Magen fick veta att den lever

Körde ett egetkomponerat corepass på gymmet idag. Massa mage/rygg. Skönt! Passade på att stretcha hela kroppen ordentligt också eftersom jag är allmänt öm överallt just nu av all träning.

Känner mig så bra igång med träningen! Det är riktigt roligt att köra hårda pass och jag blir starkare och starkare. I love it!! 🙂

20140219-205748.jpg

20140219-205808.jpg

Älskar nya gymskorna!! 🙂

Första joggingturen för i år

Var ute igår och testade mina nya joggingskor. Blev varnad av försäljaren av skorna att den här typen av ultralätta skor med barfotakänsla tar ett tag att vänja sig vid. Att man bara ska springa kortare rundor i början och att jag skulle vara förberedd på väldig träningsvärk i vaderna i början. Men, den här typen av skor är bättre för knän och leder vilket är anledningen till att jag köpte dem. Vill kunna springa igen trots mitt problemknä.

Så jag bestämde mig igår för att bara springa en slinga i närheten av där jag bor. Blir ca 3 km totalt. Kändes som en lagom början, både för att skorna är nya och ovana men också för att inte utmana mitt knä allt för mycket nu när jag inte sprungit på ett tag.

The good news är att jag verkligen inte kände av knät överhuvudtaget under rundan. Inte minsta lilla smärta. Fan vad gött! 🙂 Hoppas det fortsätter så.

The bad news är att det där med ”träningsvärk i vaderna” i realiteten innebar att det typ var svårt att alls lyfta fötterna efter dryga kilometern bara. 😛 Hela vaderna och vristerna domnade bort och kändes som blytunga stenblock. Tog mig runt hela rundan joggandes på ren viljestyrka. Haha fy faaan alltså! Stretchade som en galning när jag kom hem för att försöka lindra förmodad träningsvärk. Ser fram emot när skorna är invanda och musklerna inte dör när man är ute och springer. 😛

Blev dock glatt överraskad när jag vaknade idag för jag har inte lika ont som jag trodde att jag skulle ha. Är öm i hela kroppen i princip men jag kan gå och röra mig utan större problem. Ett tag i går trodde jag inte att jag skulle kunna gå alls idag hahaha… 😛 Tur att känslan inte stämde! 🙂

bildSkorna är från Adidas och känns verkligen som ett andra skinn. De följer med hur man än böjer fötterna och är otroligt lätta. Väger typ ingenting! 🙂

Nya träningsskor

Slagit på stort och köpt nya träningsskor. Behövde verkligen nya till gymmet för de andra är så nergångna och slitna nu. Det vart ett par från Puma. Är sååå nöjd! Riktigt sköna och snygga. 🙂

20140218-181329.jpg

20140218-181345.jpg

När jag ändå var igång passade jag på att köpa nya joggingskor också. Fick tips om att dessa superlätta skorna med en barfotakänsla ska vara bra just när man har knäproblem. Tydligen ska man springa på ett mer naturligt sätt med sånna vilket frestar på leder och knän mindre. Hoppas inte att det bara var ett försäljningsknep att säga så utan att det faktiskt kommer att hjälpa mitt knä. Det visar sig! Sköna än så länge och jag älskar designen. 🙂

20140218-181629.jpg

20140218-181656.jpg

Behöver jag säga att jag gillar svart och rosa?? 😛 Joggingskorna är från Adidas.
Nu ska jag ut på en testrunda med dem på fötterna! 🙂

Träningen igår

Det var massor av folk på gymmet igår. Därför var så klart alla crosstrainers upptagna och jag fick köra styrka istället för kondition. Jag tycker ju egentligen det är det roligaste att köra så jag var inte jätte ledsen. 😛 Istället för ett lugnare pass (som jag hade tänkt) vart det intensivt, svettigt och riktigt tungt. Det blir oftast så när jag tränar. Att fast jag tänker att jag ska starta igång lite långsamt så kan jag inte låta bli att köra slut på mig själv. Är man ändå på gymmet kan man lika gärna se till att det blir riktigt jobbigt, liksom. Så idag känner jag av lite lagom stelhet i båda axlar och lår. Gött! 🙂

Ååh vad jag saknar att springa utomhus, förövrigt!! Älskar verkligen att springa. Så skönt med frisk luft och känslan när man orkar längre och längre sträckor i högre och högre tempo. Jävla knä att förstöra allting! Har dock börjat fundera på att strunta i mitt knä och börja springa igen ändå, dock kortare sträckor till att börja med. Typ några kilometer bara för att komma igång. Hatar att köra kondition inomhus! Det är så sjukt jävla tråkigt. Men jag känner att jag behöver mer variation istället för att styrketräna hela tiden. Förra våren var det sån otroligt bra balans mellan löpträningen och gymmet. Mådde superbra av det. Ja, fram tills knät gav upp då. Vill hitta tillbaka till det igen. Har ju fått lite stretchövningar att köra från M som förhoppningsvis ska hjälpa med mitt knä. Vill inte ge upp om springandet ännu.

Så ikväll blir det nog en kortare löprunda i väldigt lugnt tempo. Känna efter lite hur knät känns. Ser faktiskt riktigt fram emot det! 🙂

Running

Öm

Alla crosstrainers var så klart upptagna på gymmet så jag körde styrka istället. Valde dock bort de vanliga fria vikterna och körde på maskinerna för omväxlings skull. I benmaskinerna orkar jag riktigt tungt nu för tiden. Love it! 🙂 Magen/rumpan gjorde jag dock med en vikt.

Just nu sitter jag i soffan och är på väg att somna. Ska nog lägga mig snart fast det är sjukt tidigt. Förhoppningsvis vaknar jag piggare imorgon.

20140204-201413.jpg

20140204-201431.jpg

20140204-201446.jpg

Börjat helgen på gymmet

Ojoj nu är jag trött! Nyss hemkommen från gymmet. Körde först 30 min på crosstrainern och sen 1 timmes styrka. Bra start på helgen men nu är jag helt slut. 😛 Ska hoppa in i duschen och sen fixa lunch.

På vägen hem från gymmet köpte jag presenter till de båda babyshowers som jag ska gå på den här månaden. Känns bra att ha det fixat. 🙂

20140201-130226.jpg

20140201-130314.jpg

20140201-130331.jpg

Utsikten från gymmet. 🙂

Inväntar leverans

Satt igår och kikade runt på Gymgrossisten. Behöver fylla på lite i mina lager hemma. Har fått en massa råd och tips från en kompis som har koll på det här med styrketräning så beställde enligt det. Dricker alltid aminosyror under mina pass på gymmet och nu beställde jag även proteinpulver att ha som mellanmål och för påfyllning efter passen. Köpte också sån supersmidig shaker som har två behållare under så att man alltid kan ha med pulver och blanda när det behövs. Så käckt!

Ser fram emot att få hem det. Sist jag köpte proteinpulver köpte jag en så sjukt äcklig sort haha så det kommer jag typ få slänga för jag får inte i mig det. Hoppas verkligen det här är bättre! We will see… 🙂

BCAA-400x400Det här är aminosyrorna jag köper. Den här smaken, Watermelon Madness, är så sjuuuukt jävla god!! 🙂

Träningsvärk

Haha japp. Det här med att dramatiskt öka intensiteten när man tränar är ju bra rent träningsmässigt men fan vad öm man blir… 😛 Har träningsvärk lite varstans idag. I armar och axlar från i onsdags och så i ben och rumpa från igår. Lär väl bli värre innan det blir bättre som vanligt. Men men, man får se det som positiv smärta. 🙂

Idag har jag lite småtankar på att försöka gå lite tidigare från jobbet. Får se hur mycket jag hinner jobba undan under dagen. Vore så otroligt skönt att kunna smita iväg vid halv fyra eller så. Förhoppningsvis går det. Så blir det hem och gå långpromenad. Känns skönt att göra något lite lugnare nu när jag redan är så stel. Ska fixa ihop någon trevlig fredagsmiddag också.

Trevlig fredag, allihopa! 🙂

tgif_ballonger

 

 

No pain no gain

Herregud vad trött jag är nu!! Körde 45 intensiva minuter på crosstrainern på nivå 12, sen 5 min nedvarvning efter det på 6an. Svetten bara rann om mig!! 577 kcal bort blev det tillslut. Gött! 🙂 Var tvungen att sitta en stund och andas och dricka vatten efteråt men sen vart det lite magstyrka också.

Imorn ska jag gå långpromenad istället för hårdträna och vila kroppen lite. Skönt med lite omväxling. 🙂

20140130-200135.jpg

20140130-200206.jpg

20140130-200247.jpg