Internkonferens

Igår var vi hemma hos min chef i Västerås och jobbade. Vi hade planeringsmöten och gick igenom olika saker inför hösten. Väldigt bra att få ordentligt med tid att prata ihop sig!

Min chef bor otroligt fint ute på landet utanför Västerås. På baksidan av huset hade dom en väldigt stor uteplats med pool och massa yta för olika möbelgrupper. Såå härligt! 🙂 Vi bjöds på väldigt god mat också som min chefs man lagade åt oss. Tre olika sorters Smörrebröd. Lyxigt att bara få sätta sig vid dukat bord så där. 🙂

Idag blir det konsert på Grönan med L. Vi ska se James Bay och jag hoppas att han spelar mycket gammalt. Är inte alls glad för den nya skivan… Kul att gå dit i vilket fall! 🙂 Såg honom live när han var i Stockholm för några år sen och då var han riktigt grym. Så jäkla skön röst! 🙂 Har inte varit på Grönan än i år heller, så det här blir premiären.

Härligt engagemang

I tisdags eftermiddag var jag ju ute och besökte Järvaveckan. Väldigt spännande att vara där! Inte supermycket folk när vi kom dit halv fyra men då hade dom knappt börjat heller. Kom mer folk allt eftersom sen. Mycket ungdomar som var engagerade både i olika organisationers tält, men också uppe på scen i olika paneler och tävlingar. Himla roligt att se! 🙂

Blev själv peppad att börja volontärjobba igen. Kunde ju tyvärr inte fortsätta på Berättarministeriet efter juluppehållet eftersom dom slutade ha verksamhet på lördagar. Så i höst behöver jag hitta nåt nytt att pyssla med. Funderar på antingen någon kvinno- eller tjejjour alternativt något via IM. Vi får se vad det landar på. Ska undersöka möjligheterna under semestern, tänker jag. 🙂

Lyssnade på ett intressant samtal om vikten av att företag tar emot praoelever också. Riktigt intressant! Fastigo och Fastighetsägarna har gjort en riktigt fin film om just prao så ser fram emot att kunna visa upp den framöver i våra kanaler också. 🙂

img_5348.jpgimg_5349.jpg

Järvaveckan

Blir ingen träning idag tyvärr för jag måste åka ut till Järvaveckan efter jobbet. Kolla läget och lyssna på ett seminarium. Hoppas att jag kan komma iväg därifrån vid kl 17 ungefär och åka hemåt. Vill inte bli för sen för det tar ju en stund att åka hem också…

Imorgon blir nämligen en extra tidig morgon eftersom vi ska åka till Västerås för en internplaneringsdag. Vi tar tåget från centralen kl. 07.40 någonting så måste åka hemifrån tidigare än vanligt. Ska packa ner allting jag behöver ha med mig lite senare sen. Behöver datorn och allt sånt där.

Hoppas dock att det är bra information på Järvaveckan! Spännande att se hur det är upplagt och om det är mycket folk. Försöker peppa mig själv lite för jag är sååå osugen på det här idag haha… Har en sån där dag då jag är sjukt trött, allt känns jobbigt och jag helst bara vill hem och sova. Men det får bli efteråt sen!

mindmatter

Tårta och tapas

Igår på morgonen så firade vi min fina chef som fyllde 65 i söndags. Hon fick ett halsband av oss kollegor från mitt favoritmärke Drakenberg Sjölin. Ett kortare silverhalsband med en liten ljus odlad pärla fram. Det passade väldigt bra på henne! Hon blev väldigt glad och tog på sig det direkt. Väldigt roligt! 🙂 Vi åt en väldigt god tårta med hallonmousse. Lyxig start på veckan! 🙂

img_5338.jpgimg_5340.jpgSå här ser halsbandet ut som min chef fick. Det heter Petite Pearl Necklace. Så fint! 🙂

Sen efter jobbet mötte jag upp C, J och L på La Rambla vid Mariatorget. Var ju där för inte så länge sen med andra vänner och dom har så troligt god tapas! 🙂 Vi satt dessutom jämte John Guidetti med familj. Lite roligt så här inför VM och allt. 🙂 Trevligt att prata ikapp sig lite också. Ja, med vännerna då haha inte Guidetti. 😛 Vi har inte setts alla fyra sen i december nämligen, så det var verkligen på tiden nu. 🙂 Förhoppningsvis dröjer det inte så länge till nästa gång.

img_5336.jpg

 

Ny vecka

Var hos J i lördags och grillade utanför henne. Så himla härligt att sitta ute så där en hel kväll! God mat vart det också. 🙂 Kul att se henne igen förövrigt, för nu var det ett litet tag sen. Tog pendeln hem sen på kvällen och det var skönt att det inte blev allt för sent. Igår hade jag en lugn dag, vilket också var välbehövligt. Härlig helg all in all! 🙂

Idag ska vi fira min chef på jobbet som fyllt år i helgen. Blir himla trevligt! 🙂 Vi köpte present i förra veckan. Sen ska jag möta upp C, J och L efter jobbet och det ser jag verkligen fram emot! Var alldeles för länge sen vi sågs allihopa nu. Tror det var december senast..? Herregud! Verkligen på tiden nu alltså. 🙂

Den här veckan händer det mycket roligt! Blir intensivt men härligt. 🙂

Måndag – Middag efter jobbet med C, J och L.
Tisdag – Träna efter jobbet.
Onsdag – Internkonferens med jobbet i Västerås, så jag kommer att komma hem rätt sent.
Torsdag – Till Grönan efter jobbet med L för att se James Bay. 🙂
Fredag – Träna efter jobbet. Kanske träffa R en sväng.
Lördag – Inflyttningsfest hos M och H! 🙂
Söndag – Vilodag!

201398215264250_sbig

Äntligen fredag!

Snart är det helg! Ååh vad underbart det ska bli! 🙂 Slutar dessutom lite tidigare idag. Ska gå vid kl. 14 tänker jag. Lyxigt att inleda helgen så pass tidigt. 🙂

Igår hade vi det väldigt trevligt på Smaka på Stockholm i Kungsträdgården. Så himla härligt med alla olika sorters mat som fanns där! 🙂 Vi satt i solen och åt. Har sån semesterlängtan just nu. Vill kunna vara ledig och bara sitta i solen jämt! 🙂 Tur att det inte är långt kvar nu. 6 juli jobbar jag min sista dag, så bara en månad av jobb kvar. Aaaah vad skönt det ska bli! 🙂

Jag och M pratade om att boka en resa till Lissabon igen. Vi blev ju båda helt kära i den stan när vi var där i april och vill tillbaka så snart det bara går haha. 🙂 Vi får se hur det blir! Gäller ju att vi kan vara lediga samtidigt…

img_4898.jpgimg_5072.jpgUnderbara Lissabon! ❤

Ska handla lite mat på vägen hem. Funderar på att kanske slänga ihop en god pasta ikväll..? Var himla länge sen jag åt det. Har mest ätit olika sorters sallader sen värmen kom men är lite sugen på varm mat idag. Och på massa riven parmesan hehe. 🙂 Kanske ska göra en enkel Carbonara bara. Är ju riktigt gott! 🙂

Torsdag

Gud vad härligt det var att vara ledig igår! Njöt verkligen av att bara kunna vara hemma och inte ha några måsten. Tränade under förmiddagen vilket var skönt. Körde ett rejält benpass igen, precis som förra veckan, men det känns inte alls lika mycket idag som det gjorde efter förra. Skönt att inte få lika rejäl träningsvärk! 🙂

Ska träna igen imorgon. Idag ska jag nämligen möta upp K, K och M efter jobbet och äta middag. Blir himla trevligt! 🙂 Vi funderar på att gå till Smaka på Stockholm i Kungsträdgården. Det har jag aldrig varit på innan så blir spännande att se vad som finns där. 🙂

Underbart också att det är fredag imorgon och snart helg. Den här veckan har gått betydligt snabbare än förra. 🙂

img_0371.jpgDe fantastiska körsbärsblommorna i Kungsträdgården!
De har väl blommat över för länge sen dock…

Världens bästa Ben

Igår var det äntligen dags för mig att få njuta av Ben Howard live igen! Senast han var i Sverige och spelade var i november 2014 och då var jag förstås också på plats. Finns få musiker/sångare/låtskrivare som drabbar mig på det sättet som Ben gör med sin musik. Älskar allt han gör innerligt! ❤

Mötte upp J efter jobbet och så promenerade vi bort till Djurgården. Det var ju så otroligt fint och soligt väder igår! Vi åt middag på Sjöcafét och satt och pratade fram till att det var dags att gå bort till Cirkus för konserten. Vid kl. 19.30 gick The Dead Tongues upp på scen och körde ett gäng låtar. Han var en ny bekantskap för mig men riktigt bra! Ska lyssna mer på honom nu framöver. Älskar att få upptäcka nya favoriter via konserter som man kanske inte hade hittat annars. 🙂

Efter det var det förstås en paus och det roddades med scen och instrument. Ben har ju en hel massa folk med sig på den här turnén, som spelar massvis med olika instrument, så det var mycket att ordna med. Fantastiskt vilket ljud det blir med så stort band dock! Som en hel orkester liksom. 🙂

Och så var det då dags för kvällens huvudperson. Euforin som utbröt när han kom ut på scen!! Sån gåshud varje gång man går på konsert, den där känslan när allt drar igång. 🙂 Som väntat blev det en helt magisk konsert! Den nya skivan är verkligen storslagen live och så känslofylld att det nästan vibrerar i luften. När han körde I forget where we where från förra skivan var det bara fullständig musikalisk perfektion. Ville frysa tiden så att det aldrig skulle ta slut.

En liten överraskning var att han spelade Promise som en del av extranumret. Det var oväntat eftersom han typ aldrig spelar sina riktigt gamla låtar längre. Fantastiskt roligt dock! 🙂 Älskar den. ❤

Har lyssnat på Ben nu hela morgonen. Vill inte släppa musiken ur kroppen riktigt. Hoppas, hoppas att det inte dröjer allt för lång tid innan han kommer tillbaka till Sverige igen! Vill höra honom live varenda sekund av varje dag. ❤

Ny vecka

Är lite lagom måndagstrött och har rejäl mensvärk, men vad tusan gör det när man ska få se världens bästa Ben Howard live ikväll??!! 🙂 Aaaaah vad jag längtar! 🙂 Sen jobbar jag bara halvdag imorgon och är ledig på onsdag vilket gör allt ytterligare lite bättre. Älskar röda dagar! 🙂

Idag fyller min systerson år också. Fattar inte att han blir 2 år redan! Det går så oerhört fort! Men skickade en grattishälsning imorse via video. Vet att barnen gillar när jag skickar det. 🙂 Sen får jag träffa dom i juli när dom kommer till mig och hälsar på. Längtar! 🙂

Måndag – Ben Howard live på Cirkus! 🙂 ❤
Tisdag – Jobbar till kl. 13. Träna.
Onsdag – Ledig!
Torsdag – Middag med tjejerna efter jobbet.
Fredag – Träna efter jobbet.
Lördag – Hem till J på eftermiddagen för att grilla.
Söndag – Vilodag!

keep_your_head_up-73271

Noonday Dream

I fredags släppte min favorit Ben Howard sin tredje skiva, Noonday Dream. Tre låtar från den har släppts sedan tidigare så man har fått en känsla för hur skivan låter men jag har otåligt väntat på att den ska finnas tillgänglig i sin helhet. Älskar att kunna lyssna igenom en hel skiva från början till slut. Behöver jag ens säga att den är heeeeeelt fantastisk??!! ❤ Har lyssnat non stopp hela helgen. Det är inte, i mitt tycke, lika starka låtar var och en för sig som på de tidigare skivorna men som helhet är den fullständigt magisk. Så mycket känslor och så många vackra detaljer. Älskar den! 🙂

I kväll får jag dessutom det enorma nöjet att höra honom sjunga och spela alla dessa låtarna live. Herregud vad jag har sett fram emot detta!!! 🙂 Äntligen är det dags! Senast jag såg honom var 2014 så det var onekligen alldeles för länge sen. Vet sen innan att han sällan spelar så många äldre låtar utan mest håller sig till senaste skivsläppet men jag hoppas ändå på att iaf I forget where we where och Conrad ryms under konserten. Eller ja, helst Gracious, Depth over distance och typ 100 till av de äldre låtarna också haha men det känns mindre troligt. Vi får se vad som händer. Allt jag vet är att det kommer bli fantastiskt bra! För det är omöjligt att det blir annat med Ben på scen. 🙂

img_0521.jpg