Torsdag

Aaaaah äntligen sista jobbdagen innan över en veckas ledighet! Herregud vad jag längtar till hemgång idag. 🙂 Slog in de sista julklapparna igår så idag när jag kommer hem ska jag packa inför min hemresa till Göteborg imorn morgon. Se till att allting verkligen kommer med. Vore ju himla tråkigt om man glömde nån julklapp eller så. 😛

Mår inte alls helt hundra så ska sova tidigt sen. Mitt tåg går kl. 8.34 imorgon så tänker att jag tar pendeln kl. 7.30 hemifrån så har jag tid att handla lite frukost innan tåget går. Man vet ju aldrig hur försenad pendeln är heller så alltid bra att ha lite marginal.

Längtar efter sis och barnen nu som bara den! Kan knappt bärga mig tills jag är hemma och får krama om dom. ❤

img_1703.jpgBild från julafton förra året då tomten kom på besök och lämnade klappar. 🙂

Nyårsmenyn

Nu är vi inne på näst sista arbetsdagen för veckan! Wiiii! Nu är vi nära ledigheten. 🙂 Har börjat få lite förkylningskänningar nu, vilket är så jäkla typiskt nu när man snart är ledig. Hoppas att det går över innan helgen.

Igår träffade jag M och K över en riktigt trevlig middag. Vi åt tapas vi också haha, men på ett annat ställe. Valde helt andra rätter den här gången för att få lite variation. Väldigt gott! Vi planerade menyn till nyår och det kommer att bli såååå gott! 🙂 Vi kör på följande:

Förrätt: Rårakor med gräddfil, hackad gräslök, finhackad rödlök och löjrom.

Huvudrätt: Oxfilé med parmaflarn, hasselbackspotatis, dragonsås och blandade grönsaker.

img_4406.jpgDessert: Vitchokladspanacotta med chokladmousse, kolasmulor och färska hallon.

Mmmmmmmmmm vad gott! 🙂 Har tyvärr ingen bild på desserten för det receptet har vi hittat i en tidning och inte på nätet. Men ni får tänka er hur fantastiskt det ser ut. 😛 Blir ett perfekt sätt att fira in nya året på, detta! Vet inte ännu vad jag ska ha på mig riktigt men det visar sig. Har en del alternativ hemma att välja på, så nåt bra lär jag hitta. 🙂

Ramblas

Igår mötte jag upp J, C och L på Ramblas vid Mariatorget. Väldigt trevligt ställe med riktigt god tapas. Kul att träffas allihopa också! Nu var det riktigt länge sen sist. Vi hade massor att prata igenom! Blir ju lätt så när det gått ett tag. 🙂

Idag efter jobbet blir det middag med K och M. Vi ska planera inför nyår och bestämma menyn för middagen vi ska laga. Blir himla trevligt! 🙂

Spotify 2017

Jag lyssnar ju på Spotify mest hela dagarna. Äääälskar alla mina olika listor där! 🙂 Riktigt grymma är dom. Sen är jag också väldigt förtjust i att Spotify ger en massa statistik i december för ens lyssnande under året. Nuvarande formatet är inte riktigt så bra som det upplägg dom haft tidigare år, men det funkar. Har hittills inte fått någon överraskning dock, utan jag har rätt bra koll på mina favoriter. Men roligt ändå att få ens misstankar bekräftade! 🙂

Olika år har liksom olika artister som sitt soundtrack. Vars låtar vävs in i ens minnen och blir en del av dom. 2014 och 2015 var båda Ben Howards år. 2016 Dermot Kennedys. 2017 har helt och hållit ägts av Ryan McMullan, men både favoriten Dermot Kennedy och världens bästa Ed Sheeran har gjort inspel. Ben är också alltid med på ett hörn pga oslagbar. ❤ Både Dermot och Ed kommer jag dessutom få se live 2018! Biljetterna är köpta och klara. Wiiihooooooo! 🙂 Ser sååå mycket fram emot det! Kommer Ryan också, vilket faktiskt inte är helt omöjligt, så blir det ett fulländat live-musik-år 2018. Hoppashoppashoppas! 🙂

Ny vecka

Nu är det bara fyra arbetsdagar kvar och sen är det julledigt! Aaaaaaah vad jag längtar! 🙂 På fredag morgon åker jag hem till sis och barnen på Bästkusten och myser över jul. Sen tillbaka till Stockholm för ett par vilodagar innan det är dags för nyårsfirande med mina tjejer. Blir perfekt! 🙂

Måndag – Middag med L, J och C efter jobbet.
Tisdag – Middag med M och K för att planera nyår.
Onsdag – Slå in dom sista julklapparna.
Torsdag – Sista jobbdagen! 🙂 Packa inför hemresan.
Fredag – Tåg till Göteborg på morgonen.
Lördag – Mys hemma hos sis och fix inför julafton.
Söndag – Julfirande med hela familjen!
Måndag – Hem till Stockholm på kvällen.

img_1700.jpgFörra årets julgran som tjejerna klätt så fint. 🙂

Fredag

Ååååååh vad jag önskar att jag bara kunde åka hem vid lunch idag och bara sova i ett par dygn. Är så jävla trött att jag smäller av! Vi var på julbord igår med jobbet och det var supertrevligt. Riktigt god mat! Trots att det inte blev så där väldigt sent, jag var hemma vid kl 21 ungefär så känner jag mig helt manglad idag. Har varit mycket länge i och för sig och en intensiv vecka så det är väl det.

Tyvärr kan jag inte sluta tidigt dock. Fick en konsert i födelsedagspresent från R, vilket ju verkligen är en superfin present, och den är ikväll. Känns så sjukt otacksamt att helst av allt bara skita i hela grejen och dra hem till min säng men lite så känns det. Eller väldigt mycket så känns det. Oavsett så kommer jag förstås vara en bra vän och möta henne vid Globen kl 17 enligt plan. Vi ska äta först och sen börjar själva konserten kl. 19.30. Blir trevligt så klart! Blir ju alltid det när man väl är på plats.

Tack och lov är helgen ouppbokad, så jag kan sova hur mycket jag vill. Aaaaaaaah vad jag ska njuta av det! 🙂 Sen jobbar jag bara 4 dagar till innan det är dags för julledighet. Har nog aldrig längtat så här mycket efter ledig tid! Herregud!

 

img_4387.jpgFin dukning på Sjätte tunnan igår där vi åt julbord. Gillar smidesbesticken!

Planeringsdag

Idag har vi planeringsdag på jobbet som avslutas med en julmiddag i Gamla stan. Bra att få tid att sitta tillsammans och gå igenom verksamheten och alla projekt. Kunna planera framåt och strukturera upp allting. Det behövs!

Också alltid trevligt med julmiddag tillsammans. Vi ska till en restaurang som heter 6 Tunnan som tydligen har typ medeltidstema..? Ingen aning hur det funkar med julbord på ett sånt ställe haha men det blir nog bra. 🙂

Idag har jag en ny stor tekopp med mig till jobbet eftersom min andra hade gjorts sönder. Förhoppningsvis kan den här hålla lite längre!

Dagens låt

Det här med julmusik är verkligen inte min grej. Jag HATAR det! Alltså, på nivån att jag inte står ut med att lyssna på den. Samma askassa, jobbiga låtar varenda år. Får hjärnblödning av skiten! MEN, nu har jag hittat en version av en typ julig låt (eller ja, egentligen är den ju rätt tragisk textmässigt men den spelas som jullåt i Sverige) som jag faktiskt gillar! Haha helt sjukt ju! 🙂 Men den här versionen är sååå fin. Ryan kan liksom inte misslyckas.

Så den måste bli dagens låt så här på lucia. 🙂 Så emot mina principer egentligen haha men ibland är det bra att överraska lite. Det här är den enda godkända versionen! 🙂

Dagens låt
Artist: Ryan McMullan
Låt: Fairytale of New York

I could have been someone
Well, so could anyone
You took my dreams
From me when I first found you
I kept them with me babe
I put them with my own
Can’t make it all alone
I’ve built my dreams around you

Trött, tröttare, tröttast

Mitt tåg från Linköping blev en halvtimme sent igår så jag var hemma lite efter kl. 19 iaf. Lång dag verkligen! Gick och la mig redan vid halv 9 för jag var så jäkla trött. Det kände jag inte av imorse när väckarklockan ringde dock, utan det var som om jag precis somnat. Så jobbigt när det känns så där! Att man inte vaknar utvilad trots en massa timmars sömn.

Men men, det är bara att köra på. Tror att det blir svårt att sluta tidigt idag, har för mycket att göra, men det hade varit väldigt skönt. Får se hur det blir.

Vart lite småledsen när jag kom till jobbet för någon har haft sönder min tekopp. 😦 Kaffekopparna som finns på jobbet är alldeles för små för en massiv tedrickare som mig, så jag köpte en egen större kopp på Hemtex och tog hit. Men någon måste ha tappat den i golvet eller nåt igår när jag inte var här. Trist! 😦 Får dricka mitt te ur en minikopp nu tills jag hunnit köpa en ny.

img_4384.jpgSå här såg den nu trasiga koppen ut. Får se om de fortfarande finns kvar så att jag kan köpa en ny likadan. Gillar formen på den och att den är såpass stor så att man får plats med myyycket te i. 🙂

Föreläsningsdag

Idag inleddes dagen riktigt tidigt. Väckarklockan ringde nämligen vid kl. 04.30 redan. Usch! Inte kul att masa sig upp så där i ottan, men det var bara att bita ihop. En timme senare gick jag hemifrån för att ta pendeln kvart i. Tanken var att jag skulle vara på centralen kl. 06.10 ungefär för att ha 35 min tills mitt tåg mot Linköping och Motala skulle gå. Ville hinna äta frukost och liksom landa i lugn och ro utan risk att missa tåget.

Det vart inte riktigt som det var tänkt dock, eftersom det ständigt och jämt är en jävla massa strul med pendeltågen. Är så jävla trött på SL nu så att det finns inte! Varenda dag är det faan förseningar! Men det gjorde att jag inte var på centralen förrän tjugo i och då hade jag fem minuter på mig att springa nerifrån pendeltågsspåren upp till tåget. Kul kul! Hann precis, tack och lov, men det vart ju förstås ingen tid för frukostinköp. Anlände i tid till Motala iaf, så jag kunde köra min föreläsning utan problem. Tror att det gick bra! Var alltså på Arbetsförmedlingen och pratade om fastighetsbranschen för deltagarna i ett av deras projekt. Fick mycket bra frågor och det kändes som att intresset var stort, vilket alltid är härligt. 🙂

Efter föreläsningen var det dags att ta tåget tillbaka till Linköping. Fick äntligen tid att äta lite vilket var välbehövligt. Sen var det dags för pass nr två av samma föreläsning och den här gången var det mycket svårare. Intresset var noll från de deltagare som var där och det blir så jäkla trögt att föreläsa när man inte får någon respons alls från publiken. Några satt liksom och sov i stolarna. Kan gissa att vi inte kommer att få träffa dessa i branschen framöver, alltså… Så kan det vara! De fick massa info om branschen, alla våra yrkesroller och hur man utbildar sig i vilket fall. Vad de gör med den nu är upp till dom själva.

Just nu sitter jag på tåget från Linköping tillbaka till Stockholm. Om jag har tur med pendeln (brukar ju inte ha det men man lever ändå på hoppet…) så kan jag vara hemma lite innan kl. 19 ikväll. Hoppas hoppas! Känner mig allmänt slut nu efter en lång dag på resande fot.