just nu är klippt som ett lejon, vilket får honom att se ännu mer komisk ut. 😛 Han är liksom så ful så att han blir söt haha… 🙂 Jag menar, kolla på honom:

Hihihi 🙂

Onsdag

Det blev ingen träning igår. Orkade verkligen inte. Istället gick jag och la mig redan kl. 21 och somnade som en stock. Uppenbarligen var rejält med sömn välbehövt! Ska försöka få träning gjord idag istället. Skulle verkligen behövas…

Ska in på Blomsterlandet nära mitt jobb på vägen hem sen också. Vill gärna köpa en tomatplanta i kruka men är nog lite sent ute för det egentligen nu… Förhoppningsvis har dom iaf en kvar! 🙂

img_2966.jpgTomatplantan som jag hade på balkongen förra sommaren! 🙂

Vinst igår

Har haft en helt fullspäckad dag så har inte hunnit skriva här förrän nu. Men hur jäkla underbart var det inte att Sverige vann igår??!! 🙂 Var så otroligt nöjd! Nu ska vi bara lyckas trycka dit Tyskland också på lördag, alternativt hålla jämna steg så det blir oavgjort. Då jävlar ligger vi bra till inför sista matchen mot Mexico! 🙂

Måste försöka träna idag men jag är så jävla trött att jag knappt vet vart jag ska ta vägen… Fattar inte varför för jag har sovit bra inatt. Riktigt jobbigt i vilket fall och det gör att motivationen helt försvinner. En stunds träning kanske jag får till iaf… Vi får se!

img_5404.jpgKollade matchen på jobbet. Satt i möte fram till kl. 15 dock så missade första halvlek, men sen kunde jag hålla koll! 🙂

Ny vecka

Så var det måndag igen då. Kort vecka den här veckan igen, vilket är helt fantastiskt! 🙂 Ser fram emot midsommar som jag ska spendera hemma hos I och P tillsammans med vänner. Kommer nog bli riktigt trevligt! 🙂

Sen efter helgen är det dags för QUEEN BEYONCÉ på Friends Arena! Aaaaaaaah vad häftigt det ska bli att se henne live!! Ser fram emot att bli helt golvad av en fantastisk show. 🙂 Sen ska jag och M boka en resa till Portugal nästa veckan också. Herregud vad jag ser fram emot att få komma tillbaka till Lissabon igen! 🙂

Måndag – Handla mat på vägen hem.
Tisdag – Träna efter jobbet.
Onsdag – Träna efter jobbet.
Torsdag – Fixa det sista inför midsommar.
Fredag – Midsommarafton! 🙂 Firar med vänner.
Lördag – Se Sverige-Tyskland med vännerna på The Liffey.
Söndag – Vilodag!
Måndag – Beyoncé och Jay-Z efter jobbet!

img_5403.jpgUnnade mig nya smycken förra veckan också. Älskar ju Drakenberg Sjölin sen länge och har redan halsband och armband i varianten Together Drop. Nu köpte jag det halsband och armband som heter Loving heart. Små hjärtan, ett matt och ett blankt, i silver. Väldigt enkla men oooooh så fina! 🙂 Så idag har jag båda armbanden på mig. Tycker det är så himla fint med sånna här tunna och nätta smycken! 🙂

Helgen

Ååh har haft en sån jäkla bra helg! 🙂 Fått tid med massa människor jag tycker om; först R i fredags, sen fest hos M och H i lördags där andra M som jag inte träffat på över ett år var plus massa andra härliga människor och så mötte vi upp mina favoriter M (oj vad många M det blev nu…) och K ute. Har hunnit se massor på fotboll också och blivit nöjd över att de lagen som inte borde ha en chans har överraskat. Älskar när the underdogs spelar bra! 🙂

Idag är det dags för Sverige att göra entré i VM vilket ska bli riktigt kul! Heja oss!! 🙂 Eftersom matchen börjar kl. 14 så jobbar jag ju då men tänker att jag ska ha matchen på i bakgrunden. Lär bli okoncentrerad på jobbet men det får vara okej just idag. 🙂

img_5400.jpgTvå av mina orkidéer hemma har börjat blomma igen också. Blir så lycklig av det! 🙂 Ljusen som brukar stå i ljusstakarna får ligga jämte just nu för värmen i fönstret får dom att böja sig. Underbara sommar, må du aldrig ta slut! ❤

Portugal-Spanien

Ååh vad jag älskar att det är fredag! Ser otroligt mycket fram emot helgen och att åka till M och H imorn för fest. Kommer bli toppen! 🙂

Nu är det fotboll! Äääääälskar att fotbolls VM är igång! Kommer verkligen njuta av det här mästerskapet. 🙂 Hejar (förstås) på Spanien ikväll. Tyvärr har ju Portugal övertaget efter första halvlek… men hoppas och tror att Spanien tar igen det här. 🙂

Vi får se om jag träffar R efter matchen. Det visar sig! 🙂

Vackra Stockholm, Grönan och James Bay

Igår skulle jag möta upp L, L och M vid båten över till Djurgården för att besöka Gröna Lund. Hade gott om tid på mig och passade på att gå från kontoret dit. Var tvungen att stanna och fota på vägen för herregud vad Stockholm är vackert i det här fantastiska vädret! 🙂 Blir helt förälskad i stan.

Även Gröna lund är fotovänligt när solen skiner. Härligt att vara där också! Var första gången för säsongen för mig. Det är nåt speciellt med att vara där och gå på konsert. Som att sommaren börjar på riktigt först då. 🙂 Kul att se James Bay igen också! Såg honom på Annexet när han turnerade med första skivan, men det var ju några år sen nu. Han har en sån fantastisk röst! ❤

Stannade inte så länge dock för jag kände att jag ville vara hemma i någorlunda tid och få sova ordentligt. Det tyckte dock inte SL, för ett stort elfel söder om Skogås strulade helt till trafiken så det tog över två timmar att komma hem. Suck! 😦 Strulet fortsätter idag också så det tog ungefär 100 år att komma till jobbet imorse… Lär vara samma i eftermiddag när jag ska hem igen. Blääääää!!! Hatar när tågen inte fungerar som de ska! 😦