Ny vecka

Så var det måndag igen då! Har en hel massa att göra den här veckan så den lär gå snabbt. Men det gör mig inget. Ser ändå fram emot helgen haha så den får gärna vara här ganska så omgående. 🙂

Den här veckan MÅSTE jag träna. Kan inte hålla på att skjuta upp det mer nu. Ska till gymmet på vägen hem idag så att den där första tröskeln liksom blir avklarad. No more excuses!

Måndag – Till gymmet efter jobbet.
Tisdag – Handla på vägen hem och tvätta på kvällen.
Onsdag – Till gymmet efter jobbet.
Torsdag – Till gymmet efter jobbet.
Fredag – Städa och förbereda inför lördagen.
Lördag – L och M plus eventuellt några till kommer till mig på kvällen. 🙂
Söndag – Vilodag!

weights

Helgen

Åååh vilken bra kväll jag och L hade i lördags! Hon kom till mig lite innan kl. 18 och då var maten precis klar. Jag gjorde baconinlindad kyckling i ugnen med lite örter och så en blandad sallad, vitlöksbröd, avokado och dressing till. Perfekt med så enkel mat som ändå är så gott samtidigt. 🙂

Sen fixade jag grönsaksstavar, dipp, nötter och lite choklad. L hade med sig chips dessutom så vart riktigt lyxigt! 🙂 Vi drack vin, pratade ikapp oss och sen drog vi ut på stan och dansade loss. Riktigt härlig kväll! 🙂 Kändes som att vi behövde en kväll med bara vi också, like in the good old days. Har saknat det! ❤

Igår var man lite lagom seg men det var det sååå värt! 🙂 Lyxigt nog träffar jag L igen i helgen. Ser fram emot det! 🙂

Akvarell

Har köpt en ny tavla hem och den hade äntligen kommit igår så att jag kunde hämta ut den. Det är en fantastisk akvarell som får stå på min tavelhylla i köket. Äääääälskar den! ❤ Så himla fin i färgerna. Plus att jag i största allmänhet är svag för havsmotiv.

Älskar tavlor och har väldigt mycket sånt här hemma. Är svag för konst som är unikt och gjort för hand av någon. Konstnären behöver verkligen inte vara känd, bara det att någon själv har exempelvis målat eller etsat ger det en annan känsla tycker jag. Som att tavlan direkt får en massa historia. Mer liv.

Är väldigt glad för den här tavlan! Tittar nöjt på den varje gång jag är i köket. 🙂

Långhelg

Har lyxen att få en gratis ledig dag imorgon. Sååå härligt med en långhelg! 🙂 Det har varit en rejäl rivstart på jobbet den här veckan med mycket planeringsmöten och saker att få igång, plus min kassa sömn i början av veckan dessutom, så en liten paus kommer lägligt. Ska bara vila imorgon och sen på lördag kommer L till mig för middag och vindrickande. Blir riktigt trevligt! Nu var det ett tag sen vi fick en helkväll bara vi. 🙂

img_1929.jpgBild från en annan vinkväll hos mig. 🙂

Vår hemma

Haha tror vi inte att jag glömde träningsgrejerna på jobbet igår när jag gick hem?! Jag är bara så sämst! Det blev alltså ingen träning, men jag var ändå som ett enda jäkla vrak av trötthet på eftermiddagen så det kanske var bra.

Behövde handla lite på vägen hem och passade på att köpa tulpaner. Gud vilken skillnad det gör att ha blommor hemma! Framförallt tulpaner som ger en sånna vårkänslor. ❤ Vart helt lycklig varje gång jag tittade på dom. 🙂

img_4549.jpgPassade på att lyxa till det med whiskey också på kvällen. Premiäranvände mina små, söta glas från svenskt tenn som jag fick när jag fyllde år. Himla fina! 🙂 Är väldigt förtjust i mina stenisbitar också, ytterligare en födelsedagspresent. Dom kyler ner whiskeyn lite grann utan att förstöra den med massa vatten. Toppen! 🙂

img_4550.jpgIdag blir det middag med R och L efter jobbet. Det ser jag fram emot! 🙂

Zombie

Helvete vad jobbigt det är när man inte sover ordentligt! Fattar inte vad felet är..?! Var så jääävla trött igår kväll eftersom jag sov så otroligt lite natten innan. Men ändå kan jag inte somna när jag lägger mig?! Låg och vred mig fram till kvart i ett, eller ja. Det var iaf sista gången jag kollade på klockan. Sen ska man upp kl. 05.30. Gäääääsp! Känner mig halvt medvetslös idag…

Har dock en massa att göra så måste försöka fokusera så gott det går. Uppbåda så mycket kraft det går ur dessa manglade, trötta små hjärncellerna.

Inte nog med en kass natt sömnmässigt, morgonen fortsatte sen med pendeltågskaos. Tydligen genomförde polisen någon insats på Stockholm Södra så all tågtrafik var stoppad mellan Älvsjö och Centralen. Dessutom var många avgångar inställda så fick vänta 25 min hemma på att ett tåg ens skulle dyka upp. Sen gick det bara att åka till Farsta Strand så fick ta tunnelbanan därifrån. Tog en timme längre än vanligt att komma till jobbet.

Men men, så kan det gå. Hoppas bara att pendeln går som vanligt hem sen. Tog faktiskt med träningsgrejerna till jobbet så planen är att träna på vägen hem. Men det kommer jag aldrig att palla om jag blir försenad. Så håll tummarna!

keep_your_head_up-73271

Första jobbdagen 2018

Så var man tillbaka på jobbet igen då! Himla kul också att jag natten innan årets första jobbdag inte kan somna så att jag ligger vaken till efter midnatt samt dessutom passar på att vakna kl 03.29 för att sen inte kunna somna om. Oh the joy, liksom. Känns lite som att någon har kört över min hjärna med en ångvält. Himla fin tajming just när man behöver vara koncentrerad för att man har flera planeringsmöten inbokade. Jaja, inte så mycket att göra åt. Förhoppningsvis sover jag bra inatt istället.

Känns konstigt förövrigt att det är 2018 nu. Lite lätt overkligt! Men det är skönt ändå att vi närmar oss våren mer och mer för varje dag som går. Åååååh vad jag längtar till sol, vårluft, tunna jackor och ballerinaskor! 🙂

index

Nyårsafton

Ååh vilken fin kväll det vart igår! Firade rätt lugnt med K och M vilket var precis lagom. Perfekt start på 2018! 🙂

Gjorde mig iordning hemma och glammade till det med en fin klänning från Lace and Beads med massor av pärlor på. Älskar den vinrödalila färgen! 🙂 Lockade håret, satte ett fint hårsmycke i håret och sminkade mig med sotiga ögon fast med lite rödlila skimrande skugga i mitten på ögonlocken. Lite färg är alltid bra! 🙂 Använde till och med lösögonfransar vilket jag sällan gör. Blir ju lätt pricken över i:et när man vill göra det där lilla extra. 🙂

Klänningen:

img_4515.jpgJag och K lagade maten i väntan på att M skulle sluta jobbet. Herregud vad gott allting blev!! 🙂 Vi bara njöt genom hela middagen. Riktigt, riktigt lyckat! 🙂 Vi är sånna mästerkockar!

Förrätten: rårakor med gräddfil, hackad rödlök och löjrom plus lite färskpressad citron. Perfekt förrätt – otroligt gott men samtidigt lätt och snabbt att göra.

Huvudrätten: svensk oxfilé med hasselnötspotatis, parmaflarn, ruccolasallad plus en hemgjord sås med örter och rödlök. Dessutom hemgjorda brödpinnar med flingsalt till. Mmmmmmmmmmm!!! Smällde nästan av över hur gott det här blev! 🙂 Mat är fasen bland det bästa som finns.

img_4528.jpgTill det ett fantastiskt rödvin. Jag är ju kinkig med rödviner generellt men detta är verkligen gott! Passade dessutom superfint till maten. 🙂

Sen kommer vi då till desserten: salt kolapanacotta med chokladmousse, chokladkakssmulor och hallon. Aaaaaaah typ det godaste ever!! 🙂 Den här desserten kommer jag definitivt göra fler gånger. Inte så svår att göra men herregud alltså..!! Fantastisk kombination av smaker! 🙂

 

img_4533.jpgSen spelade vi ett superroligt sällskapsspel fram till tolvslaget. Himla roligt faktiskt! 🙂 Sen gick vi ut på balkongen och kikade på fyrverkerierna samtidigt som vi skålade in nya året. Det var fantastisk utsikt över vattnet i Hammarby Sjöstad från Ks brors lägenhet som vi lånade. 🙂

img_4532.jpgimg_4540.jpgÄr så redo och taggad för 2018 nu! 🙂 Njuter av sista dagen av ledighet idag och passar på att vila det allra sista. Hoppas att ni alla fick ett lika fint avslut på 2017 som jag. Gott nytt år, allihopa! 🙂

Nyårslistan

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Ja, det gjorde jag. Flera saker faktiskt. Bland annat besökte jag Aten som jag aldrig varit i innan. Fantastisk stad! 🙂

img_3825.jpgUtsikten från Akropolis. ❤

Hur har ditt 2017 varit?

Riktigt bra faktiskt! Har rest en del (Barcelona över förra nyåret plus Kreta och Aten i somras), hängt mycket med vänner, träffade C och P igen i Aten efter 9 (!!!) hela år, varit hemma hos familjen en del plus att sis med barnen var här en sväng i våras, fick nytt jobb som jag började i augusti, gick på två vackra bröllop plus en hel massa mer. Känner mig nöjd med året. 🙂

Vilket datum från 2017 kommer du aldrig glömma?

Oj, vad svårt! Tror inte att något visst datum kommer att sticka ut, mer saker man gjorde. Som resorna. Och bröllopen. Och att jag började nya jobbet. 🙂

Vad är din största framgång 2017?

Mitt nya jobb! Försökte ju lämna mitt förra jobb under ganska lång tid och äntligen gick det vägen! 🙂 Hade turen att dessutom få ett jobb där jag trivs riktigt bra. Precis de arbetsuppgifter som jag vill göra och ett bra steg framåt i karriären. Är riktigt glad för det! 🙂

Bästa köpet?

Resorna! 🙂

Vad spenderade du mest pengar på?

Haha igen, resorna. Men det är det sååå värt! Vill resa mycket i år igen. 🙂 Bästa som finns!

img_3848.jpgStranden på Kreta! ❤

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja, beskedet att jag fått nya jobbet. Svävade som på moln i flera dagar. 🙂

Vilka låtar kommer påminna dig om 2017?

A winter’s coat – Ryan McMullan, Ghosts – Ryan McMullan, You don’t dance – Ryan McMullan samt Castle on the hill – Ed Sheeran. ❤ Haha mycket Ryan har det varit det här året! 🙂

img_2224.jpgRyan live som förband åt Ed i Globen i början av året. En av de bättre musikupplevelserna! ❤

Vilka har du umgåtts med mest?

L, M och K skulle jag säga. Sen är jag glad att jag och F kommit varandra närmare och umgåtts mer på senare tid. Plus att R (den andra) är tillbaka på ett litet hörn.

Vart reste du under 2017?

Inledde som sagt året i Barcelona. Sen var jag en vecka på Kreta med M och K i somras för att direkt efteråt åka 8 dagar till Aten med C och P. Längtar iväg rejält igen nu. Får se när och vart nästa resa blir! 🙂

img_1805.jpgBarcelona! ❤

Vad gjorde du på din födelsedag?

Firade helgen efter jag fyllt år med fest hos mig. Bjöd hem vännerna och bjöd på massa mat samt vin och bål. Riktigt trevligt! 🙂 Älskar att fylla år och fira ordentligt.

Vem saknade du?

De vänner som jag tyvärr inte hann träffa så mycket som jag skulle ha velat. J, I, C, M, R… plus S som skulle ha kommit med till Aten men som inte kunde i slutändan. Måste försöka träffa honom 2018 istället! 10 år utan att ses är verkligen inte okej, oavsett hur långt ifrån varandra vi bor… Vi måste styra upp det här nu!

De bästa nya människorna du träffade?

Träffade några via de Pubcrawls som jag och A och sen N organiserade. Vill definitivt fortsätta att umgås med J, A och V från dom. Vi hade riktigt kul den helgen vi sågs hos mig för någon månad sen. 🙂 Plus F då, som jag egentligen träffade hösten 2016 första gången men vi började umgås mer ordentligt det här året. Och så mina nya kollegor, förstås. Dom är himla grymma! 🙂

Vad vill du säga till dig själv inför 2018?

Jobba mindre så att du orkar träna mer! Du vet hur mycket bättre du mår av träning. Bli lite modigare, res mer, noja över saker mindre, träffa vänner mer, shoppa mindre, spara mer, var inte så hård mot dig själv, fokusera på sånt du är bra på, gör mer för andra och se till att ha mer tid för vila mellan varven.

tumblr

Ledighet

Aaaah vad jag älskar att vara ledig! Åkte ju direkt hem till sis på Bästkusten i fredags för en vecka sen och spenderade julen där. Resten av familjen kom dit på julafton och vi åt ett fantastiskt julbord som vanligt, spelade julklappsspel och kollade lite på Kalle Anka. Älskar att vara hemma men det blir långa, intensiva dagar med tre ungar som leker loss. Fantastiskt kul men inte så mycket vila. 🙂

Så i måndags kväll när jag kom tillbaka hem till mig själv var jag rätt trött. Tog två dagar att inte göra nånting, vilket verkligen behövdes. Var allmänt däckad här hemma. Men sen kom rastlösheten krypandes vilket är ett skönt tecken på att man är utvilad igen. 🙂 Så i torsdags rensade jag mina garderober, tvättade allting inklusive sängkläderna och storstädade lägenheten. Aaaaah så underbart att göra ett sånt där helhetsgrepp! Få allt rent och fint. 🙂 Plus att känslan av att krypa ner nyduschad i en nybäddad säng med nytvättade lakan som doftar så där ljuvligt av sköljmedel fasen är rätt oslagbar. Mmmmmm 🙂

Idag tog jag tag i hela hatthyllsproblemet. Min gamla hatthylla gick sönder när jag firade min födelsedag. Det var lite för många tunga vinterjackor på den för att den skulle klara tyngden. Har stört mig på att jag inte kunnat hänga upp allting i hallen som vanligt sen dess men ändå inte orkat ta mig iväg och handla ny. Men idag minsann, då var det dags! 🙂 Tog bussen till Länna och köpte en sprillans ny som såg lite stabilare ut än min gamla.

Sen hem och lämna den och så iväg till mataffären. Fanns knappt nåt kvar i kylen här hemma haha. 🙂 Passade på att lämna lite skräp på återvinningsstationen också. Sen hem och ta ner gamla hatthyllan och skruva ihop nya. Var lite kämpigt att både hålla upp nya hyllan och skruva samtidigt men det gick tillslut. Skam den som ger sig liksom haha! 🙂 Det vart till och med helt rakt enligt vattenpasset. Score! 🙂 Nu är jag därför så klart sjukt nöjd! Både över att jag fixade det helt ensam och över hur fint det blev. Sååå glad att allt kan hängas upp igen och att den stökiga känslan som var innan med den trasiga är borta. Yeeeaay! 🙂

Före med trasig hatthylla i två delar:

Nya hyllan under konstruktion:

img_4482.jpg

Tadaaaa! Ihopbyggd och klar för uppsättning:

img_4483.jpg

Efter, uppskruvad och klar:

img_4496.jpg

Wiii! Älskar när saker man tänkt på länge blir klara. 🙂 Är en sån jäkla härlig känsla att kunna släppa sånt som legat och gnagt i bakhuvudet och tagit upp energi. Nu blir det välförtjänt vila resten av dagen! 🙂