Gymmet igen efter jobbet

Är lite lagom stel idag efter mitt träningspass igår. Gött! Då har det tagit ordentligt. 🙂 Var inte orolig att det inte skulle ha tagit dock för jag var heeeelt död när jag gick från gymmet igår. 😛

Idag ska jag dit igen. Dock ska jag köra 45 min på crosstrainern istället för bara styrka. Behöver få lite kondition också känner jag. Sen efter det ska jag göra lite magstyrka för det gjorde jag knappt nåt igår. Bålen berörs ju i och för sig i de flesta styrkeövningarna men det är skönt att göra rena magövningar också, tycker jag. Blir lite lagom tror jag. Ska försöka köra lite intervaller på crosstrainern också. Se till att jag får svettas extra mycket. 🙂

crosstrainers-workout-guide

Helt slut!

Har ju börjat lägga på flera kilon när jag styrketränar för att försöka steppa upp träningen ett snäpp. Herregud vad intensivt det blir! Har knappt nån vila mellan övningarna och har så tungt att jag knappt orkar göra 10 reps (efter 8 är jag typ slut och får tvinga ur mig de sista 2). Haha oh my god vad det känns! Skönt! 🙂

Får jag inga resultat av att träna så här hårt ett tag då är det nåt seriöst fel nånstans. 😛

20140129-195734.jpg

Gymdag

Idag efter jobbet är det dags att gymma igen. Ska våga lägga på riktigt jäkla tungt idag och se hur det går. Märkte sist att jag orkar mycket mer än jag trott och inte behöver vara så försiktig med vikterna. Kan lätt lägga på ett antal kilon per övning i princip. Så det ska jag fortsätta med. Utmana mig själv lite.

Blir säkert himla bra. Ska bli skönt att verkligen köra slut på sig själv lite.

lifting

Underbara fredag

Är så nöjd och glad att det är fredag idag! Och löningsdag dessutom. Dubbeltupp trevligt! 🙂

Idag ska jag till gymmet efter jobbet. Ska göra som M instruerade igår. Exempelvis ta mycket tyngre vikter och färre reps. Haha blir intressant. Jag har så jag tycker att det är tungt men ändå så att jag precis orkar 15 reps. Det är tydligen fel. Det ska vara så tungt att man inte orkar de sista av 10-12 reps. Klarar man 12 har man för lätt. Så ja, då får jag ju lägga på flera kilon på typ alla övningar haha… Spännande! 🙂

styrkepass

Gymmat

Gick faktiskt till gymmet idag fast jag egentligen tänkt ta det lite lugnare efter mina må-dåligt-dagar. Men jag var ju aldrig ordentligt sjuk så jag struntade i det och gjorde det lusten sa istället; alltså rejäl styrketräning. Åh vad gött att träna!! Mina axlar är rätt stumma nu kan jag meddela. Riktigt härligt!

Känner mig dock fortfarande ganska otränad och seg. Inte alls kommit tillbaka efter julledigheten som jag hade hoppats. Detta eftersom jag varit sjuk så klart men känns ändå lite segt. Måste se till att hålla mig på topp nu framöver så jag kan träna ordentligt närmsta veckorna. Sen så! 🙂

20140122-203651.jpg

Konditionsträning

Idag körde jag bara kondition på gymmet. 50 min på crosstrainern vart det och svetten bara rann. 😛 Väldigt skönt att verkligen få svettas och ta ut sig ordentligt. Stretchade efteråt och drack mängder av vatten. Blir alltid sjukt törstig när jag konditionstränar. Kan hälla i mig hur mycket vätska som helst.

Nu sitter jag i min soffa duschad och klar och är helt död. Tror faktiskt jag ska krypa i säng snart. Så skönt ibland att lägga sig tidigt och kunna samla tankarna och slappna av innan man ska sova.

20140116-204907.jpg

Pre-träning. 🙂 Efteråt ville jag inte fota pga all svett… 😛

Träningsdag

Idag blir det gymmet igen efter jobbet. Känner av lite lätt träningsvärk i axlar och övre rygg, skönt att känna att man är igång igen! 🙂 I måndags tog jag det lite försiktigt med vikterna och sänkte lite jämfört med i vanliga fall eftersom jag var förkyld förra veckan. Idag tänker jag höja liiite grann och känna efter hur det känns. Tycker om när det är tungt och jobbigt. 🙂

Skulle nog behöva en ny träningslista på Spotify, dock. Har börjat tröttna lite på musiken jag har. Behöver sätta mig typ i helgen och leta runt efter lite nytt bra till olika listor. Har inte tröttnat på Ben Howard, Mumford and sons, Nizlopi, Ed Sheeran och det stuket, men deras musik passar inte så bra just på gymmet. Framför allt Ben Howard är jag totalt insnöad på för tillfället och jag lyssnar på honom kontant hela dagarna. Men ja, inte riktigt peppande träningslåtar, direkt… 😛 Får se om jag kan luska fram lite nya förmågor att styrketräna till. 🙂

benhowardKan inte säga det för många gånger – om ni inte lyssnat på Ben Howard (och gillar mer akustisk musik) så MÅSTE ni lyssna in er på honom!! Finns massor av helt fantastiska liveinspelningar på Youtube. Skivan och ep:arna han släppt är också helt magiska men det blir extra fantastiskt live. Check it out, people! 🙂

Gymmet igår

Åh vad härligt det var att igår vara tillbaka på gymmet! Jag älskar verkligen styrketräning!! 🙂 Har saknat att kunna vara där nu när jag varit lite förkyld. Men igår var det dags! Tog lite lägre vikter än vanligt för att inte överanstränga mig och bli sjuk på en gång igen. Kändes bra att ändå gå igenom kroppen ordentligt, alla stora muskelgrupper. Är lite småöm idag men det är så det ska vara när man tränat. 🙂

Så lustigt att det varje år blir helt packat med folk på gymmet i januari. Många med nyårslöften som väller in och tar plats. Som tur var för min del var många nästan klara när jag kom igår så det var mest väldigt mycket folk i början av mitt pass, mot slutet var det nästan tomt. Skönt! Tycker inte om när man måste trängas och vänta på rätt vikter/maskinerna man vill köra på. Det brukar dock lugna sig när man kommit en bit in på nya året. Bara att vänta ut träningsvågen alltså. 😛

bild

Promenader

Den här lilla förkylningen jag har verkar inte vilja ge sig. Det blir inte en full blown förkylning, men den försvinner inte heller. Går runt med ont i halsen som vägrar släppa och är lite småsnorig. Irriterande! Det gör att jag inte vill träna för fullt på gymmet för jag vill absolut inte att det blir värre, och det är så segt att inte kunna köra på så hårt som man vill. Istället går jag timmeslånga promenader på kvällarna, och det är också trevligt men inte samma sak som ett styrketräningspass.

Men det får bli promenad igen ikväll. Inte mycket att göra åt. Jag hoppas på att kunna träna igen nästa vecka. Ska ta det lugnt i helgen så försvinner förhoppningsvis de sista bacillerna.

20130928-115855.jpgSaknar mitt gym… 🙂

Nyduschad

Precis kommit ut från duschen nu hemma. Var lagom svettig efter träningen. Det vart 30 min på crosstrainern tillslut faktiskt. Knät klarade det någorlunda iaf när jag körde på lägre motstånd. Skönt att veta. Det får bli utvägen framöver för att ändå få in lite kardio i träningen emellanåt.

Gjorde lite styrka också efteråt innan jag ansåg mig färdig. Skönt med fyra pass på gymmet den här veckan! Imorn ska jag bege mig ut på en promenad bara. Blir skönt! Sen imorn kväll blir det häng med I och L. Så roligt!! 🙂 Ser fram emot vad det blir för galenskaper den här gången… 😛

20131213-200732.jpg

20131213-200806.jpg