Gymmat

Precis hemkommen från gymmet. Herregud vad varmt det var i lokalerna där idag! Man svettades redan innan man börjat träna haha. 🙂 Skönt i vilket fall. Inbillade mig att det kändes lättare idag jämfört med i måndags.

Nu ska jag duscha snabbt så jag kan fixa mat sen. Är dödshungrig!! 🙂

20140521-184241-67361535.jpg

Gymmat

Fy faan vad otränad jag kände mig på gymmet idag!! Har ju varit sjuk så nyligen så tog det väldigt lugnt och använde lätta vikter men orkade ändå knappt någonting. Usch vad snabbt man tappar styrkan! 😦 Kommer ta ett tag att bygga upp igen. Känns som att alla muskler är borta.

Men det här var första steget mot att komma tillbaka iaf. Alltid nåt! 🙂

20140519-201932-73172057.jpg

Körsbärsblommor

Det vart en spontandate med L och I efter jobbet idag. Vi gick till Kungsträdgården och beundrade körsbärsträden som står i full blom just nu. Så vackert!! 🙂

20140415-210121.jpg

20140415-210202.jpg

Sen gick vi och åt middag på TGI Friday’s och snackade om allt och inget. Så trevligt!

På vägen hem funderade jag starkt på att skita i att träna idag. Men så kände jag att fasen, har jag släpat träningsgrejerna hela vägen till jobbet kan jag lika gärna träna en sväng på vägen hem. Så nu ligger jag på en matta på gymmet och andas efter ett intensivt ben/rumppass. Gött! Det är typ ingen annan här på gymmet. Rätt skönt faktiskt. Ju färre folk desto bättre. 🙂 Nu hem och duscha och sova. 🙂

20140415-210440.jpg

20140415-210538.jpg

(Klockan på gymmet har stannat. När jag tog det kortet var klockan kvart i nio. :P)

Gymmet igår

Det var riktigt skönt att få svettas ordentligt igår!! Senaste månaden har det inte blivit alls lika regelbunden träning för min del och jag känner av det. Kroppen blir tröttare och segare direkt om jag slarvar. Nu har mina pauser berott på tatueringar och så där i och för sig men ändå skönt nu att kunna köra på mer igen.

Körde en kvart på crosstrainern först som uppvärmning och sen en dryg timmes styrka. Skönt! Orken och styrkan kommer tillbaka sakta men säkert. 🙂 Armar, axlar och rygg fick sig en rejäl genomgång. I eftermiddag blir det ben och rumpas tur. 🙂

bild 2bild 1

Gymmat

Helt slut nu här där jag sitter hemma i soffan. Man hinner tappa en del styrka när man har paus i en vecka. Allt blir tyngre på en gång. Bara att bita ihop och köra på tills man är tillbaka igen. 🙂

Körde i en timme och en kvart ungefär. Gött! Till april-utmaningen fick jag ihop 150 squats och 4 min planka. Känns bra! 🙂

Sov asdåligt inatt så ska faktiskt strax lägga mig fast det är så tidigt. Hoppas på att vara piggare imorn.

20140407-203253.jpg

April-utmaning

Har efter vissa funderingar gått med på att delta i en träningsutmaning under april månad. Den startade igår alltså. Reglerna är att man under april ska försöka komma upp i minst:

– 100 armhävningar
– 100 min planka
– 1000 squats
– 10 mils löpning/promenad

Jag har dock varit selektiv och är bara med och kör squats och planka. Det här med tävlingar/utmaningar kring träning är något jag insett att jag borde hålla mig borta ifrån nämligen. Jag är aningens för mycket tävlingsmänniska så det går väldigt lätt lite överstyr. Jag blir manisk och väldigt hård/oförlåtande mot mig själv. Kör på oavsett. Utan gränser. Varit mån om att hitta en bra balans i min vardag och träna vad som känns bra och roligt. Lagom och hälsosamt. Inte få panik de veckor jag inte får in så många pass som jag önskar (som denna veckan). Inte ställa för höga krav på mig själv. Ha för höga mål. Det går bra ibland och sämre vissa perioder. Jag har jävligt svårt för lagom. Det blir alldeles för lätt allt eller inget.

Men iaf. Dessa två övningar i utmaningen känns okej att vara med på. Jag gör ju båda som en del av min träning redan. Bra basövningar dessutom som inte gör nåt om jag får lite mer av än vanligt. Startade igång igår kväll när jag kom hem och gjorde 100 squats och 3 min planka. Skönt med övningar som jag kan göra trots tatueringen eftersom de är rätt lugna. Ska göra samma mängd ikväll tänker jag. Försöka hålla en jämna basnivå genom månaden så borde jag komma upp i bra siffror, tänker jag. 🙂 Haha men jag ska försöka hålla igen så jag inte spårar ur på vägen fram mot målet. 😛 Lätt hänt med mig nämligen.

Önska mig lycka till! 🙂

index

Benpass igår

Oh yes igår körde jag ett rejält ben/rumppass på gymmet. Det är rätt kul att köra ben! 🙂 Ja, jag tycker det är roligt att köra överkropp också men jag orkar väldigt mycket tyngre med benen så det är peppande att göra.

Vad som inte var så peppande var att ställa sig på min nya våg som mäter muskel- och fettprocent. Vikt har jag slutat att bry mig det minsta om men jämfört med i slutet av sommaren har jag högre fettprocent och mindre muskelmassa. Attans alltså!! Målet är att komma tillbaka till samma siffror som jag hade i augusti innan sommaren. 🙂 Heja mig!! 🙂

GymÄr lite småöm i musklerna idag precis som vanligt dagen efter ett pass. Så det ska vara! 🙂 Ikväll blir det ju middag med fina vänner istället för träning och imorn åker jag hem till Göteborg. Förberedde packningen lite igår så det ska gå snabbt att lägga i det sista. Åh vad jag längtar hem nu!!

Gymmet igår

Det var så sjukt mycket folk på gymmet igår! Vissa dagar är det så. Man vet aldrig när det inträffar. Sen kan det vara lika folktomt som vanligt i flera veckor innan det helt plötsligt smäller till och blir proppfullt igen en dag. Trängde mig in iaf och körde ett tungt styrkepass för överkroppen. Armar, axlar och rygg fick sig en rejäl omgång. Skönt! På onsdag blir det ben och rumpa. Kanske slänger in lite mage också om jag känner för det. 🙂

gym

Löprunda

Som den hurtbulle jag är inledde jag dagen med en löprunda i naturreservatet. Sprang 5 km och fast det kändes sjukt mycket tyngre den här gången än sist gick det faktiskt 2 min snabbare att komma runt. Gött! Konditionen är på väg tillbaka! 🙂 Så underbart att våren är här igen. Det var 10 grader plus redan vid kl 10. Så härligt! Perfekt springväder. Lite blött var det en sträcka så fick skölja av skorna nu när jag kom hem. De vart lite geggiga.

Nu är det strax dags att ta tag i all min tvätt. Bra start på den här helgen! 🙂

20140322-111819.jpg

20140322-111901.jpg

20140322-111935.jpg

20140322-112011.jpg

Benpass

Mina ben är helt slut. Körde ett riktigt tungt ben- och rumppass idag. Det var jobbigt att gå upp för trapporna hemma på väg hem till lägenheten. 😛 Haha bra! Då vet man att man har gjort det ordentligt. 🙂

Nu är jag helt slut. Sitter i soffan nyduschad och mätt efter min kvällsmat. Känner för att gå och lägga mig redan men det är kanske lite väääl tidigt för det. 😛 Får ge det en timme till kanske haha. 🙂

bild (48)