Träningsdag

Idag ska jag till gymmet och hårdköra tänkte jag. Har inte blivit nåt pass ännu den här veckan så verkligen på tiden att jag kommer dit. Brukar alltid träna måndagar men i måndags var jag ju hos ortopeden först och sen var jag så seg när jag kom hem så färgade i min utväxt och så där istället. Det behövdes också minsann. Men nu ska jag därför ta igen lite träningstid.

Tänker mig att jag kör typ 30-40 min kondition på crosstrainern först och sen ca 1 timme styrka. Blir bra. Så är jag igång sen. 🙂 Imorn blir det ett lite lugnare pass, kanske 30 min kondition och så 40 min styrka typ. Goodi goodi! 🙂 Hoppas att det jag beställt från Gymgrossisten ska finnas att hämta ut imorn också. Får se om paketet hinner komma tills dess. Har beställt mer Aminosyror samt proteinpulver. Har typ slut hemma nu…

image_26397_450_whiteDet här är de Aminosyror jag köper. Watermelon Madness är godaste smaken EVER!!! 🙂 Brukar dricka en ”portion” under mina styrkepass. Proteinpulvret använder jag mest som mellanmål och ibland efter träningspassen. Känns bra att fylla på med lite extra protein och jag tycker mig märka skillnad på hur mycket styrketräningen ger sen i våras när jag köpte proteinpulver första gången någonsin. Har alltid varit lite skeptisk och tveksam till kosttillskott och olika pulver men så länge man bara använder det som komplement till bra mat, och inte som ersättning, så känns det okej.

All by my self

Igår var jag på gymmet som sagt. Nu är vi tillbaka till nästan tomt där vilket jag tycker är skönt. Verkar som att alla nya som vimlade runt på mitt gym första veckan efter semestern redan har gett upp, eller så har de bytt tid som de gymmar på. Jag är glad att det är mer folktomt nu igen, slipper man vänta på maskinerna man vill använda och så där. Mycket trevligare. 🙂

Körde ett rent styrkepass igår. Skönt! I början var det en fyra-fem andra personer där men mot slutet av mitt pass var det bara en person till utöver mig som tränade, och hon var borta vid konditionsdelen så jag såg henne inte. Me like! Massa plats för mig. 🙂

Nu blir det inte träning förrän på fredag nästa gång. För ikväll är det middag på stan och imorn ska jag hem till en tjejkompis och hänga lite. Himla trevligt! 🙂 Men freda och lördag, då jäklar! 🙂

bild-14Tomt gym! 🙂

image-29Redo för plankan, sit-ups och rumplyft! 🙂

image-31Har alltid med mig aminosyror till gymmet som jag dricker under passet. Sååå gott och bra att fylla på med extra protein när man styrketränar! 🙂

Fredagen

I fredags var det ju midsommar. Inledde dagen genom att ge mig ut och springa på morgonen. Började springa förra sommaren och har haft som mål att kunna komma runt 1 mil utan att dö på kuppen. Har under ganska långt tag sprungit en 5kms-runda och får helt okej tider på den nu. Har länge funderat på att börja försöka satsa på milen istället men när jag väl har varit ute och sprungit har jag liksom hela tiden nöjt mig med vanliga rundan. Bekvämlighet är svårt att bryta även fast jag har känt att orken för en mil har funnits i kroppen.

Iaf, i fredags tänkte jag att nu jäklar! Jag ville iaf satsa på att orka en mil och blir jag tvungen att avbryta tidigare än så så får det vara okej. Men jag ska definitivt springa längre än 5 km. Och vad tror ni inte händer?! JAG SPRANG EN HEL MIL!!!!! 🙂 Wiiiiiihoooooooo!!! Och för att vara allra första gången jag springer en mil så blev det en rätt bra tid tycker jag. 1 timme och 12 min. Gaaaaaaaalet!! Det här trodde jag inte för ett år sen om jag ska vara ärlig. Då orkade jag knappt springa 100 meter… 😛

Så härligt!! Vart riktigt stolt över mig själv. 🙂 Nya målet nu är att springa milen på under 60 minuter i höst. Det känns inte som ett omöjligt mål alls faktiskt. Heja heja heja! 🙂

bild

Styrketräning

Haha ja eftersom jag inte lagt upp nåt alls under helgen så blir det en hel massa inlägg idag. 😛 Be prepared!! 🙂

I torsdags var jag på gymmet efter jobbet. Körde ett rejält styrkepass och det var riktigt skönt att köra igenom kroppen ordentligt. Älskar att styrketräna!! 🙂 Tycker nog allt att kroppen börjar tajta till sig lite grann också. Härligt när man känner resultat av allt hårt arbete! 🙂 Körde en massa övningar med fria vikter, främst fokus på armar och axlar. Det hanns dock med lite ben-, rump- och magövningar också.

bildimageimage-1

Joggingrunda

Igår var jag ute och sprang i naturreservatet. Som vanligt görde jag 5 kmsrundan och kom den här gången runt på 32,30 min. Rätt bra tid för att vara en runda med sjuuuuukt mycket backar. Det är inte många meter mellan alla upp- och nerförslutningar vilket liksom stör ens tempo. Nöjd med den tiden även om jag verkligen vill komma ner till under 30 minuter. Snart så! 🙂

Men med tanke på att det går så pass fort trots alla backar gissar jag att en 5 kms runda på mer plan mark skulle gå mycket snabbare. Känns bra. 🙂

Ska snart börja satsa på att orka en mil också. Men först vill jag komma under 30 min. Får springa lite oftare framöver så ska det nog lyckas.

bild 2-8Sjön nära spåret jag springer i.

bild 1-6Bild tagen i förra veckan på gymmet. 🙂

Det blir alltid värre…

Om jag var stel och öm i benen igår är det fasen INGENTING mot idag. Usch och fy alltså, bara att gå är jobbigt. Att sätta sig ner/resa sig upp från en stol; hundra gånger värre. Känner mig som en 90-årig tant eller nåt. Men men, musklerna fick verkligen jobba i måndags iaf. Alltid nåt bra att fokusera tankarna på. 🙂

Ska till gymmet efter jobbet idag. Ska se om jag kan mjuka upp musklerna lite och sen stretcha ut benen riktigt ordentligt. Förhoppningsvis kan det då bli lite bättre till imorgon. Hoppas hoppas!

pain_is_weakness

Träningsvärk from hell

Igår efter jobbet åkte jag till M. Det var sån strålande sol så vi inledde med att ligga ute och sola lite först innan träningen sattes igång. Vi körde passet i deras källare där det finns lite vikter och en skranglig bänk att träna med. Hon hade satt ihop ett riktigt killerpass! Tuffa intervaller med kort vila emellan. Alla övningar hade fokus på styrka i lår och rumpa alternativt intensiv kondition. Trodde jag skulle dö. Eller iaf spy. Men icke! 🙂 Man orkar mer än man tror. Efter passet som verkligen tog slut på mig (M var också rätt trött ska sägas) så vart det en snabb dusch, lite mat och sen drog vi iväg till planen där henne fotbollslag skulle spela match. Hon är en sån jäkla galning som tränar ett hårt ben/rumpa pass precis före match… Men hon fick stå i mål den här gången och då behöver man ju inte springa runt iaf.

Hennes lag vann dessutom med 2-1. Grymt bra jobbat av tjejerna! 🙂

Idag har jag ont. Stretchade inte ordentligt efter passet (korkade jag…) så musklerna i lår och rumpa är riktigt ömma och stela just nu. Fiiiiifaaaaaan! Men övningarna tog iaf. Det är ju alltid bra. 🙂 Kul att testa på nåt annat än det man alltid tränar även fast det var sjukt jävla jobbigt. Behöver pusha mig själv mer på det här sättet när jag tränar känner jag. Mer korta intensiva perioder blandat med ren styrka och så längre konditionspass. Inte alltid göra samma som man brukar liksom. Närmsta veckorna ska det köras hårt, minsann!! 🙂

motivational-quotes-2

Nuläget

Tog kort igår när jag var på gymmet. Tänkte att jag ska steppa upp träningen lite. Köra mer intensiva pass när jag är på gymmet och komma igång att springa ännu mer utomhus som konditionskomplement. Vill tighta till mig lite ytterligare innan semestern drar igång och har kommit på att det fasen inte är så där vansinnigt långt dit nu. Vi är redan i mitten av maj och juni går alltid galet fort!! Alltså, ingen tid att förlora. 🙂 Här ska köras på för fullt ändå in i mål. 🙂

me2me1Ser det här som starten. Detta är från 13 maj 2013. 1 juli ska kroppen se mycket mer vältränad och tonad ut. 🙂 Heja mig!! 🙂

Tack och lov

Så himla glad att det är torsdag redan!! Shit alltså vilken seg jäkla vecka det här har varit. Tar aldrig slut känns det som. Men imorn är det fredag, yeeeeaaaay! 🙂 Och sen är det helg.

Var och tränade igår för första gången sen tatueringen gjordes. Den är förövrigt i full gång och läker. Kliar en hel del (oooh det är svårt att låta bli att klia ibland alltså!!) och ömsar skinn. Bra bra! 🙂 På rätt väg alltså. Så på gymmet igår fick jag vika ner linningen på träningstajtsen så de inte skulle skava emot på ryggen. Sen körde jag styrka en halvtimme först och sen 40 min kondition. Gjorde bara övningar där ryggen inte kommer emot nåt för att vara lite extra försiktig. Men jobbigt vart det iaf. 🙂 Ska till gymmet igen idag efter jobbet. Blir nog samma pryl igen. Vinnande koncept liksom. 🙂

inspire2