Träna

Idag ska jag till gymmet på vägen hem. Har sagt i flera veckor nu att jag måste träna igen men inte faktiskt kommit iväg. Har varit bäst på att hitta på olika ursäkter till att låta bli. Mest har jag varit för trött. Men inte blir jag piggare av att hoppa över träningen! Vet ju innerst inne att jag tvärt om mår bättre och får mer energi av det. Så nu får det vara bra, helt enkelt! Måste ta tag i mig själv och tvinga mig till gymmet.

Därför ska jag dit idag. På vägen hem. Inga mer ursäkter utan det är bara att gå dit. Trött eller ej.

img_3923.jpegEn väldigt gammal bild från gymmet. Herregud vad långt jag är ifrån den här bilden just nu! Känner mig så fruktansvärt otränad. 😦 Men enda sättet att slippa den känslan är ju att träna så… bara på det igen! 🙂

Ny vecka

Så var vi igång med en ny vecka! Vi har haft morgonmöte nu under förmiddagen på jobbet så ska sätta fart med mitt här nu. Tänkte bara uppdatera här en snabbis. 🙂

Den här helgen blir intensiv! Mycket roligt dock. 🙂

Måndag – Funderar på att åka ut till Länna efter jobbet idag för att se om jag kan handla en ny hatthylla eftersom min gick sönder i helgen. Vill få upp en ny hel så snart som möjligt så jag får ordning ordentligt hemma!
Tisdag – Till gymmet efter jobbet.
Onsdag – Till gymmet efter jobbet.
Torsdag – Göra födelsedagskort till S inför helgen.
Fredag – Hjälpa M att flytta efter jobbet.
Lördag – Volontärjobb på Berättarministeriet under dagen. Fira S som fyllt 30 på kvällen. 🙂
Söndag – Vilodag!

Snart är det december, för övrigt! Herregud! Det går lite för snabbt. Ser fram emot lite julledighet dock. Det behövs! Måste köpa julklappar också, får se när det hinns med.

index

Helgen

Ååååh vad lyckat det blev i lördags! Hade vännerna hemma hos mig och firade min födelsedag. Så himla trevligt och jag var så glad hela kvällen. 🙂 Det enda lite tråkiga var att min hatthylla inte klarade så många tunga höst/vinterjackor på en gång så den bröts av och allt rasade ner i golvet. Måste införskaffa en ny alltså, men har svårt att vara alltför ledsen över det. Tänker att det är ett bra tecken att man har så många fina i sitt liv att ens hatthylla ger upp. 😛

Fick så himla många fina presenter också! Olika sorters vin, whiskey och två sorters whiskeyglas. Kunde inte var gladare för allting! ❤ Mina vänner känner mig bra. 🙂

Bjöd på mat också och var nöjd med det jag valde att fixa. Höll det enkelt så att det skulle vara smidigt att fixa under dagen. Verkade som att alla gillade maten också. 🙂 Bjöd på följande:
– En blandad sallad med gurka, tomat, paprika, rädisor och salladslök.
– Två olika sorters korvar och lufttorkad skinka.
– Kokta primörer (potatis, blomkål, morötter och sockerärtor) med rädisor och vattenkrasse samt ett fantastiskt gott vispat smör med parmesan, färsk timjan, vitlök och citron i. Det smöret måste jag göra fler gånger för det var riktigt gott!
– Haricot verts med valnötter och en dressing med tahini, mynta, vitlök och citron.
– Aioli.
– Bröd med två sorters philadelphiaost.

Har några vänner som är laktosintoleranta men alla tre kunde äta vanligt smör och parmesan så det funkade ändå. På så sätt kunde alla äta av allting. 🙂 Tycker det är trevligast nämligen, att alla så långt det går äter samma mat. Fick lite mat över som jag åt av igår och idag tog jag med det sista till jobbet i en lunchlåda. Perfekt! 🙂

img_4335.jpg

Veckolista

TÄNKER PÅ:
Min fest imorgon! Är riktigt taggad! 🙂 Jag ska laga mat, fixa snacks, göra bål, ställa fram vin och göra fint hemma. Massa härliga vänner kommer och en del av dom har jag inte sett på väldigt länge så det ska bli riktigt härligt! 🙂

img_1560.jpgBild från min födelsedag förra året. 🙂 Blir buffé igen i år men med annan mat den här gången.

KÄNNER MIG:
Fredagstrött men glad. 🙂 Gillar fredagar och att det snart är helg. Blir ju inte sämre när man har sitt eget födelsedagsfirande att se fram emot heller hehe. 😛

NYTT NU:
Just nu är det inte så mycket nytt, faktiskt. Eller ja, jag fick lite presenter i tisdags som är nya i och för sig. 🙂 En glaskaraff, en hög vit orkidé, produkter från Rituals och så en fin blombukett från L igår. Ska kika på nya örhängen i eftermiddag tänker jag. Se om jag hittar några fina att ha imorgon. 🙂

I HELGEN SKA JAG:
Firas!! 🙂 Wiiiihoooo! Och få tid att hänga och snacka med alla mina fina vänner. 🙂 Dom som vill åker med in till stan när vi känner oss redo och dansar loss nånstans. Nu var det ett litet tag sen jag var ute så det ser jag också fram emot. 🙂

Söndagen lär bestå av en del städning. Gör det dock enkelt för mig med plastmuggar och papperstallrikar så att det bara är att slänga sånt sen. Minimera mängden disk, så att säga. Kommer att bli toppen! 🙂

Freeedaaaag!

Inte bara fredag idag minsann, utan löningsdag också. 🙂 Bra kombination det där! Ska handla det sista inför imorgon på vägen hem idag. Det mesta är dock handlat redan vilket är himla skönt. Det är mest lite sallad och grönsaker som ska handlas idag. Sen behöver jag dammsuga hemma och fixa lite. Och betala räkningarna haha men det är ju inte kopplat till min fest. 😛 Kanske förbereda lite med vilka fat och skålar och så där som jag ska använda. Älskar att ha folk hemma och att ordna inför. Så mysigt att få rå om folk jag tycker om lite. 🙂

Igår åt jag och L middag på The Border. Himla god mat där! 🙂 Väldigt trevligt att ses också och prata lite. Imorgon ses vi igen. Yeeeaaaay! 🙂

img_3282.jpg

Middag och födelsedagskort

Efter jobbet idag ska jag möta upp L för en middag. Vi skulle setts i tisdags men det vart så kaosigt med all snö som gjorde pendeln sen plus att jag hade blombud och annat att ta hand om hemma. Bra att vi kunde skjuta på det till idag alltså. 🙂 Vet inte riktigt vart vi går och äter men vi hittar nog nåt trevligt. Det gör vi alltid. 🙂

Igår ritade jag ytterligare ett födelsedagskort. R har fyllt år för ganska länge sen men jag kunde inte vara med på hennes firande. Hon ska därför få sin present i helgen när hon kommer till min fest. Bättre sent än aldrig. 😛 Eftersom jag ville ge henne ett kort med min present, ritade jag ett helt enkelt. 🙂 Älskar ju att pyssla och göra saker för hand. Rita och måla. Det är extra roligt att ge bort något som man har gjort själv också. 🙂

Onsdag

Inledde dagen på Bredängsskolan där jag pratade om fastighetsbranschen för deras nior. De har branschdagar nu inför sitt gymnasieval där de får besök från ett antal branscher. Viktigt så klart att man har koll på alternativen när man ska välja vad man vill plugga och jobba med så småningom.

Det var himla roligt att få vara där! Lite oturligt dock så hade deras projektor gått sönder så vi hade en hel del teknikstrul vilket försenade allting. Så kan det gå! Men till slut gick det ändå bra. Trevliga elever! 🙂

Nu är jag på kontoret igen och ska försöka samla ihop min att-göra-lista för idag. Har en del som ligger och väntar på att jag ska ta tag i det. Bara att sätta igång, alltså!

img_4325.jpg

Blommor och present

På vägen hem från jobbet hämtade jag ut en present från mina föräldrar och när jag kom till lägenheten väntade ett blombud utanför dörren. Wiiii! 🙂 Fick en superfin orkidé som står i mitt vardagsrum nu plus finfina produkter från Rituals.

Fick också ett paket från min syster och barnen med kort och teckningar de ritat. Alla pryder min kyl nu. 🙂 M hade skrivit och ritat en bok som jag fick med. Vi letade skatter tillsammans i den. Sååå fin! 🙂

Behöver jag ens säga att jag älskar att fylla år?! 🙂

Idag är ingen vanlig dag…

… för idag är det min egna födelsedag. Hurra hurra hurraaa! 🙂 Älskar att fylla år. Det är lika härligt varje gång, trots att jag börjar bli gammal nu. Hela 32 år. Helt sjukt ju haha. Tror jag stannade mentalt vid 27-28 nånting. 😛 Men jag kan ärligt säga att jag tycker att jag blir bättre för varje år. Mer trygg, mer säker i mig själv, vet mer vad jag vill osv. Rätt skönt ändå. 🙂

Morgonen började ju med snökaos. Hjälp vad stora snöflingor det kom! Det bara vräkte ner när jag kom in till kontoret. Vart helt moddigt och halt överallt. Usch och fy! Gillar inte snö och vinter i största allmänhet, men ännu mindre på min födelsedag. Men nu har det tack och lov slutat. 🙂 Förhoppningsvis är det inte allt för mycket strul med pendeln på vägen hem…

Iaf så blev jag firad av mina kollegor med fin sång och en present. Fick en himla fin karaff, vilket jag blev otroligt glad för! 🙂 Själv bjöd jag på mina hembakta biskvier vilka blev poppis bland kollegorna. Kul! 🙂 Satt i möte hela förmiddagen sen och tänker att jag ska försöka gå lite tidigare idag. Imorn blir det föreläsning på en skola så ska förbereda mig lite inför det ikväll. Min middag med L har vi flyttat till på torsdag. Blir bra! 🙂

img_4317.jpgimg_4316.jpgUtsikten från mitt fönster på jobbet över takåsarna. Det börjar spricka upp nu när det slutat snöa! ❤

Mandelbiskvier

Passade på att baka igår. Gjorde mandelbiskvier fyllda med hallon- och chokladganache. Såååå goda! 🙂 Tänker att jag ska ta med dom till jobbet imorgon och bjuda mina kollegor på. Enkla att göra och de innehåller inte så många ingredienser egentligen. Bottnarna är bara mandelmassa och äggvita medan ganachen inuti består av hallon, grädde, smält mörk choklad och lite honung plus att de förstås är doppade i smält mörk choklad. Mycket choklad alltså, men hallonen i gör att smaken blir väldigt fräsch och somrig. Kan behövas den här årstiden! 🙂

Eftersom ingen på jobbet fyllt år den här hösten sen jag började, vet jag inte ännu hur födelsedagar firas här. Om dom firas alls. Men lite hembakt fika är ju alltid trevligt så tänker att det blir bra oavsett. 🙂

Tog bara kort på den som råkade spricka lite i chokladen. Eftersom den inte var lika fin som de andra var den perfekt att provsmaka. Mmmmmm 🙂

img_4314.jpg