Idag blir det också en vända till gymmet efter jobbet. Körde överkropp igår med massor av övningar för armar, axlar, rygg och mage så idag blir det istället ben och rumpa. Ska blanda lite maskiner med squats, utfall och annat kul. 🙂 Blir bra. Hoppas att snön smälter imorn som de lovat. Vill kunna springa utomhus på lördag förmiddag men just nu är det så jävulskt snöigt, blött och isigt att det skulle vara knepigt. Vill inte halka och göra illa mig. Hoppas på bättre förhållanden i helgen, helt enkelt.
Kategori: Träning
Back to the gym
Underbara vår
Inledde helgen med en löprunda i solen nere i naturreservatet. Tog min gamla vanliga 5 kmsrunda. Den sprang jag alltid innan knät gav upp i början av förra sommaren. Ååååh vad underbart att vara tillbaka igen och kunna springa den utan att knät gör ont!! 🙂 Tog det lugnt och försiktigt så tiden vart ju ingen bra, 37 min, men den går ju att snygga till ordentligt över tid. Gött att vara tillbaka iaf! 🙂
Fantastiskt väder idag!! Klarblå himmel och solen strålar. Det var 11 grader lite efter tio imorse när jag var klar med rundan. Älskar’t!! 🙂
Styrketränat
Sprungit
Japp, nu är löprundan avklarad. Hade tänkt springa samma 3-kmsrunda som vanligt egentligen eftersom mina vader inte är jätteglada för nya skorna ännu men det vart inte riktigt så. Istället lyckades jag svänga av lite fel på ett ställe (jag föddes typ helt utan lokalsinne) och hamnade i ett stort villaområde där jag virrade omkring utan att hitta ut igen. Haha snurrade säkert runt runt ett tag innan jag kom ut till en större väg tillslut och visste vart jag var och kunde springa hemåt. Slutade därför på nästan 4 km istället. Flåsmässigt hade jag kunnat springa mycket längre. Det är vadmusklerna som typ dör och säger ifrån. Men skönt att det går framåt iaf! 🙂 Snart kan jag förhoppningsvis springa min gamla vanlig 5-kmsrunda igen utan att vaderna gör ont. Längtar! 🙂
Nu sitter jag med fötterna i ett varmt fotbad framför Sverige-Turkiet. Vi ligger tyvärr under med 1 mål men jag tror att vi vinner med 1-2. 🙂
Heja Erik!! 🙂
Styrkepass
Mör
Sitter nedsjunken i soffan helt utmattad. På ett skönt sätt dock med lagom ömma muskler efter dagens pass på gymmet. Körde 20 min på crosstrainern först som uppvärmning och så en timmes styrka. Gött! Känner mig starkare och starkare för varje dag. 🙂
Det blir tyngre och tyngre hela tiden… Jag är dock sjukt mycket svagare på utsida lår jämfört med insida. Bara 36 kg jämfört med 55 kg för insida lår. Måste träna utsida ben oftare och se till att det ökar. 🙂
Styrketränat
Ont i vaderna
Alltså, det här att vänja sig vid barfotaskor är en upplevelse för sig. Ingen trevlig sådan, kan jag meddela. Fan vad ont det gör att springa! Hela vaderna typ domnar bort och det är på riktigt svårt att lyfta fötterna. Man får inget driv alls i stegen. Ser fram emot när man är mer invand och det är skönt att springa igen. Bara att bita ihop fram tills dess. Ska springa en gång till den här veckan. Typ på lördag förmiddag. Måste tvinga det till en rutin fast det är så jobbigt än så länge. Enda sättet.
Joggingtur
När jag kommer hem sen ska jag ut på joggingtur nummer två med nya skorna. Bävar lite för det faktiskt eftersom jag kommer ihåg hur ont jag hade i vrister/vader efter förra rundan. 😛 Men ända sättet att vänja sig vid barfotakänslan är ju att fortsätta springa. Korta rundor i taget. Bara att bita ihop och köra på.


















