Halvdag

Helt underbart att vakna till en solig fredag som inte bara är fredag, utan också halvdag. Riktigt, riktigt gött! 🙂 Går hem vid lunchtid ungefär och får hela eftermiddagen att bara vila och ta det lugnt. Ska handla nåt gott att laga till middag tänker jag och så bara njuta av egentid hemma. 🙂 Kanske fixa ett fotbad och lägga en ansiktsmask. Mmmmmm 🙂

Ovanligt för mig att vara så här positiv haha. Har känt att hela den här veckan har spenderats på att klaga en hel massa om allt möjligt. Behövs ibland men man blir lite trött på sig själv också efter ett tag av det. Lite gladare idag, alltså! 🙂

happy-place

Skrivdag

Hann aldrig komma till att jobba med vår kommunikationsplan igår. Fick fullt upp med saker som behövde layoutas med kort varsel. Så kan det gå! Idag måste jag därför lägga all min tid på skrivande av planen. Den ska vara klar till den 14 november och det är en väldigt massa annat som också ska göras under samma tidsperiod så måste verkligen lägga på en rem nu. Få planen klar så fort som möjligt så att jag kan stryka det från min att-göra-lista. Får se om jag lyckas. Bäst vore om den är klar innan helgen, men det kan nog bli svårt.

imagesCA5OX54DSer fram emot att få en ledig eftermiddag imorgon! Känns så lyxigt att kunna gå vid lunch. 🙂

Höstlistan

Det här är ju verkligen inte min årstid. Börjar längta efter våren i september redan haha. 😛 Idag är det dock höst på riktigt eftersom vi går in i november. Då får man liva upp med en frågelista om hösten! 🙂 Får se hur deppiga mina svar blir haha… 😛

Beskriv din höst i tre ord?
Intensiv, händelserik och hmmmm… mysig kanske. Förhoppningsvis haha. 🙂

Vad är dina planer för hösten?
Nu framöver så står många födelsedagsfiranden på schemat, så det blir jäkligt roligt. 🙂 Sen blir det en väldig massa jobb också. Det är sjukt intensivt nu, har varit sen jag började i augusti, och så lär det fortsätta. Gäller att vara välstrukturerad och bara köra på!

Hur höstmyser du?
På samma sätt som jag gör alla tider på året; tänder ljus, kollar serier, läser och vilar. Inget unikt för hösten, direkt.

Vad är det bästa med hösten?
Enda bra är att jag fyller år. Wiiiiiiiii! 🙂 Håller på och planerar maten jag ska bjuda på för fullt. Har letat recept och tror att det jag tänkt nu blir riktigt bra. Mycket grönsaker i olika varianter (allt behöver vara laktos- och glutenfritt) och så kallskuret till det. En härlig höstbuffé, alltså. 🙂

Vad är det sämsta med hösten?
Vad är inte kasst med hösten?!! Det är kallt, mörkt, regnigt, blåsigt, ruggigt. Och sjukt långt tills ljuset och värmen kommer tillbaka. 😦 GE MIG VÅÅÅÅÅR!!

Hur ser din höstoutfit ut?
Mycket koftor, gärna över skjortor. Boots eller kängor, halsdukar i flera varv runt halsen och tjocka jackor.

Vad kommer du dricka i höst?
Te!! Det går ut 5-6 koppar om dagen på jobbet nu för det är så himla kallt. Behöver värmen. Plus att det är gott då. 🙂 Sen blir det alltid en del vin och whiskey mellan varven. Det funkar liksom alltid, hela året runt! 🙂

img_4158.jpgGodaste whiskeyn! ❤

Vad är den höstigaste maträtten?
Soppor och grytor! Mat som värmer ordentligt och som gärna är lite starka i smaken. Himla gott!

Ska du resa någonstans i höst?
Nej, tyvärr. 😦 Hade sååå gärna dragit iväg nånstans, till sol och bad och värme. Ååååååh ge mig! ❤ Men blir nog inte någon resa förrän i vår eller möjligtvis till sommaren. Alldeles för långt bort! 😦

Hur förbereder du dig inför vintern?
Haha jaa… tror inte att jag förbereder mig så mycket. Försöker mest trösta mig med att tiden går sjukt snabbt och att det kommer att bli vår igen så småningom. Gäller bara att hålla ut fram tills dess…

keep_your_head_up-73271

Onsdag

Gud vad dagarna går fort! Redan onsdag och jag har så otroligt mycket som jag behöver få gjort på jobbet idag och imorgon. Ska försöka få skrivet en hel del på vår nya kommunikationsplan plus layouta några saker. Får se vad som hinns med. Dyker ju alltid upp en massa annat också som ska tas tag i så får se hur mycket tid det blir till det jag planerat.

Var en väldigt trevlig middag med L igår iaf. Skönt att få prata en hel massa. 🙂 Det behövdes!

Fick reda på att vi bara jobbar halvdag på fredag också. Såååå skönt!! Lyxigt med lite längre helg. 🙂

Tisdag

Idag är en bra dag för jag ska träffa L efter jobbet. 🙂 Det var ett tag sen vi sågs nu så det ska bli riktigt trevligt. Kunna prata ikapp sig om allt som har hänt sen sist. Få hänga lite. Ser verkligen fram emot det! ❤

img_4096.jpgSist vi sågs åt vi indiskt. Riktigt gott! 🙂 Vi får se vad det blir idag. 

Ny vecka

Har haft en riktigt bra helg! Hade några tjejkompisar över hos mig i lördags vilket blev riktigt lyckat. 3 av fyra av dom är för mig någorlunda nya bekantskaper så var riktigt trevligt att få lära känna dom lite bättre. 🙂 Var rätt trött igår men det var det sååå värt! 🙂

Kommande helgen blir lugn (enligt planen än så länge iaf, men det har ju en tendens att ändras haha) vilket ska bli lite skönt faktiskt. Ska försöka hålla den ouppbokad.

Måndag – Laga mat till lunchlådor. Nu är det väldigt tomt i frysen.
Tisdag – Träffa L efter jobbet.
Onsdag – TRÄNA! Vart aldrig någon träning förra veckan eftersom jag är bäst på att komma på undanflykter men nu MÅSTE jag bara få ändan ur alltså.
Torsdag – Träna efter jobbet.
Fredag – Vilodag.
Lördag – Gå långpromenad i naturreservatet. Nu var det länge sen jag var där.
Söndag – Städ- och vilodag!

Frågelista om lite allt möjligt

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Kl. 05.30. Går hemifrån en timme senare för att ta pendeln till jobbet.

Vilken var den senaste filmen du såg?
Ser väldigt sällan på filmer nu för tiden. Kollar hela tiden på serier. Men såg King Arthur med Charlie Hunnam (pga Charlie förstås hehe) för ett tag sen, men den var så där… Ingen hitt, tyvärr. 😦

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Hur mycket vinner jag..?? Om det är en rejäl vinst skulle jag direkt boka en rejäl resa utomlands. Och sen leta efter en lägenhet att köpa. 🙂

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Haha ja, det har någon men jag kommer förstås inte avslöja det här. 🙂 Saker som sägs i förtroende till mig, stannar hos mig.

När var det senast någon som stötte på dig?
I helgen haha. 🙂 Går man ut och festar så blir det ju lätt så. Jag är förövrigt rätt duktig på den biten själv så brukar flirta rätt friskt jag också hehe. 🙂

Vad åt du till middag senast?
Jag åt ingen middag igår. Det vart så försenat med tågen så jag fick aldrig chansen att äta riktigt och sen var jag inte hungrig. Tog igen det med en rejäl frukost imorse. 🙂 Men dagen innan åt jag äggröra på kvällen när jag kom hem. Räknas det som middag?

img_3345.jpg
Gammal bild från när vi åt middag på Thaibåten i somras. 🙂 Mmmmmmm vad gott!!
Kan du vissla?
Haha neeeej! Det har alltid stört mig nåt så vansinnigt! Vem kan inte vissla liksom..?! Men det blir bara ett pyttemesigt litet ljud när jag försöker. Är så kass haha! 😦

Vem var den senaste som ringde dig?
Min chef. Är ju på jobbet så då blir telefonsamtalen jobbrelaterade. Privat var det nog M som ringde mig senast. Messar dock mest med mina vänner, pratar sällan på telefon.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Haha ja, det gör dom säkert! Men det hör till tycker jag att man då och då behöver ventilera saker om vänner till andra. Inga konstigheter liksom, och det är inget jag tar illa upp av. 🙂

Vem var din favoritlärare och varför?
Min historialärare på gymnasiet är nog den bästa läraren jag har haft. Har alltid älskat historia så det hjälpte förstås till, men han lyckades alltid få oss att se sambanden mellan olika händelser och hur allt är en kedja. Plus att han var sjukt rak och ärlig (sträng och hård skulle nog flera av mina klasskamrater säga hehe), vilket jag alltid har uppskattat hos lärare. Tydlig kritik så att man kunde förbättra sig (vi skrev mycket uppsatser) och man kunde alltid lita på att den bra feedbacken var ärlig. En hyllning från honom betydde någonting liksom. Då hade man jobbat hårt och verkligen förtjänat det. Han var britt (jag pluggade gymnasiet helt på engelska) med så skön accent och jag hade kunnat lyssna på honom hålla föreläsningar i timmar. Sååå intressant! Det är viktigt med lärare som brinner för sitt ämne.

Sen måste jag ändå passa på och hylla min lärare i svenska/engelska på högstadiet. Jag gick i en sån där riktigt jobbig klass där hälften la all sin tid på att sabba så mycket som möjligt för lärarna och det var fullständigt kaos på många lektioner. Men aldrig på hans. Han lyckades på något jäkla vänster vinna allas respekt redan från start, så där satt alla tyst och lugnt och lyssnade. Gjorde vad dom skulle. En liten oas i tillvaron för oss alla kan man säga. Stor eloge för det, alltså! Utan hans ansträngningar hade väldigt många i min klass aldrig gått ur 9:an med godkänt betyg i kärnämnena.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Tjejer, så samma kön. Vi är faan bäst! Systerskap osv. ❤

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Aaah jag gråter ju till allt… Så det är rätt många. Men de jag har blivit starkast berörd av (och som fortfarande är favoriter för mig) är nog Aprilhäxan – Majgull Axelsson, Långt borta från Niefelheim – MajGull Axelsson, Björnstad – Fredrik Backman, Jag saknar dig Jag saknar dig – Peter Pohl och Medan regnbågen bleknar – Peter Pohl.

img_2606.jpg
 En annan av Majgulls fantastiska böcker. Läs allihopa av henne! Varenda en är magisk. ❤

Freeedaaaag

Ojojoj vad trött jag är idag! Vi var ju i Gävle igår med jobbet och hade möte hela dagen. Det gick väldigt bra faktiskt och det var riktigt trevligt att få träffa alla som faktiskt är i vår bransch och höra vad dom har för funderingar och problem. Mycket intressant för mig som är ny i branschen.

Men sen när vi skulle åka hem körde det ihop sig. Vårt tåg, som skulle gått kl. 16.14, ställdes in p.g.a. fordonsfel så vi fick vänta på tåget efter som gick först kl.17.10. Det tåget vart i sin tur över 30 min sent eftersom det var nåt signalfel norr om Uppsala. Suck alltså! Ibland händer allt på samma gång. Så vi var inte tillbaka i Stockholm förrän väldigt sent. Mötte ändå upp F för en snabb fika. Det var himla trevligt att få prata ikapp sig lite, men när jag väl kommer hem var jag heeeeelt slut! Däckade i säng direkt.

Tröttheten sitter i idag. Tur att det är fredag och helg snart! 🙂 Ska sova lääääänge imorgon. Sen får jag hem vänner till mig imorgon kväll. Vi skulle varit hos A från början men nu vart det ändrade planer så tjejerna kommer till mig. Blir himla kul! 🙂 Ska handla lite på vägen hem idag.

shutterstock_2101718

Ute på vift

Idag säger jag hej från ett regnigt och grått Gävle. Jag och min kollega är här för att hålla i ett informationsmöte för representanter från utbildningsanordnare, företag och Arbetsförmedling i regionen. Inom fastighetsbranschen då förstås, eftersom det är i den vi jobbar. Blir roligt att träffa alla! 🙂 Och spännande att hålla i den här typen av informationsmöte för första gången för min del. Ska nog gå bra dock. 🙂

Vi åker tillbaka till Stockholm i eftermiddag och landar på centralen typ kl.17.40. Hoppas att tåget är i tid! Kl. 18 sen ska jag möta upp F. Gissar att vi går och käkar nånstans. Nu var det ett tag sen vi sågs så blir himla trevligt att få prata ikapp sig lite. 🙂

Det är väldigt skönt att det är fredag imorgon också. Hinner knappt med veckorna just nu, tiden bara rusar fram, men är alltid glad när helgen närmar sig. 🙂 Vädret får mig dock att längta nåt obeskrivligt utomlands. Sååå kallt, mörkt, regnigt och ruggigt. USCH! Och så vet man att det är en hel jävla evighet tills det blir ljust och härligt igen. 😦 Vill bara ta mitt pick och pack och dra!

img_3826.jpgBild från Athen i somras. Aaaah vad jag skulle vilja vara på en sån här plats igen i värme och sol! ❤ 

Onsdag

Igår var jag på kurs i GDPR, alltså kommande dataskyddsförordningen. Det är mycket nytt att sätta sig in i och förändringar som behöver göras på mitt jobb för att vi ska följa lagen ordentligt, så det var bra att få en rejäl genomgång. Först blev jag väldigt lugn efter första passet på morgonen. Kände att ja, men det här blir ju lugnt för oss på jobbet med vårt lilla register liksom. Sen på eftermiddagen när folk började ställa frågor om olika saker och jag fick bättre koll på lagen så växte istället paniken. Så jäääävla mycket man ska hålla koll på och inte får glömma! Kommer bli riktigt svårt att få allting helt korrekt, känns det som.

Aaaah så mycket man ska lära sig! Måste fortsätta att sätta mig in i det här. Få ännu bättre koll på hur man måste lägga upp arbetet, formulera samtycken och så vidare. Det är tur att man har lite tid på sig fram till 25 maj när lagen börjar gälla. Förhoppningsvis kan man få ordning på rutiner tills dess.

Idag är det onsdag och jag har med mig gymgrejerna till jobbet. Måste komma iväg och träna! Ska se till att gå från jobbet i bra tid idag så att jag orkar. Imorn blir det resa till Gävle med jobbet för ett stort informationsmöte. Blir spännande att komma iväg lite. Har aldrig varit i Gävle mer än att jag åkt igenom. Så blir kul att få se lite av den staden också! 🙂 Väl tillbaka i stan ska jag träffa F så får skjuta på träningen jag hade tänkt köra imorgon till på fredag. Blir bra det med. 🙂

IMG_2359.JPG