Ny vecka

Måndag idag och ny intensiv vecka! Men snart är det minsann julledigt!! Aaaaaah vad härligt det ska bli. 🙂 Känner mig allmänt dränerad på energi just nu. Har inte så mycket reserver kvar nu, men det gäller att hålla ut fram till 22e. Då åker jag hem till Bästkusten för att fira jul med familjen som vanligt. 🙂

Imorgon åker jag ifrån stan tidigt, tidigt för att hålla föreläsningar för Arbetsförmedlingen i först Motala och sen i Linköping. Kommer tillbaka till Stockholm någon gång sen eftermiddag. Blir kul men energikrävande med två på samma dag och massa tågåkande. Måste förbereda mig för det idag för jag hann inget annat än konferensfix förra veckan.

Måndag – Förbereda inför morgondagens föreläsningar.
Tisdag – Till Motala och Linköping!
Onsdag – Till gymmet efter jobbet.
Torsdag – Möten hela dagen och sen julmiddag med kollegorna på kvällen.
Fredag – Middag och konsert med R efter jobbet.
Lördag – Vilodag!!
Söndag – Åka till Länna och köpa ny hatthylla! Har inte orkat fixa det ännu…

keep-calm-i-m-busy

Lyckad konferens!

Torsdag till fredag förra veckan var vi ju iväg på konferens med jobbet. Eller ja, vi bjöd in en massa folk till en konferens som vi höll i. Det vart riktigt lyckat faktiskt! 🙂 Alla verkade himla nöjda och vi fick igång bra samtal under seminarierna. Väldigt roligt! 🙂 Kom hem trött som bara den, men nöjd och glad över resultatet ändå.

Fick det dock förstärkt att jag inte är en båtmänniska. Det har jag vetat länge, men får det bekräftat ytterligare gång på gång. Konferensen hölls nämligen på Vikinglines Cinderella som åker till och från Mariehamn och det blåste något så enormt ute på havet. Sov bara 2 timmar ungefär för sen väcktes jag av att båten i princip flög upp och ner för de höga vågorna. Sen gick det inte att somna om utan jag låg och försökte att inte må illa… Gungandet fortsatte sen under morgonen fram till 11-tiden någonting. Fyyyyy vad obehagligt det är när man känner hur allt typ flyter och rör på sig under ens fötter! Usch! 😦 Slapp tack och lov illamåendet dock, för jag tuggade åksjuketabletter hela morgonen. Nej, älskar havet men vill ej ha en båt mellan det och mig själv.

När jag kom hem på fredagseftermiddagen ville jag i princip kollapsa på hallgolvet. Var så sjukt trött! Höll mig uppe några timmar dock men sov från kl. 20 till kl. 10 på lördagen. Så underbart att få sova ut! 🙂

img_4365.jpgFin utsikt från båten! ❤

Konferens

Så klart kunde jag inte gå från jobbet när jag slutade igår heller. Aaaah all denna övertid tar kål på mig alltså! 😦 Är så sjukt trött men det är bara att hålla ut några veckor till. Längtar omåttligt mycket efter julledigheten som närmar sig! Är ledig från 22 december och börjar jobba igen den 2/1. Herregud vad skönt det ska bli! 🙂

Idag är det dags för konferens. Vi åker från kontoret kl 13.30 och sen är det full rulle hela eftermiddagen. Kl. 21 först äter vi julbord. Efter det lär jag väl crasha i säng. Konferensen hålls på en färja och tydligen ska det blåsa en hel del under resan. Håll tummarna att det inte blir en massa sjösjuka ombord! Jag själv är rätt känslig så jag har köpt med en del åksjuketabletter och -tuggummin så förhoppningsvis hjälper det. Annars blir det svårt att hålla föredrag och seminarium…

Spännande att träffa så mycket branschfolk också! Det är bara några enstaka av de 50 deltagarna som jag har träffat förut. Alltid roligt med nya kontakter. 🙂

img_4363.jpg

Smink

Hann precis hämta ut ett paket igår också på vägen hem. Beställde lite smink för ett tag sen och det fick jag äntligen nu. Beställde mest för att min favvo setting spray från Gerard Cosmetics höll på att ta slut så jag var tvungen att få hem nya. Klarar mig inte utan den! Sen passade jag på att beställa en ny ögonskuggspalett också när jag ändå var igång. 🙂

Herregud vad fina skuggor det är i denna!! ❤ Jag sminkar mig i princip alltid med olika bruna toner och den här paletten har ju verkligen varenda nyans man någonsin kan behöva. 🙂 Gillar att det är blandat matta och glittriga färger. Den här paletten är från Morphe och det är riktigt bra pigment i färgerna. I love it! 🙂

img_4358.jpgimg_4359.jpgimg_4357.jpg

Julklappsinköp

Jag är faan sämst alltså! Var tvungen att jobba över igår och då är det verkligen hopplöst att få till träning på kvällen. Orkar inte när det blir så himla sent. 😦 Det här jobbaöver-andet förstör alla mina försök till rutiner. Så sjukt frustrerande!

Men istället för träning igår (som jag ska försöka få till idag istället) så passade jag på att ta tag i en annan sak som jag skjutit upp, nämligen att inhandla julklappar. Det går ju så jäkla snabbt nu och har oroat mig lite för när jag ska ha tid att fixa den biten. Så julklappshandling var en ganska bra kompensation ändå för träningsbristen. 🙂

Så nu är jag helt färdig inför jul! Vi har det ju rätt bra ordnat i vår familj; vi köper bara julklappar till barnen plus 2 mindre klappar var till ett julklappsspel. Väldigt skönt faktiskt! 🙂

img_4361.jpgBarnens julklappar! ❤

Fullt upp

Det vart en intensiv dag på jobbet igår och det är samma idag. Bara att jobba på och få så mycket som möjligt klart. Har sovit riktigt dåligt inatt dock så jag känner mig väldigt långsam i huvudet. Allt tar längre tid än vanligt, men så får det väl vara helt enkelt.

Efter jobbet idag ska jag träna. Oavsett hur trött jag är. Måste tvinga mig själv så att det blir iaf ett eller två pass per vecka nu framöver. Vill inte tappa det igen.

Be strong

Ny vecka

Efter en himla trevlig och social helg är det nu dags för en ny vecka! Det är väldigt mycket både den här och nästa vecka så lär bli intensivt. Får försöka ta mig tid för återhämtning in emellan.

Torsdag-fredag organiserar mitt jobb en stor konferens på en färja till Åland. Båten åker på torsdagseftermiddagen och kommer hem under eftermiddagen på fredagen. Vi håller i seminarium under båda dagarna för 50 deltagare så måste förbereda inför det. Sen äter vi gemensamt julbord på torsdagskvällen. Blir säkert trevligt, men jag gissar att man kommer att vara rätt trött på fredagseftermiddagen när man kommer hem. Har knappt träffat nån av dom som kommer att vara med så blir mycket nytt folk.

Måndag – Styrelsemöte på jobbet under eftermiddagen så lär få jobba över.
Tisdag – Till gymmet efter jobbet.
Onsdag – Till gymmet efter jobbet.
Torsdag – Konferens med jobbet.
Fredag – Konferensen fortsätter.
Lördag – Hem till A på kvällen.
Söndag – Vilodag!

large

December

Kan knappt fatta att det redan är december! Känns helt overkligt. Men det tar oss snäppet närmare våren så jag är glad för det. 🙂 På jobbet inledde vi morgonen med att sjunga för min kollega som fyller år i morgon. Hon fick present och så lite adventsfika. Trevlig start på dagen! 🙂

Sen åkte jag och min chef iväg för att hålla en informationsföreläsning för Arbetsförmedlingens handläggare. Det är mycket AF nu! Jag var igår och pratade på en av deras rekryteringsträffar och det var också väldigt roligt. Jag gillar att komma ut och prata med folk i ”verkligheten”, så att säga. Bra med input så att vi kan se att vi jobbar med rätt saker. Ska ut och prata inför fler handläggare på olika håll framöver. Blir kul! Gillar hela grejen med att hålla i föreläsningar och prata inför folk. Nervigt men ooooh så roligt! 🙂

Igår på eftermiddagen fick jag också i uppdrag att slå in julklappar till vår styrelse som har möte på måndag. De får profilmaterial som vi beställt som vart sååå fina! Dels en riktigt bra powerbank med vår logga som kan ladda en mobil fullt 4 gånger, så rejäl är den, plus en lite dyrare och finare penna med loggan. Blir dom nog glada för! 🙂 Älskar mina själv hehe. 🙂 Tycker att julklapparna blev himla fina! Köpte guldigt papper, rött tygband och så lite olika kvistar att piffa upp med. Enkelt men känns ändå lite exklusivt och piffigt så där. 🙂

Nytt födelsedagskort

Medan jag tvättade igår efter jobbet ritade jag ännu ett gratulationskort. Den här gången är det S som ska firas till helgen. 🙂 Det är himla kul att sitta och greja med sånt här! Tur att det finns massa inspo att googla fram som man kan sno ifrån dock haha för annars hade jag aldrig lyckats få till nåt bra. 😛 Jag är bra på att härma men inte lika bra på att komma på originalidéer själv. Alla har vi våra olika styrkor! 🙂

Iaf, hoppas att hon blir glad! Men det blir hon säkert. 🙂 Blir trevligt att hänga lite med alla igen. En del av dom som kommer träffade jag på mitt firande förra helgen. 🙂

Träning igår

Är så orimligt nöjd över att jag faktiskt tränade, helt enligt plan, igår. Det var ju såååå länge sen och jag har undvikit gymmet så sjukt länge men nu jävlar! 🙂 Var skönt att äntligen låta kroppen få jobba lite. Vet ju det egentligen, att jag älskar träningen när jag väl kör, men ändå är det så svårt ibland att palla. Frustrerande det där!

Insåg att jag har tvättid idag efter jobbet så ska rita födelsedagskort under tiden i eftermiddag och så blir det gymmet igen imorgon. Blir bra det! 🙂 Sen hjälper jag M att flytta på fredag och det blir ju säkert lite av ett träningspass i sig hehe. Med allt bärande och springande i trappor som det alltid blir. Kan behövas! 🙂

IMG_7495.JPG