Strongs have more fun

Var på gymmet igår och körde på ordentligt. Kände att armarna var lite sega efter träningen måndag-tisdag men de fick liksom stå ut. 😛 Är tillbaka på de vanliga vikterna igen, hade ju lite lättare i början av veckan eftersom jag inte tränade nåt förra veckan och inte vill gå ut för hårt nu. Skönt iaf att få träna på som vanligt. Mår så mycket bättre när jag tränar ordentligt jämfört med veckorna då jag slarvar. Gör stor skillnad för allmänna känslan i kroppen.

Det var massor med folk på gymmet igår. Väldigt lustigt hur det oftast är väldigt lugnt där och sen helt plötsligt en dag smäller det till och blir packat med människor! Som att massor med folk fått för sig att gå och träna en tid de inte vanligtvis brukar. Himla konstigt. Hoppas att det är lite lugnare idag när jag går dit. Har jävligt ont i knät fortfarande (och massa mensvärk på det, himla kul att vara jag just nu.. :P) men funderar på att kanske försöka köra lite crosstrainer ändå. Dock med väldigt lätt motstånd så att man inte pressar på knät för mycket. Typ göra en 20 min eller så. Får se om det går eller om det gör för ont.

bild 1-1Nya blå träningslinnet! Himla skönt och bekvämt. 🙂 Från märket SOC, Stadium.

bild 2-2Haha röda skorna matchar inte så bra men de är sköna så jag skiter i’t. 😛

Hitting the gym

Förra veckan tränade jag bara en gång på gymmet. I vanliga fall blir det tre pass på gymmet per vecka och några powerwalks. Igår när jag tränade igen så kändes det att jag tränade asdåligt i förra veckan och mest åt istället. 😛 Allt var tungt och tog emot. Så kan det vara ibland! Körde på iaf. Bara att ta sig igenom liksom.

Idag ska jag till gymmet igen. Ska köra kondition idag. Hoppas det är lika tomt där idag som igår, jag var typ helt själv där då. Så skönt att få träna helt ostört! 🙂

bild 1-3bild 2-4

Gymmet igår

Det var väldigt mycket mindre folk igår på gymmet än i onsdags. Så skönt! Jag gillar inte när det är för mycket folk så man får vänta hela tiden på andra. Brukar oftast vara väldigt lugnt på mitt gym men så helt plötsligt en eftermiddag är det hur mycket folk som helst. Konstigt det där. Som att folk får ett ryck och ska till gymmet precis samma dag liksom. I vanliga fall känner jag igen de flesta som är där. Har tränat på mitt gym så pass länge nu, typ ett och ett halvt år, så de som har ungefär samma tider som jag har man koll på nu. Det är väl en 5-6 stycken som jag väldigt ofta ser. Vi är stammisarna och så är det en del annat löst folk som kommer och går. 🙂

Men ja, väldigt skönt att det var som vanligt igen igår med bara 2-3 andra personer där förutom jag. Kunde köra bara kondition för crosstrainerna var lediga. Gött! Vart 45 intensiva minuter och svetten bara rann om mig. 😛 Avslutade med lite stretch och sen fick det vara bra.

Idag ska jag ta en sväng förbi systemet på vägen hem. Ska börja handla inför min födelsedagsfest tänker jag. Eftersom jag inte har bil så får man handla i omgångar. Sen ska jag bege mig ut på en powerwalk. Blir lite lagom eftersom jag tränat en hel del den här veckan redan. 🙂

bild 3Redo att köra igång! 🙂

bild 4Haha blev lite suddigt för jag var redan igång och körde… 🙂

Ledig!

Älskar att vara ledig idag!! Åh vad jag njuter. 🙂 Sov ut ordentligt imorse, gick upp först lite efter tio. Åt lite frukost och sen bar det av till gymmet. Körde riktigt tuffa 35 min på crosstrainern först och sen lite över en timme styrka och så rejält med stretch på slutet. Var dock sjukt motigt idag. Allting var tungt och jobbigt och var tvungen att ta längre pauser mellan övningarna än vanligt. Men gjorde ändå allt som jag hade tänkt så är nöjd och glad iaf. 🙂

20131101-133007.jpg

20131101-133108.jpg

Gymmet igår

Riktigt gött att köra hårt på gymmet igår. I love it! 🙂 Snart dags att höja vikterna igen nu. Det går framåt verkligen! Lyckades slå mitt rekord på plankan också. Tidigare har jag gjort plankan (utan att flytta fötterna eller höja upp rumpan då förstås) i ett streck i 2,10 minuter. Igår gjorde jag 2,30 min. Yeeaaay! 🙂 Snart är jag uppe på 3 min.

bild

Gymmet igår

Åh jag älskar verkligen att träna på gymmet! Så jädra skönt alltså! Är lite lagom öm i lår- och rumpmusklerna idag så det tog ordentligt igår uppenbarligen. Precis som det ska. 🙂 Körde ganska tuffa 40 min på crosstrainern först, behöver få till lite mer kondition känner jag, och sen blev det lika lång tid med styrka. Härligt! Körde igenom kroppen lite med övningar för både ben, rumpa, rygg, mage, armar och axlar. Skönt när man känner att hela kroppen får jobba.

Idag efter tvättningen är klar så blir det en långpromenad. Imorn ska jag ju till frisören på förmiddagen när jag brukar springa så får nog hoppa över träning imorn. Får ta en powerwalk på söndag istället. Blir bra det! 🙂

bild-1Haha försökte fota mig själv i fönstret under tiden jag crosstrainade. Blev en aning suddigt kan man säga… 😛

Löprunda

Var ute och sprang vid 10-tiden imorse. Det var ganska kallt fortfarande då, massa is på alla vattenpölar. Men skönt att få en runda gjord. Kände av knät lite dock så fick nöja mig med 5 km. Ska inte utmana ödet nu när knät äntligen är okej igen. Så får sluta lyssna på huvudet när det vill mer och istället ha tålamod och lyssna på kroppen. Segt men så får det vara ibland.

20131019-134615.jpg

Redo för löprunda! 🙂

Glömde

Igår var jag på gymmet i lite över en timme och körde styrka. Riktigt skönt! Kände mig stark och peppad. Snart är det dags att höja lite på vikterna igen. Det går framåt! 🙂

bild 1-1bild 2-1Idag ska jag möta upp M efter jobbet. Var igår och handlade på Panduro på vägen hem för att kunna göra ett armband till henne. Men när jag kommit hem från gymmet, duschat och ätit så hade jag heeeelt förträngt att jag skulle smyckesfixa. Så det blev inget armband… Kom på det imorse och blev lite lagom trött på mig själv. Men hon får helt enkelt sitt armband nästa gång vi ses istället. Det löser sig. Vi ska iaf gå långpromenad i eftermiddag tillsammans. Härligt! 🙂 Imorn ska jag gymma igen och på lördag springa i naturreservatet. Kom på mig själv med att längta till nästa joggingtur när jag stod och väntade på pendeln och tittade över spåren ut mot reservatet. Det är ett bra tecken! 🙂 Då är man på heeelt rätt väg när man längtar till nästa pass.

Funderar på att strunta i det där att jag ska vara försiktig med knät hela hösten och springa en mil iaf. Ta det långsamt så klart men att ändå springa långt liksom. Vi får se hur dagsformen är på lördag och hur det känns. Men hade varit skönt att verkligen ta ut sig liksom. Springa så att man är heeeelt slut när man kommer i mål. Pusha sig själv på riktigt. Men ja, får se hur kroppen känns på lördag och se vad knät pallar. Träningsviljan är det inget fel på. 🙂

Träning igår

Kom tillslut hem igår efter en rejäl försening. Det var någon kontaktledning som rivits ner i Årstaberg så det var därför vi blev stående så länge på centralen utan att få åka någonvart. Det har varit förseningar nästan alla dagar den här veckan pga olika elfel. Segt när det blir så där! Man är så trött efter jobbet och vill bara hem. Inte sitta och vänta 30 min extra på centralen varenda dag. Jaja, så kan det gå antar jag. Hoppas jag slipper förseningar idag.

Men trots att jag kom hem senare än det var tänkt och var väldigt hungrig så blev det en timmes styrketräning på gymmet. Duktigt av mig! 🙂 Eftersom knät som sagt krånglar så testade jag på en hel massa övningar med fria vikter för armar och axlar. Brukar alltid köra en del sånt även annars men inte så här mycket. Passade också på att göra lite nya övningar som jag inte brukar göra. Det känns i framför allt axlarna idag, kan jag meddela. Gött! 🙂 Då har träningen tagit ordentligt.

imagebildimage-1image-2